handdator

Visa fullständig version : Varför vägar Faring avslöja mängden R-ALA?


MunsöHustla
2004-07-04, 14:18
Fairing - ALA består av Europeiskt kvalitet som är helt fri från kemiska restprodukter och anses vara marknadens renaste råvara.Varje kapsel innehåller 250mg ALA där merparten är R-ALA för bästa effekt.

Så står det om Farings ala i webshopen, nästan alla andra tillverkare till och med måna relativt oseriösa anger mängden R-LA men inte Faring. Varför är det så? Om det nu är merparten R-ala borde man ju skylta med det då de flesta andra varianterna innehåller en 50/50 blandning.

Någon som har en kommentar på det hela?

Angus
2004-07-04, 14:48
om jag gissar rätt så är det för att många tillverkare som har merpart R-ALA anger produkten som ren R-ALA och dom på fairing kanske vill vara justa eller något sådant och inte skriva enbart R-ALA.fast jag har bara sett r-ALA och ALA som då är en 50/50 blandning.fast å andra sidan är fairings ala billig så jag tror nog att den är mycket prisvärd.

Angus
2004-07-04, 14:56
öhhh kom på en grej: du säger att dom vägrar berätta, har du verkligen varit i kontakt med fairing? om du vänder dig dit direkt så kanske du får ett svar så slipper man spekulera.bara en tanke;)

MunsöHustla
2004-07-04, 18:22
Originally posted by Angus
öhhh kom på en grej: du säger att dom vägrar berätta, har du verkligen varit i kontakt med fairing? om du vänder dig dit direkt så kanske du får ett svar så slipper man spekulera.bara en tanke;)

Frågan har varit uppe ett par ggr på forumet om jag minns rätt men då har den aldrig fått något svar.

Patte
2004-07-04, 22:13
Originally posted by MunsöHustla
Frågan har varit uppe ett par ggr på forumet om jag minns rätt men då har den aldrig fått något svar.

Det spelar väl ingen roll! Vill du ha information om en produkt, och andelen t ex R-ALA så vänd dig direkt till dem. Du kan ju inte säga att dem vägrar lämna ut en uppgift om du inte frågar dem :furious:

MunsöHustla
2004-07-04, 22:23
Originally posted by Patte


Det spelar väl ingen roll! Vill du ha information om en produkt, och andelen t ex R-ALA så vänd dig direkt till dem. Du kan ju inte säga att dem vägrar lämna ut en uppgift om du inte frågar dem :furious:

Om jag minns rätt så var Lasse själv med i diskussionen men det ledde ändå aldrig till något svar, men eftersom det var ett sånt jävla gnäll på dig så får jag väl dra iväg ett mail ändå.

Det jag menar med vägrar är att för alla deras andra produkter står innehållet ner i minsta molekylvikt men för ALA:t där det mest väsentligt är föhållandet står det ingenting.

Pez
2004-07-05, 00:17
Originally posted by MunsöHustla

Det jag menar med vägrar är att för alla deras andra produkter står innehållet ner i minsta molekylvikt men för ALA:t där det mest väsentligt är föhållandet står det ingenting.

Pja.. Fairing har ju en "vanlig" typ av förteckning av näringsinnehåll... som dom flesta andra märken har, tror inte att kunderna generellt sett har nån större nytta av att veta beståndsdelarna ner till molekylnivå av ett specifikt tillskott. :D

Sen gissar jag på att en del aktörer, speciellt de där "relativt oseriösa" du nämnde, helt enkelt - gissar/höftar en fin siffra när dom skriver ut andelen R-aLA.. vem ska bevisa dom fel?

PS. Lite förhastat att skriva att Fairing "vägrar" lämna ut siffrorna innan du ens varit i kontakt med dom och ställt en konkret fråga till rätt person. Klantigt formulerat, men det har du nog förstått nu. ;)

Fairing
2004-07-05, 07:40
Tjena!

Jag vänder på frågan och undrar varför du vill veta andelen R-ALA?

Du hittar ingen effektivare ALA produkt i dag och vi har hittat rätt balans mellan effekt och ekonomi i denna produkt samtidigt som vi har en Europeisk råvara.

Vissa företag kan skriva ut att dom använder enbart R-ALA fast bara merparten är R-ALA.Vi kunde ha gjort samma sak men vi valde att vara ärliga och ange att det är i grund och botten en mix med extra R-ALA för bästa effekt.

Rent R-ALA (100%) skulle vara för dyrt för att någon skulle vilja köpa det och visa mig den tillverkaren som verkligen (bevisligen) säljer rent 100% R-ALA för det finns ingen.

Sist men inte minst om du hade vänt dig till oss direkt så hade du säkert fått veta svaret på din fråga.

Krub
2004-07-05, 09:41
Kan vi inte få veta svaret nu då?

smalisen
2004-07-05, 10:26
Originally posted by Fairing
Tjena!

Jag vänder på frågan och undrar varför du vill veta andelen R-ALA?

Du hittar ingen effektivare ALA produkt i dag och vi har hittat rätt balans mellan effekt och ekonomi i denna produkt samtidigt som vi har en Europeisk råvara.

Vissa företag kan skriva ut att dom använder enbart R-ALA fast bara merparten är R-ALA.Vi kunde ha gjort samma sak men vi valde att vara ärliga och ange att det är i grund och botten en mix med extra R-ALA för bästa effekt.

Alltså, jag ser ingen ärlighet alls. Att "merparten" är R-ala är inte mycket ärligare än att säga att allt är det (när det inte är det vill säga).

Merparten kan matematiskt vara 50.1% av innehållet. Att ni inte vill säga hur mycket era produkter innehåller bevisar att ni inte har så mycket att skryta med trots allt. Jag är ganska säker på att det aktiva innehållet är under 55%>. Nå, ska ni inte bevisa att jag har fel?

Grahn
2004-07-05, 10:28
Sedär...ärlighet varkar inte alls vara den bästa vägen. ;)

MunsöHustla
2004-07-05, 10:35
Originally posted by Pez



PS. Lite förhastat att skriva att Fairing "vägrar" lämna ut siffrorna innan du ens varit i kontakt med dom och ställt en konkret fråga till rätt person. Klantigt formulerat, men det har du nog förstått nu. ;)

Jo jag har märkt det då många inte tolkar det på samma sätt som mig kanske lyssnat på för mycket hop-hip eller nått ;)

Nu har jag iallafall skickat iväg ett mail så får vi se om jag får något svar.

Krabban
2004-07-05, 22:38
MunsöHustla: posta gärna svaret i tråden om du har lust. Intressant att följa faktiskt.

MunsöHustla
2004-07-06, 11:51
Så nu har jag fått en tillfredställande svar från fairing, de ville dock inte att jag skulle göra det offentligt och det tänker jag inte gör heller.

Kan bara säga att jag själv kommer köra på deras ALA efter det här :)