handdator

Visa fullständig version : kvälls proteinpulver


IrionPeter
2002-06-25, 00:06
om jag ska ta ett protein pulver innan jag går o lägger mig e protect bäst då eller? det e väl typ långsamma proteiner har hört bra sacker om det pulvret
e det bra att gå upp på natten o ta sig en drink?

Duumbo
2002-06-25, 15:25
Vet inte hur de är med att ta en drink på natten... Protein är ju aldrig dåligt, men de kanske är lite slöseri med pengar...

Får man i sig "för mycket" protein används det som energi istället för till musklerna så du behöver ju iaf inte vara rädd för att de ska lägga sig som fett =)

Tror nog att Protec är ganska bra för ditt ändamål....
Precis som du sa så innehåller den ju långsamma proteiner i form av kasein (kan ha fel)...

Men som sagt, tror någon annan får avgöra hur lönt de är att dricka prottedrinkar på natten....

MVH Peter

Munter
2002-06-25, 15:35
Om du liks är uppe på natten, så varför inte. Annars kan du äta ett proteinrikt mål mat (läs: inte pulver) då matproteiner spjälkas rejält mycket långsammare än vad någon pulvervariant gör. Har för mig att det rör sig om 4-6 timmar givetvis beroende på mattypen, men det kan jag inte konfirmera.

-xR-
2002-06-25, 21:50
Har läst att det är viktigt att ta kolhydrat + portein på natten då insulin behövs också. Frågan är, hur mycket gör då detta? Förlorar man mycket om man inte gör det?

Lalla
2002-06-26, 08:36
Pulver på kvällen? äääh, kör på en burk tonfisk och 100g Kesella eller Keso, lite salt, peppar o gräslök....*mums* :D