handdator

Visa fullständig version : Duger mitt schema eller ska jag ändra på något?


naruto
2004-07-03, 15:34
Är nybörjare i gymmet så jag kör bara basövningar i mina träningspass för att bygga upp en bra grund. Tränar 3 dagar i veckan och kör igenom hela kroppen alla pass. Tränar mån - ons - fre så jag får minst en dags vila. Varje träningspass går jag 40 min på band och jag åker inlines ett par ggr i veckan.

Äter på följande vis:

Frukost - Havregrynsgröt med en klick lingonsylt och mjölk.

Mellanmål - Någon frukt, oftast äpple eller banan.

Lunch - Kosttillskott, Twinlabs super mass + en frukt.

Mellanmål - Frukt eller något lätt som yoghurt eller fil.

Middag - Här äter jag "vanlig mat", det morsan laga, men tar bort feta såser och mindre potatis, pasta, ris eller vad det nu är och mer kött, fisk eller vad som nu serveras till.

Kvälsmål - Om jag inte lägger mig innan jag hinner bli hungrig så äter jag två grova smörgåsar med ägg eller något magert pålägg.

Ska tilläggas att jag inte är tjock, men finns lite underhudsfett jag vill ha bort, främst på magen.

Midjemått: 91cm
Vikt: 80kg
Längd: 185cm

Ser det bra ut?

Prankie
2004-07-03, 16:19
Byt ut lunch mot riktiga mat. Gainer är tillför efter träning.

B-jay
2004-07-03, 16:24
Det duger tyvärr inte alls.

Frukosten måste du lägga till något proteinrikt. tex 3-4 ägg eller en burk tonfisk eller en proteindrink.

mellanmål, även där lägger du till något proteinrikt

Luch: det håller inte att ta en gainer till lunch. de innehåller oftast ganska dålig sammansättning kolhydrater, fet toch protein. Oftast är det snabba kolhydrater och det är inget att eftersträva (Förrutom efter träning)
Ät "riktig! mat.
Ris el pasta nån vettig proteinkälla, kyckling/fisk/kött och ät grönsaker till det.

Mellanmål 2: ät som första mellanmålet.

Kvällsmat: det verkar vara ditt enda någerlunda vettiga mål. fortsätt med det. ät grönsaker till det.

kvällsmål: försök käka proteinrikt där med. tex en burk tonfisk innan läggdax.

De dagar du tränar kan du utan dåligt samvete trycka i dig snabba kolhydrater efter träningen och till det ett snabbt protein tex vassle.


Surfa rundor lite här på kolo och läs allt du kommer över så har du mycket att vinna.

kämpa på :thumbup:

paranoid
2004-07-03, 17:04
Det ser ut som om du äter för lite. Har du beräknat ditt dagliga energibehov och därifrån dragit -500kcal? Försök också att få i dig både fett, kolhydrater och protein till varje måltid. En frukt är alltså inte ett komplett mellanmål.

naruto
2004-07-13, 14:28
Tack så mycket för hjälpen, ska eftersträva råden så gott jag kan. Får köpa en protein-drink när jag har mer pengar.

:eating:

King Grub
2004-07-13, 14:38
Originally posted by naruto
Tack så mycket för hjälpen, ska eftersträva råden så gott jag kan. Får köpa en protein-drink när jag har mer pengar.

:eating:

Till dess är din Mass Fuel ett bra val efter träningen, i stället för till lunch.