handdator

Visa fullständig version : Zakke - bulken fortsätter


Zakath
2004-07-03, 17:37
Hej på er allihop, tänkt lägga upp lite nya bilder nu, två månader sen sist. Är mitt uppe i min bulk, där jag försöker lägga på mig kvalitativ massa och inte FÖR mycket fett, men jag är inte rädd för lite fett...
Målet ligger på 95-100kg, sen en mindre deff.

Statsen är,
Kille
16år, 17 i slutet av spetember
tränat sen början av oktober 2003, seriöst sen Januari ungefär.
Vikt, 85-87kg
När jag började, 72-73kg
längd, 188-190cm

Mer info hittar ni i min journal, alla mått finns på första sidan.

Jag har bilder på alla poseringar, men tyvärr visar jag inte upp dubbelbiccen framifrån på grund av extremt dålig posering, sidechesten ska vi inte ens prata om, sen får ni inte se benen i vissa poseringar för att jag höll dem helt konstigt... :em:
Sen är tyvärr ljuset lite sämre än sist, eller inte ljuset, men skärpan. Kunde inte fokusera kameran så fokus ligger egentligen på dörren bakom mig..

Men här är bilderna:
Jag tog faktiskt en bild där jag fick bra fokus i ett annat rum, tänkte visa en jämföring först, dubbelbicce bakifrån.
först med dåligt fokus


EDIT: Vill jättegärna ha tips rörande posering och träning! Allt (genomtänkt, eller bara uppmuntrande) uppskattas!


EDIT: Självklart ingen pump på några av bilderna!
Men blev lite svettig i slutet, jobbigt att posa!

Zakath
2004-07-03, 17:38
Sen med bättre fokus...

Zakath
2004-07-03, 17:39
Latsspread framifrån

Zakath
2004-07-03, 17:40
Latsspread bakifrån, blev riktigt dålig men jag lägger upp den ändå...

Zakath
2004-07-03, 17:41
Sen har vi mage/ben, väldigt kass den med :(

Zakath
2004-07-03, 17:41
Triceps urklipp ur ttricepsposen, resten såg verkligen förjävligt ut.. :D

Zakath
2004-07-03, 17:42
Och benen från dubbelbiccen, dem blev iaf okej!

Maaattias
2004-07-03, 18:05
Mycket bra kämpat Zakke! Speciellt axlarna såg bra ut tycker jag!

AFanatic
2004-07-03, 18:07
Oj vilka framsteg du har gjort...iaf sist jag kolla på bilder du lagt upp! Bra jobbat. Du har fått betydligt mer massa på rygg/överkroppen!

Vaderna släpar dock...

Keep it up and over! :thumbup:

hultman
2004-07-03, 18:10
oh jävlar, minns dina förra bilder och det var ruskiga framsteg

BRA JOBBAT! :)

hultman
2004-07-03, 18:12
gryma axlar, rygg och biceps :)

Nilsson
2004-07-03, 19:08
Ja det ser riktigt bra ut! Grymma framsteg, ung är du med! Kommer nog att bli kanon detta :bow:

Snubben_25
2004-07-03, 19:20
Det här var fan riktigt imponerande , vilka j-la resultat på knappt 1 år , wow very nice.

Axlarna ser brutala ut och your biceps peak owns
Vaderna måste dock piskas:hbang:

lauria
2004-07-03, 19:42
Fruktansvärt fina öknignar!!!:thumbup:


Vad har du för mått??

Karl_alfred
2004-07-03, 19:59
Shit ruggiga framsteg, ryggen ser kanon ut! Jobba bättre på vaderna och bröst.

swiftin
2004-07-03, 20:01
Forsätt med det du gör, Zacke! Styrkan ökar i ett rasande tempo och volymen följer därefter! :kickass: :bpump:

edit: fanns ingen bild som visar dina bröst i en gynnande pose, men jag antar att de behöver jobbas på, liksom vaderna.

aliquis
2004-07-03, 20:08
men fy tusan vad biffig du är, jag blir ju nästintill gråtfärdig :/, grym rygg o axlar, och inte något fett så långt ökat kan se, äre sådär man blir om man äter?

nästan 2kg/månad dessutom, grymt, snacka om inspiration :thumbup:

undra hur mycket min vegankost och ålder förstör i jämförelse, jag vill ju också kunna :cryout:

:bow: :bow: :bow:

s_himself
2004-07-03, 22:20
nice, även långa personer kan lägga på sig lite tydligen :smokin:

då har jag nog en chans!

