handdator

Visa fullständig version : Skräckblandningar


christian
2004-07-05, 17:31
Antar att den stunden kommer för alla, när man är trött och hängig och inte orkar laga mat alternativt är alldeles för lat men vill inte åka till pizzerian eller donken som så många gånger förr.

Hade ingen tonfisk hemma som jag tänkt kasta i gårdagens ris med kikärtor, majs, champinjoner och oliver samt nuka i mikron ngn minut eller två.

-Hmm.. vad kan man kasta i nu då? Tänkte jag och spanade åt makrillfilén i tomatsås.

Dum idé som jag genast borde avstått från för varm makrillfilé i tomatsås smakar ngt överjäkligt illa. Däremot är det grymt gott på en kavring. Kallt.

En annan gång var när jag fick för mig att göra blåbärspannkakor och kastade i lite blåbärssylt i smeten. Också dum idé för det smakar inte alls som blåbärspannkakor på fiket. =( Och bränt blir det dessutom. Slutade med att dom kastades.

Så, låt höra vilka skräckblandningar ni lyckats med i köket? :thumbup:

abjorn
2004-07-05, 18:47
måste nog vara proteinmuffins.

DTH
2004-07-05, 19:09
Pasta med ÄGG o grillkrydda var inte gott...

Megatuttarna
2004-07-05, 19:22
Tonfisk med jordgubbar, hahaha var fanimej det vidrigaste jag testat.

Edan
2004-07-05, 19:32
1 burk tonfisk 4 jouice 3 deciliter lättfil 1 dl havregryn 4 äggvitor absolut absolut värsa jag har tvingat i mig i en mixer sen dricka..gött.............INTE.

Anki
2004-07-05, 20:34
Originally posted by christian


Så, låt höra vilka skräckblandningar ni lyckats med i köket? :thumbup:

Pannkakssmet uppstekt med iblandad rå köttfärs. Ville hinna före bäst före-datumet på färsen. Fick i mig tre pannkakor tack vare en hög med sylt, och sedan slängde jag resten... Slöseri med ägg och mjölk, alltså. Och köttfärs.

Kunde ha stekt upp färsen som den var och ätit den så. Men icke.
:rolleyes:

muddler
2004-07-05, 20:36
vad sägs om pasta och keso?? :eating:

King Grub
2004-07-05, 20:38
Originally posted by muddler
vad sägs om pasta och keso?? :eating:

Det är ju suveränt gott.

HenrY
2004-07-05, 21:40
Originally posted by King Grub


Det är ju suveränt gott.

:laugh: :laugh:

Haha, när jag såg din bild garvade ja ännu mer!

Makk
2004-07-05, 22:06
Ja fyfan, måste väl vara de satser med smaklösa proteinmuffins man gjort.. urk.. något annat som frambringade kväljningar var ju att blanda äggröra i havregrynsgröten.. fast de va ju någon annans idé.. :nono:

GhostFace
2004-07-05, 22:17
Blandade ApelsinJuice & Vaniljprotein - Inte Så Gott Som Det Låter !

:booty:

I övrigt försöker jag hålla mig ifrån att blanda allt för mycket mat. Att må dåligt eller att det ska smaka as är inte värt det oavsett hur nyttigt det än må vara.

MunsöHustla
2004-07-05, 22:18
Mina hemmagjorda "proteinbars" :D

Zozza
2004-07-05, 22:53
Originally posted by muddler
vad sägs om pasta och keso?? :eating:

Kall pasta och keso är ju jättegott faktist :eating:

*Ingen ironi*

Sallae
2004-07-05, 22:59
Originally posted by MunsöHustla
Mina hemmagjorda "proteinbars" :D

de såg juh goda ut... eeehm.. :rolleyes:

Klein
2004-07-05, 23:25
Det absolut vidrigaste jag rört ihop var hirs, sojabönor och franska örter. Jag får spykänslor bara jag tänker på det.

