handdator

Visa fullständig version : Inositol helt verkningslöst?


Jocke77
2004-07-04, 02:08
slog till på erbjudandet i shopen i fredags. Fairing kcg+inositol för 399:- verkade vettigt tyckte jag :) o Fairing har alltid bra produkter. Men hitta en komentar från paulun ang. inositol.

http://www.bk-sportsmag.se/artiklar/fettforbranningspiller.htm

citat: Inositol har funnits som fettförbränningspiller i många år, men är helt verkningslöst. Släng inte dina pengar i sjön. Köp inte inositol.

Prankie
2004-07-04, 06:33
http://www.paulun.se/paulun_pop.asp?idContent=249

I min mening är 9/10 fettförbränningpiller värdelösa. Motionsbana och ändrad kost är det enda som har fungerat för mig.

cheesian
2004-07-04, 15:00
ägd

Fairing
2004-07-05, 07:30
Tjaba!

Tro inte på allt som skrivs.Skaffa er en egen uppfattning för bra produkter kan man inte alltid "läsa" sig till.

Sök här på Kolozzeum så hittar ni massor med info om Inositol .

Inositol är ingen "grym" fettförbrännare i sig (vilken produkt är det ??) men den får helt andra egenskaper i kombination med kreatinprodukter.

Enbart Inositol ger i princip samma styrkeökningar som kreatin och känslan av att man är väldigt "fylld" i muskulaturen.

Dwagen skrev väldigt långa inlägg om Inositol ni kan leta efter här.

/Lasse

Krabban
2004-07-05, 22:32
Originally posted by Fairing
Tjaba!

Tro inte på allt som skrivs.Skaffa er en egen uppfattning för bra produkter kan man inte alltid "läsa" sig till.

Sök här på Kolozzeum så hittar ni massor med info om Inositol .

Inositol är ingen "grym" fettförbrännare i sig (vilken produkt är det ??) men den får helt andra egenskaper i kombination med kreatinprodukter.

Enbart Inositol ger i princip samma styrkeökningar som kreatin och känslan av att man är väldigt "fylld" i muskulaturen.

Dwagen skrev väldigt långa inlägg om Inositol ni kan leta efter här.

/Lasse

Om man tar kreatin och samtdigt tar Inositol så får man ännu mera boost i stryrkepasset än om man bara skulle ta var för sig?

Nitrometan
2004-07-09, 12:51
Jag har upplevt att Inositol är bra att kombinera med kreatinprodukter. Men det är ju bara empiri och inget bevis för något.
Jag upplevde att jag hade "bra tryck" i kroppen och ökade i styrka.

Pez
2004-07-09, 13:07
Har testat KCG i två perioder - en i kombination med inositol och en utan. Tyckte själv att perioden med inositol var en av de bättre träningsperioderna jag haft - ökade i styrka och kände mig skapligt fyllig trots att jag minskade sakta i vikt (från 87-88 > 84 på två månader ca.).
Kan inte ge kombon fullt cred för det hela än dock, måste nog testa ett par rundor till. Som sagt - det är ju empiri, inte vetenskapliga bevis huggna i sten.

EDIT: Vill påpeka att jag inte körde inositol som "fettförbräningspreparat" utan i syfte att se hur det verkade i kombo med KCG.

muskelbyggarn
2004-07-09, 13:56
Håller med lasse och föresten vem tror på Paulun? :devil:

Inositol är inget mirakulöst tillskott men de som använder det regelbundet är mycket nöjda, men som sagt det är inga jätteeffekter vi snackar om här.

Vänl,,,
Tobbe

Mindek
2004-07-16, 13:52
Hur stora doser inositol brukar ni köra och när tar ni det?

Fairing
2004-07-18, 10:50
1/2 -1 tsk med "innan träningsdrycken".Träningsfria dagar till frukost.Kombinera gärna med Kreatin.