Spec^
2004-07-03, 23:31
Jävligt imponerande! Ännu mer när du är så pass ung.. de här kan bli giftigt om du inte tappar motivationen!

Stadiga limpor på ryggen! :thumbup:

Chris
2004-07-03, 23:35
Galet bra rygg i biccebilden!

Men sen får du ta och piska benen hårdare! Speciellt baksida och vader :whipped:

scudmissile
2004-07-04, 00:00
Nästan allt ser bra ut, ganska symetrisk och fin. Dock så tycker jag att dina lår ser ganska tunna ut, men jag vet även att du är stark i knäböj, är det bilden som lurar en eller ligger framsida efter i massa? eller så kanske jag går på LSD. Bra jobbat i vilket fall :thumbup:

Doctor Snuggles
2004-07-04, 01:03
Äh, vad massakåta ni är allihopa.... :thefinger
vore ascoolt om zakke blev dubbelt så stark som han är nu och knappt la på sig någon mer massa.
Det vore RESPEKT!!!
:hbang:

aliquis
2004-07-04, 08:10
det vore ascoolt om han lade på sig 50% mer massa oavsett om han ökade styrka eller inte ;)

Jense
2004-07-04, 09:26
Holy shit my man!


Jävlar vad du växt

Dipshit
2004-07-04, 12:18
Oh myy! Jämsides med vissa andra är du lätt bland de mest imponerande på hela fo-rummet!
Gugrymmt att du håller bf så lågt ändå!!
Fick otroligt sug att deffa ned mig och sen köra en zakke-bulk!=)
Ska bara bli av med förkylningnen först...=/

respect :hbang:

Shadow Warrior
2004-07-04, 12:33
Gryma framsteg Zakath! Speciellt på Rygg, axlar och armar!
Benen kommer du nog få piska resten utav ditt liv på tanke på din längd. Just stay Hardcore!

Men hur fan kan du va så jävla tight!? Du måste ju för fan ha supergener...

Hades
2004-07-04, 17:45
Jäkligt grym fysik med tanke på ålder och hur lång tid du tränat. Det du kan jobba mer på är vidden på ryggen och hela benen.

Zakath
2004-07-04, 19:36
Först vill jag ge alla ett stort TACK! För era uppmuntrande, snälla motiverande kommetarer. All kritik är också ett stort plus :thumbup:

Tack till,

AFanatic - en tjej :naughty: , tyvärr också den enda tjejen :(
aliquis
Chris
Dipshit
Doctor Snuggles
Hades
hultman
Gulle Jense ;)
Karl_alfred
lauria
Maaattias
Nilsson
Spec^
Shadow_Warrior
Scudmissile
swiftin
Snubben_25

Som ni också ser, nästan i bokstavsordning! Säg till om jag missat nån!


Men okej, låt mig sammanfatta ett svar på alla frågor o funderingar.

Mått får ni allt ta er tid o kolla på första sidan i min JOURNAL.
Inte en aning om varför jag ser ut som jag gör, jag har tränat, ätit o sovit, tycker jag har lagt på mig en del fett också.. Om nån kan förklara bättre så mottages det tacksamt!

Lite om vad jag ska göra med varje muskel (ÄTA upp dem när jag blir hungrig!!!!!)

Bröst - har precis ändrat upplägget för dem, förut tränade jag dem med enbart bänkpress, nu har jag ökat på där. Vet inte om de sackar egentligen, inte styrkan, men övre bröst bör prioriteras, men det skiter jag i, för styrkan är viktigast för mig...

Mage - allt bra där, tränar den inte så ofta, men tillräckligt! Dock ej sidorna..

Korsrygg/ländrygg - några av mina bättre grupper, fortsätter som vanligt med dem, dock inte marklyft lika ofta som förut.

Lats - behöver mer vidd, har konstigt nog styrkan, tips tack????

Traps - Rätt nöjd med dem, men tränar ej nedre delen specifikt, men hoppas att den tränas av stångrodden jag precis börjat med, räcker det? Ej prioriterad..

Övriga ryggmuskler[B]/ - ????

[B]Framsida lår - nöjd med dem, strävar inte efter X formen, men gillar att träna ben o gör det hårt! Så dem fortsätter jag med som vanligt! Hög volym och tungt så växer dem, just nu är takten på 1-2cm per månad så oroa er inte.

Baksida lår - Hmmmmmmm! Inte tränat dem förräns nyligen, har ett nytt upplägg för dem jag ska köra på, ökar snabbt i styrka där.

Vader - PROBLEM! Har inte tränat dem i början, men kör nu stenhårt. Har tyvärr inte tillgång till en enda bra maskin för vaderna........! DÖ NAUTILUS!
Ökar kosntigt nog enormt i styrka (mest av allt), fast dem växer inte mycket..
Ska därför byta gym snarast möjligt, om nån har ett tips på ett bra gym i V.frölunda, helst ett "källargym"?

Axlar - tränat dem minst av alla muskler specifikt, fortsätter med det.. Dem växer som gräs av allt annat ändå!
Tränar endast militärpress ibland för dem, enda specifika övningen.

Biceps - alltid varit en bra muskelgrupp "pre-training", men tycker dem är rätt tråkiga, har dock tagit tag i bicepsträningen ordentligt nu, dem växer!

Triceps - inte så stark i dem, en av mina svagheter, dem jobbas på stenhårt!

Underarmar - undrar om jag verkligen behöver mer massa här, nästan 34cm spända o 16år, känns inte som att jag behöver. Men det är greppträning och vanlig träning för dem ändå! Tidigare ingen "vanlig" träning, endast grepp...

Missat något eller någons fråga, säg till?


Åter igen, tack för alla kommentarer :love:

Trytter
2004-07-04, 20:18
Kan inget annat än instämma i kören
Grymma ökningar!!



:bow: :bow: :bow:

EDIT: Jag är övertygad om att du kurar:thefinger

Zakath
2004-07-04, 20:24
Originally posted by Trytter
Kan inget annat än instämma i kören
Grymma ökningar!!



:bow: :bow: :bow:

EDIT: Jag är övertygad om att du kurar:thefinger



Tack, hahahahah :D

Kanske ska tillägga att jag "går på" vanlig mat, inga tillskott, förräns nyligen, ca. 20 dagar sedan jag började med proteinpulver (exell).
Men ni får gärna tro ajg kurar, tar det som en komplimang, men det skulle aldrig falla mig in, vill gärna leva ett långt och så gott som problemfritt liv...

KANSKE blir kreatin eller L-glutamin om ett halvår till ett år, är medveten om att jag antagligen skulle öka väldigt bra med det.. Men bara kanske.

X-Change
2004-07-04, 20:24
Saknar ord! Allt jag kan säga att du krossar!
Arrrgh för de benen!! Arrrghh för de axlarna!! Arrrghh för allt!
Det ser med andra ord riktigt jeffla bra ut! :thumbup: :thumbup:

Zakath
2004-07-04, 20:26
Originally posted by X-Change
Saknar ord! Allt jag kan säga att du krossar!
Arrrgh för de benen!! Arrrghh för de axlarna!! Arrrghh för allt!
Det ser med andra ord riktigt jeffla bra ut! :thumbup: :thumbup:


Tack kompis :love:

Du vet att jag finns med dig o alltid följer din träning, men vart har din journal tagit vägen?

Trytter
2004-07-04, 20:31
Originally posted by Zakath




Tack, hahahahah :D

Kanske ska tillägga att jag "går på" vanlig mat, inga tillskott, förräns nyligen, ca. 20 dagar sedan jag började med proteinpulver (exell).
Men ni får gärna tro ajg kurar, tar det som en komplimang, men det skulle aldrig falla mig in, vill gärna leva ett långt och så gott som problemfritt liv...

