handdator

Visa fullständig version : Ser min kost ok ut?


pojken85
2004-07-02, 21:16
Hej jag är en kille på 18 år som tränar 5 gånger i veckan. Tränar 2 dagar vilar 1, 2 dagar vilar 1 osv. Jag var en liten fläskis på 87 kilo och var 1.69 cm lång. Gick ned från 87 till 63 vilket gjorde sitt på musklerna :(. Nu är jag 174 cm och har tränat upp mig till 73 kilo men jag kan ju inte sluta nu när det går bra! :hbang: Jag har tränat gym sen jag var 15. Men jag har inte blivit riktigt seriös förns mars detta år. När jag gick ned massor sluta jag helt enkelt äta skitmat, men jag åt inte som nu.

Min fråga är om jag äter bra. Jag vill gå upp!!!

Frukost: Havregrynsgröt (1 dl sportgryn), 1 skiva fullkornsbröd med skinka och grönsaker, 1-2 frukter, 1 proteinshake, 2 Omega3, 1 multivitamin/mineral tablett

TRÄNING

Åtherhämtning: 100gram ADVANTAGE + 2 bananer, 2 omega3 tablett, 1 multivitamin/mineral tablett

Lunch: Kyckling eller köttbit, ris, fullkornsmacka med skinka, grönsaker

Mellanmål: Keso 250 gram med saftsoppa och en banan

Middag: Köttbit eller tonfisk (beroende på ekonomi) ;), pasta eller ris, grönsaker, 2 Omega3 tabletter

Kvällsmål: 250 gram keso + fruktsoppa

Innan jag lägger mig: Proteinshake med långasmt protein

Detta är en träningsdag. De dagarna jag inte tränar tar jag bort återhämtningsdrycken och lägger in ett extra mellanmål.

Jag vill gärna höra vad ni har att säga eftersom många här verkar kunna detta!
Tack för ni läste och jag ber om ursäkt för stavfel :D

B-jay
2004-07-02, 23:05
Jag tycker det ser ganska bra ut.

hade dock bytat ut bananen mot snabbare kolhydrater efter träningen. druvsocker kanske.

King Grub
2004-07-03, 08:55
Jag tycker också det ser ganska bra ut. Byt ut saft- och fruktsoppa mot bättre kolhydratkällor. Flerkornsbröd, gryn, pasta, eller liknande. Inga fruktsmakande sockerlösningar. :nono: :D

pojken85
2004-07-03, 22:23
Tack för svaren! :):laugh: :bow:

aliquis
2004-07-04, 08:06
Originally posted by B-jay
Jag tycker det ser ganska bra ut.
hade dock bytat ut bananen mot snabbare kolhydrater efter träningen. druvsocker kanske.
advantage är en gainer, så han får snabba med.

Soppan finns ju även i lågkalorivariant om man nu vill. Eller så kan man ju koka själv utan socker också.

Junior
2004-07-06, 13:11
Har du koll på hur mycket vitaminer o mineraler din multivitamintablett innehåller?

I annat fall är det möjligt att överdosera både vitaminer och mineraler.

King Grub
2004-07-06, 13:58
Originally posted by Junior
Har du koll på hur mycket vitaminer o mineraler din multivitamintablett innehåller?

I annat fall är det möjligt att överdosera både vitaminer och mineraler.

Inte med en sådan (normal) kost och en tablett.

Junior
2004-07-06, 20:29
Jag tyckte mig se två tabletter där... och när man har nagelfarit innehållsförteckningen på diverse multivitamin/mineraltabletter så är det en del som innehåller hela dagsbehovet (och ibland mer än så).

Säkerligen inte anledning att drabbas av panik, men om inte annat så är det ganska onödigt.

Vidare finns det ju som bekant en del vitaminer och mineraler som man definitivt inte bör överdosera.