handdator

Visa fullständig version : Bröstmusklerna.


SkogshuggareN
2004-07-05, 21:29
..

HenrY
2004-07-05, 21:33
Det är nog bara att nöta på...Förvänta dej inga monster resultat på kort tid. Att bygga muskler tar tid!!
Du borde kanske lägga in en övning till på ditt bröst schema, sägs om sne bänk??
testa kör lite andra övningar med, testa också kör drop set!
Du räknas ju fortfarande som nybörjare, så det är bara att testa dej fram vad som fungerar för dej!
kick ass!! :hbang:

Mvh. HenrY

kalle_banan
2004-07-05, 22:55
dropset=du kör som vanligt, värmer upp o allt, sen när du kört till max på 105 om du brukar det, så kör du 100 tills du inte pallar mer, sen minskar du 5 kg till, 95 kg tills du dör igen, o så vidare så långt du vill, kanske till stången om du nu väljer det.

Jorgen
2004-07-05, 23:02
Tänk lite mindre, in i gymmet och kör istället. Lutande pressar, plana pressar och flyes har byggt massiva bröstkorgar förr. Bara att ösa på. :bpump:

//Jörgen

cheesian
2004-07-05, 23:42
Ät mer , träna tungt och ha tålamod. Vem fan hadde svällande pecs när man var 17?

stybb
2004-07-06, 06:52
Lutande.. lika bra du börjar direkt!.. det e de som bygger snygg bröst massa


3 x Lutande hantelpress
3 x Bänkpress / Hantelpress (jag föredrar hantelpress)
3 x Dips <- fy fan den bästa :D
3 x Flyes eller maskinpress (om du har något kvar att ge)

Stab
2004-07-06, 10:56
Originally posted by SkogshuggareN
Har alltid haft svårt att lägga på mig massa på bröstet, det är ändå det jag prioriterat mest. Visserligen är jag relativt stark i bänkpress. Lyfter 105 kg och är 17 bast. Tränat seriöst i 5-6 månader. Men problemet ligger i att jag inte lägger på mig så mycket massa som jag vill/borde (?) Kör för tillfället ett bröst pass i veckan som är;

Bänkpress 5x5
Hantelpress 10x3

Men har pendlat mellan att köra ett och två pass i veckan.
Har dock aldrig tränat 'snebänk', något som folk påstår ska förbättra symmetrin på bröstmusklerna. Kom gärna med tips.

Tack på förhand!

Alltså, förstår inte varför du kör både bänkpress och hantelpress på samma pass eftersom båda träffar mitten av bröst och bänken pressar mer (allmänt) mitt på, jag körde så när jag knappt kunde nått och funkade inte spec. bra på min kropp. Kör då iställe bänkpress sedan snebänk för att träffa övrebröst och efter det kör du nedåtlutande bänk med hantlar för att träffa undrebröst då har du tränat alla delar av bröstet och borde lägga på dig mer massa/forma snyggare. Annars var du stark för en 17-åring :kickass:

aliquis
2004-07-06, 11:20
Tja, stark har du ju blivit, vill du öka massa får du väl äta mer, vet inte om det hjälper att trixa runt med en massa andra övningar, de du har kört verkar ju ha fungerat?

shifty
2004-07-06, 11:23
Testa att äta mer :eating: