handdator

Visa fullständig version : Promender före & efter träningen?


Hygglo
2004-07-06, 12:37
Jag bor ca 20 minuters gångväg från mitt gym och har ungefär en timmes väg från jobbet.

Är det bra att promenera före & efter passet(jag tar en proteindrink innan jag går hem) eller bör jag ta t-banan hem & äta direkt?

Åse Columbus
2004-07-06, 12:57
Ser inget fel alls i att promenera till o från gymmet..och ta gärna den där drinken efter träningen, för den innehåller vä lite malto eller annat snabbkolis som stoppar nedbrytningen...

Ironbabe
2004-07-06, 13:09
Jag både går till gymmet ca 40 min och hem efter träningen! Tycker det är otroligt skönt att gå hem efteråt. Funderar lite på passet jag kört och tänker på den goda maten jag ska äta när jag är hemma..

pellepedal
2004-07-06, 16:21
Gå på du. En lätt promenad efter passet kan vara positivt för återhämtningen.

gosh
2004-07-06, 23:56
Jag går precis som (snyggingen) Ironbabe både till gym och hem från gym. I början när jag gick så trodde jag detta skulle påverka negativt på träningen då det är c.a. 35 minuters väg, men det var på den tiden man var dum och ung. Nu vet jag att det fungerar mycket bra för träning med, har helt klart blivit bättre resultat på grund av denna aktivitet.

Diana
2004-07-07, 09:45
ironbabe & gosh tar ni återhämtningsdrinken innan ni vandrar hemmåt eller när ni e hemma dåå?

gosh
2004-07-07, 10:25
det varierar, ibland innan och ibland efter. bäst är nog innan men man är inte alltid så noga.

jag brukar käka mackor när jag kommer hem. prottedrinkar brukar jag bara ta ibland