KANSKE blir kreatin eller L-glutamin om ett halvår till ett år, är medveten om att jag antagligen skulle öka väldigt bra med det.. Men bara kanske.

Äh men isåfall har du bara asbra gener.
Snorunge!:D

Nä men skämt åt sido, jävligt bra jobbat! Vad du än gör så fortsätt med det.
Du har till och med lyckats med det utan att lägga på dig fett ser det ut som.
:thumbup:

stybb
2004-07-04, 20:32
Ser bra ut.. du ser ut att ha större än 37 armar!

ska man komma med nån konstruktiv kritik är det att piska benen, tricepsen och latsen hårdare..

Zakath
2004-07-04, 20:41
Jag vet inte hur jag "lyckats" med att inte lägga på mig så mycket fett.. Jag har ju inte precis sprungit aktivt............ :em:
Nån som har en aning?

Hur stora armar ser jag ut att ha då? För jag kan bara få det till lite mer än 37 :cryout:
Fast dem är på väg, växer!

Trytter
2004-07-04, 20:46
Originally posted by Zakath
Hur stora armar ser jag ut att ha då? För jag kan bara få det till lite mer än 37 :cryout:
Fast dem är på väg, växer!
Ska vi byta? Mina mäter massiva 34cm! Hugha!:hbang:

stybb
2004-07-04, 21:07
e troligtvis den låga fettprocenten som gör att de ser stora ut..

men det e ju bara positivt ! :D

Zakath
2004-07-12, 13:39
Hade tänkt ta några nya bilder så ni fick se bröstet, plus en ny latsspread. För jag tyckte inte jag gjorde mig själv rättvisa på den förra :(
Men batteriet i kameran dog, o den e min pappas och han blir itne särskilt glad när jag "lånat" den ;)
Så därför får ni vänta ett tag..

Jag har studerat mina tuttar nu.. :D Ser ut som att nedre och mittendelen är bra utvecklade, lite häng i dem! Men ovansidan är rätt kass, vill dock inte prioritera den.. Eftersom jag är ute efter styrka i första hand.
Fast funkar sneda flyes bra? Det skulle kunna vara ett alternativ, byter inte bort bänkens första plats!

aliquis
2004-07-12, 14:38
Originally posted by Zakath
Lats - behöver mer vidd, har konstigt nog styrkan, tips tack????
Vader - PROBLEM! Har inte tränat dem i början, men kör nu stenhårt. Har tyvärr inte tillgång till en enda bra maskin för vaderna........! DÖ NAUTILUS!
Ökar kosntigt nog enormt i styrka (mest av allt), fast dem växer inte mycket..
Ska därför byta gym snarast möjligt, om nån har ett tips på ett bra gym i V.frölunda, helst ett "källargym"?

Du körde väl inte chins? Så det är ju bara att börja öva.
Vad gäller vader tycker jag det fungerar utmärkt att köra dem i nautilus benpress, men det gör inte du? (tårna på nederkanten av fotplattan, stolen långt bak)

aliquis
2004-07-12, 14:41
Originally posted by Zakath

Kanske ska tillägga att jag "går på" vanlig mat, inga tillskott, förräns nyligen, ca. 20 dagar sedan jag började med proteinpulver (exell).
Men ni får gärna tro ajg kurar, tar det som en komplimang, men det skulle aldrig falla mig in, vill gärna leva ett långt och så gott som problemfritt liv...

Jag e ju så störd så jag tar sojaprotein till allt istället, maten är ju visserligen rätt rik på kolhydrater men tja, frågan är om jag verkligen behöver så mycket skabbprotein ändå. Speciellt med tanke på hur bra det räcker till åt andra :furious:

Zakath
2004-07-12, 14:42
Originally posted by aliquis

Du körde väl inte chins? Så det är ju bara att börja öva.
Vad gäller vader tycker jag det fungerar utmärkt att köra dem i nautilus benpress, men det gör inte du? (tårna på nederkanten av fotplattan, stolen långt bak)


Jag har kört chins lite då och då om du kollar bak i min journal.. Men de funkar inte bra för mig, drar olika med armarna på grund av att min högeraxel kan gå lite längre ut "ur led".... Så jag vet inte vad jag ska göra för vidden, men har precis utökat ryggschemat, så vi får se vad som händer.

Eftersom jag tar nära maxvikten med EN fot i nautilus benpress och ändå växer vaderna knappt tycker jag det är en dålig övning för mig.. Tar 218kg med en fot runt 5 reps, max är 225kg.
Men provar ju ett annat gym nu, så här finns massa bra vadmaskiner :D

Zakath
2004-07-12, 14:43
Originally posted by aliquis

Jag e ju så störd så jag tar sojaprotein till allt istället, maten är ju visserligen rätt rik på kolhydrater men tja, frågan är om jag verkligen behöver så mycket skabbprotein ändå. Speciellt med tanke på hur bra det räcker till åt andra :furious:


Har själv bara tagit runt 2 prottedrinkar (efter träning) de senaste veckorna och jag ökar lika bra som alltid.. Märker faktiskt ingen skillnad :em:
Men jag har ju itne kunnat köra så många pass heller..

Zakath
2004-07-17, 19:04
Tänkte jämföra min utveckling med några bilder nu. Jobbigt att jag inte kunnat göra korrekta poseringar förräns nyligen bara..

Men men,
Tänkte jämföra överkroppens "estetik" mest...

Först en bild, värdelös, runt 15 dar innan jag började styrketräna på gym. Hade ju gjort armhävningar o sånt hemma, litegrann plus joggat lite.

Zakath
2004-07-17, 19:08
Sen kommer en när jag tränat ca. 1 månad,

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?s=&postid=327751

Och en när jag tränat ytterligare någfra månader 1/12-03:

s_himself
2004-07-17, 19:10
Nice! Kul med utvecklingsbilder.. har tagit några själv
Men det är inget som kommer upp här iaf :em:


Men det har ju hänt en del på de få månader du tränade där :thumbup:

Zakath
2004-07-17, 19:10
Två månader till, 05/02-04

Zakath
2004-07-17, 19:11
Nästa månad, 07/03-04

Zakath
2004-07-17, 19:14
Och varför inte en till?
Nu börjar massan komma...
01/05-04

Zakath
2004-07-17, 19:16
Och ännu mer massa :D
Nyaste hittils,
03/07-04

Som dem flesta sett antagligen.

Zakath
2004-07-17, 19:18
Men min överlägsna favorit, estetsikt sett är nog ändå denna!
07/01-04, inte tränat särskilt länge.. Men det såg ju bra ut! Undrar hur jag kommer se ut till nästa sommar då jag kommer deffa..

Zakath
2004-07-17, 19:19
Imorgon tänkte jag ta några skojbilder, för att se om några rutor finns kvar :D
Det är inte många kan jag säga :smokin:

Shadow Warrior
2004-07-17, 19:19
Schysst side chest Zakath!

Men det duger inte.... du behöver mer massa! och sen mer massa ändå!!! :kickass:

....nu är det dags att bli riktigt grov här!! :thumbup:

Oskis
2004-07-17, 21:41
Ser bra ut riktigt vassa axlar och tjocklek på ryggen:thumbup:

AFanatic
2004-07-17, 21:45
Originally posted by Zakath
Men min överlägsna favorit, estetsikt sett är nog ändå denna!
07/01-04, inte tränat särskilt länge.. Men det såg ju bra ut! Undrar hur jag kommer se ut till nästa sommar då jag kommer deffa..

Om du fortsätter så här så lär du inte ha något att deffa bort din tok!

Kör på nu! :hbang:

Zakath
2004-07-18, 11:38
Originally posted by AFanatic


Om du fortsätter så här så lär du inte ha något att deffa bort din tok!

Kör på nu! :hbang:



Jodå, den där bilden var ju gamma som gatan... Men tack ändå :D
Tänkte ta lite bilder idag, så ska ni allt få se att jag har en del att deffa bort!

Maaattias
2004-07-18, 13:40
Fasen Zakke är grymt imponerad... SJälv ska jag åka bort nu några veckor.. Hoppas jag hittar nått gym dit jag ska!

Herkulez
2004-07-18, 14:33
fan kan ví inte byta hårdhet zacke:thumbup:


men du, om du ska ha chans på kassörska så måste du nog raka bort håret runt bröstvårtorna :mallan:

Zakath
2004-07-18, 19:34
Maaatias, jag ska också åka bort snart, till Kroatien med farsan! Vart ska du?

Herkulez, jag är med på ett byte! Jag får din massa, du min hårdhet :D Har vi ett deal?
Och du, jag ANSAR håret vid bröstvårtorna, det där är gamla bilder :em:



Okej allihop. Tagit lite dagsformsbilder (finns det ordet?) idag. ASSPICS, råkade bli några när jag skulle fota baksida lår...
Men det får ni ta på PM om ni vill se nåt :naughty:

:notme:

Här kommer en kass latsspread, kameran låg visst lite för högt upp..

Zakath
2004-07-18, 19:36
Och här får ni en bild där ni ser hur mina rutor sakta tynar bort.. Lyckligtvis har dem blivit rätt mycket större, annars skulle dem aldrig synts längre ;)

Och så ser ni lite bröst.. Hur ligger bröstutvecklingen till?

Shadow Warrior
2004-07-18, 19:38
Svanka ryggen och trycka ut axlarna... nog för att kamervinkeln ser lite skum ut men det ser helt klart ut som om du drar fram axlarna och inte svankar tillräckligt....

Zakath
2004-07-18, 19:39
Originally posted by Shadow Warrior
Svanka ryggen och trycka ut axlarna... nog för att kamervinkeln ser lite skum ut men det ser helt klart ut som om du drar fram axlarna och inte svankar tillräckligt....


Tack för tipset, uppskattar det!
Ska tänka på det nästa gång..

Shadow Warrior
2004-07-18, 19:56
Sen så tycker jag det är lite provocerande mott oss andra att du är så jävla tight! Vi andra har ju liksom dubbelt så mycket fett och har nyss börjat bulka.... :rolleyes:




:thumbup:

Zakath
2004-07-18, 19:58
Originally posted by Shadow Warrior
Sen så tycker jag det är lite provocerande mott oss andra att du är så jävla tight! Vi andra har ju liksom dubbelt så mycket fett och har nyss börjat bulka.... :rolleyes:


:thumbup:



Jag har faktiskt bara bulkat i sådär 9 månader :booty:
Var sak tar sin tid, till våren kommer det iaf inte vara några rutor kvar :D
Sen blir det deff!

Men jag har börjat störa mig på min dåliga latsutveckling, även o min posering inte gör latsen rättvisa.. Funderar på att bara köra latsdrag för kontakt ett tag eller nåt.. :(

Shadow Warrior
2004-07-18, 20:02
Originally posted by Zakath




Jag har faktiskt bara bulkat i sådär 9 månader :booty:
Var sak tar sin tid, till våren kommer det iaf inte vara några rutor kvar :D
Sen blir det deff!

Men jag har börjat störa mig på min dåliga latsutveckling, även o min posering inte gör latsen rättvisa.. Funderar på att bara köra latsdrag för kontakt ett tag eller nåt.. :(

latsdrag suger.....

Du kanske borde prova på att avsluta ryggträningen mer stående pullover i kabel eller i maskin?

Snubben_25
2004-07-18, 20:38
Zakke är du från Kroatien? (såg att du ska dit med farsan)

Kimpaa
2004-07-19, 01:54
MYCKET BRA!!! kämpa på!!!!:hbang:

Zakath
2004-07-20, 17:54
Tack Kimpaa!!!

Snubben, nej jag ska bara dit på en liten "semester". Åka runt o kolla/bada/äta/ha det bra helt enkelt :cheers:

Shadow, någonting måste jag ju göra för latsen.. Fast mitt schema är ju fortfarande nytt. Men kan du ge en beskrivning på en övning du tycker jag ska avsluta med? Gärna med bild från exrx eller nåt.
Tack!