På plats nummer 2 kommer en näve Felix potatismospulver blandat med 3 råa ägg.

hejduck
2004-07-05, 23:34
ägg mjölk och olivolja
drick! :hbang:

Lellan
2004-07-06, 00:10
Brukar bli mobbad för min köttgryta med havregryn i.. :em: Grötgryta typ! Hehe..

Själv tycker jag att den är hardcore.. :hbang: :D :eating:

(låt inte detta avskräcka er för att testa eventuella recept jag postar, jag HAR smaklökar.. men mina är ovanligt toleranta ibland bara! )

ölobrännvin
2004-07-06, 06:31
jag har gjort rågmjölsgröt bara massa rågmjöl och vatten som jag kokade en stund, jag tror inte att det vart rätt men jag tvingade i mej skiten.

Och så har jag tagit med mej färdigblandad soyaprotein till en kompis när jag visste att jag inte skulle hinna äta på ett tag...det var som en tjock äcklig smet, tydligen så tjocknar skiten när det står ett tag..

nubi
2004-07-06, 07:58
Mixade ihop stekt lever och mjölk, smakade varm ladugård.

Tolkia
2004-07-06, 09:54
Originally posted by ölobrännvin
jag har gjort rågmjölsgröt bara massa rågmjöl och vatten som jag kokade en stund, jag tror inte att det vart rätt men jag tvingade i mej skiten.

Ähm ... rågmjölsgröt trodde jag var normal mat (med tillsats av lite salt, då) ... måste var merän lovligt konstig ...? ;)

Kan ju lika bra erkänna att jag inte tycker att Lellans utdrygade köttgryta verkar vare sig särskilt ovanlig eller särskilt "skräckig" heller; att dryga ut dyr köttårvara med diverse billigare, lättillgängligare födoämnen (morötter, potatis, havregryn, vetekli m.m.) har man väl gjort ganska länge (gjorde man för den delen kanske ännu mer förr än nu).

King Grub
2004-07-06, 09:57
Originally posted by HenrY


:laugh: :laugh:

Haha, när jag såg din bild garvade ja ännu mer!

Det var inget skämt! Jag äter pasta och keso flera gånger i veckan. Kanongott!

B-jay
2004-07-06, 10:12
Originally posted by King Grub


Det var inget skämt! Jag äter pasta och keso flera gånger i veckan. Kanongott!

Ah det måste jag testa!
Blandar du ner keson efter att du kokat pastan?
Har du något mer till den?

z_bumbi
2004-07-06, 10:27
Originally posted by DTH
Pasta med ÄGG o grillkrydda var inte gott...

Nej det ska ju vara curry eller svartpeppar till ägg och pasta. :eating:

King Grub
2004-07-06, 10:38
Originally posted by B-jay


Ah det måste jag testa!
Blandar du ner keson efter att du kokat pastan?
Har du något mer till den?

Jag äter nästan alltid kall pasta, om det inte är till köttfärssås eller fiskbullar. Jag tycker det är godare med kall, om jag äter pastan till någon form av tärnat kött eller fågel, eller till tonfisk.

Kall kokt pasta + tonfisk eller tärnad skinka, kalkonbröst eller kyckling + keso + majs + champinjoner = :eating: :love:

Makk
2004-07-06, 12:17
Originally posted by King Grub

Kall kokt pasta + tonfisk eller tärnad skinka, kalkonbröst eller kyckling + keso + majs + champinjoner = :eating: :love:

Det där lät riktigt gott.. :eating: om man tar bort champinjonerna då :nono:

GhostRider
2004-07-06, 12:31
sojamjöl, havregryn och mjölk...ingen höjdare direkt

JAM
2004-07-06, 12:54
Jag har ingen blandning att skryta med, men jag skulle värma pasta och en köttbit i micron... Tyckte att det var lite lite mat, så jag la en rejäl klick av Valios lågfettkeso ovanpå... Fyyy fan, det blev som plast! Jag överdriver inte, det var helt oätbart. Fick slänga diskborsten efteråt, omöjligt att rengöra den.

SvenneÅkarp
2004-07-06, 21:03
Det värsta alla kategorier var när jag mixade tonfisk med mjölk och ägg.... bara konsistensen och smaken får mig att dra mig åt toaletten nu!!!!! *spykänslor*

Man and Machine
2004-07-07, 21:25
Originally posted by MunsöHustla
Mina hemmagjorda "proteinbars" :D

Säker på att det inte va leverpastej? :devil:

Callister
2004-07-07, 23:07
Hmm jag har aldrig gjort något sånt där sjukt som ni ger in er på. :thumbup:
Så jag har inga skräckisar, men championer är äckligt med allting. :nono: :cool:

Zodd
2004-07-07, 23:37
Mexikansk krydda på Keso :(

Trance
2004-07-08, 13:24
Jag slängde i tonfisken i omeletten i början och lät den bli varm med äggen, + några lustiga kryddor. Det luktade fan död och föruttnelse. Jäklar vad det smakade illa. Är inte så förtjust i tonfisk i vanliga fall, men en typ stuvning till omelett brukar morsan göra ibland och det blir riktigt jäkla gott. Skall nog försöka göra något sådant någon gång.

En klassiker var när jag knappt hade någon mat hemma och tog de sista makaronerna och kokade en stor portion, riktigt hungrig. På något jobbigt sätt så ringer det ett viktigt samtal som jag måste ta så jag glömmer av makaronerna. Kokade typ i en kvart(snabbmakaroner), blev en jäkla gröt. Då var man inte glad.

En annan rolig grej är när man har gjort i ordning en riktigt stor tallrik pyttipanna+ägg+gurka och tomat, såg så jäkla gott ut och var grymt hungrig. Ställer det på kanten på ett bord och lyckas slå till det så pyttipanna flyger i rummet, landar på mig och 1 kvadratmeter golv är täckta med flottig pyttipanna. Var sugen på att börja gråta då så hungrig var jag. Var bara att slänga allt och börja torka golv.

Hmm, en till klassiker är väl när jag hade lagat en gryta som jag skulle frysa in och i slutsaltningen lyckas pilla med locket och göra sönder skiten så en stor burk salt åker i och gör det hela oätligt.

Eller när jag skulle värma lite köttgryta i micron(fryst i portioner) och hela skiten exploderar och täcker micron.

Fan, jag borde inte få komma nära ett kök.

GhostFace
2004-07-08, 15:34
Konststycket!

2dl ApelsinJuice
2dl VaniljYoghurt
1 Banan
27gr Vaniljprotein

Där har du den perfekta blandningen av hur äkta fyllespya smakar...Det vidrigaste jag druckit hittills i mitt liv !

B-jay
2004-07-08, 15:47
Originally posted by GhostFace
Konststycket!

2dl ApelsinJuice
2dl VaniljYoghurt
1 Banan
27gr Vaniljprotein

Där har du den perfekta blandningen av hur äkta fyllespya smakar...Det vidrigaste jag druckit hittills i mitt liv !

Det lät rätt gott faktiskt!

GhostFace
2004-07-08, 17:33
Originally posted by B-jay


Det lät rätt gott faktiskt!

Nej !

:D

Det smakade allting annat än gott, faktiskt. Drog två klunkar och var nära få upp det igen.
:insane:

Avesta
2004-07-09, 02:16
hör här så förstår ni :D

kaffe med mjölk och sovker, knäck i ett ägg, blanda.

Det som hände, till min stora förvåning var att ägget började koagullera (stavning?)....det värsta jag sätt och smakat, ut genom köksfönstret, dög inte ens åt papperskorgen.


beat that



:smokin:

Tolkia
2004-07-09, 07:24
kaffe med mjölk och socker, knäck i ett ägg, blanda.
Det där kan man köpa på caféer i Wien för dyra pengar ... :D
Dock kanske de vispar upp ägget innan de häller på kaffet, så att det inte klumpar sig så hemskt, vad vet jag.

B-jay
2004-07-09, 07:25
Originally posted by Avesta
hör här så förstår ni :D

kaffe med mjölk och sovker, knäck i ett ägg, blanda.

Det som hände, till min stora förvåning var att ägget började koagullera (stavning?)....det värsta jag sätt och smakat, ut genom köksfönstret, dög inte ens åt papperskorgen.


beat that



:smokin:

Då undrar jag varför i H-vete du knäckte ett ägg i kaffet?
varför inte koka det och käka bredvid?

det var nog den mest skumma blandningen jag hört!
Men om man inte testar så får man ju inte reda på saker och ting :thumbup:

Everest
2004-07-09, 12:19
Potatismos med curry va ingen höjdare:nono:

Bobbokrull
2004-07-09, 14:16
Kesella, en droppe fun light peach och en matsked linfröolja! En gång och aldrig mer....

Avesta
2004-07-09, 16:34
Originally posted by Tolkia

Det där kan man köpa på caféer i Wien för dyra pengar ... :D
Dock kanske de vispar upp ägget innan de häller på kaffet, så att det inte klumpar sig så hemskt, vad vet jag.

heheh, no buddy, I ain't gonna try that no more :angel: Då undrar jag varför i H-vete du knäckte ett ägg i kaffet?

heheh fråga inte mig, ibland får man väl sina ryck.

;)

SvenneÅkarp
2004-07-09, 19:39
Originally posted by King Grub


Det var inget skämt! Jag äter pasta och keso flera gånger i veckan. Kanongott!

Pasta och Keso är det ju absolut inget fel på.... sålänge man äter något med Keson så går det ju jätte bra... men äta Keso vanligt den naturelle går inte längre för mig.... har ätit för mycket av det. Men mosa en banan och blanda med 100g keso naturell och koka fibrerhavregryns gröt på 1,5 dl gryns och mums så har man en redig frukost!

ralph
2004-07-09, 19:45
Keso grillad paprika kan jag varmt rekommendera. Otrolig god smak tycker jag! Har inte testat det till pasta, men jag tror att det skulle kunna bli en njutning för smaklökarna.

Mac
2004-07-10, 18:54
mmm....den funkar till det mesta :eating:

Diana
2004-07-10, 19:40
ja gjorde oxå hemmagjorda bars förrut, havre+protec+vatten, de fick en mkt förförisk arom men fy satan va de smakade skit!, speciellt kalla, smart förresten att ha en form att hälla smeten i...tänkte ju inte ja på:smash:

en annan vidrig protec upplevelse för smaklökarna va olivolja blandat me protec, drickes me fördel rumsvarm för maximal kvälj-effekt:D
håller me om att grillad paprikakeson e gudomlig och har mååånga användningsområden men ja saknar min pestokeso som dom avskaffade..:cryout:

och när de kommer till varm makrill i tomatsås finns inte ens ord att beskriva äckligheten..(kan inte kollozzeum skaffa en spyende gul gubbe???)

bubbleman
2004-07-10, 21:49
Originally posted by ralph
Keso grillad paprika kan jag varmt rekommendera. Otrolig god smak tycker jag! Har inte testat det till pasta, men jag tror att det skulle kunna bli en njutning för smaklökarna.

Perfekt med "Keso grillad paprika" blandat med makaroner till grillköttet. Dumpa potatissalladen, detta är mycket godare:thumbup:

Snorkfröken
2004-07-11, 11:27
Originally posted by ralph
Keso grillad paprika kan jag varmt rekommendera. Otrolig god smak tycker jag! Har inte testat det till pasta, men jag tror att det skulle kunna bli en njutning för smaklökarna.

Iof sig lite off topic, men måste bara säga att Keso grillad paprika är urgott med pasta. Kalla makaroner, massa keso, skinka el. annat kött, tomat, gurka och sallad i en salig blandning.... Mumma! Perfekt som kall lunchlåda så här i sommarhettan *ironi*

bubbleman
2004-07-11, 13:16
Har ni testat en burk tonfisk + grillkrydda? Gör inte det:nono: