handdator

Visa fullständig version : Annorlunda hantelpress...


RobbeliRobban
2004-06-30, 09:58
Vill bara tipsa om en ganska rolig bröstövning (inte speciellt effektiv-men ganska rolig) läste om den i ngn sketen byggarblaska.

Ligg på en platt bänk lägg två hantlar på bröstet (hållna i tummen upp grepp) hantlarna skall "pressas ihop" under rörelsen, lpressa rakt upp utan att rotera och "pressa samtidigt ihop dem" håll ihop hantlarna hela tiden medans du reppar upp och ner, känns lite annorlunda och är ganska jobbiga.

tror detta kan vara en bra övning om man inte har tillgång till tyngre vikter, då den kan vara jobbig på lite lättare vikt än traditionella hantelpressar

MasterChief
2004-06-30, 10:03
Tack för tipset. Den lär ta bra på bröstens insida!

the_PL_man
2004-06-30, 10:17
....tänker på en Tate press, vilken rätt utförd är en tricepsövning:

http://www.weightliftingdiscussion.com/tatetri.html

/the_PL_man

RobbeliRobban
2004-06-30, 10:19
Originally posted by the_PL_man
....tänker på en Tate press, vilken rätt utförd är en tricepsövning:

http://www.weightliftingdiscussion.com/tatetri.html

/the_PL_man

Nej inte tatepress, utan "chestbusters" tror jag visst att den kallades.

the_PL_man
2004-06-30, 10:27
....postade den rörelse du försöker beskriva ?

/the_PL_man

RobbeliRobban
2004-06-30, 10:42
Pl Man: Nej inte tricepsövning, istället "hantelpress med "tummen upp grepp" och hantlarna ihop"

z_bumbi
2004-06-30, 12:08
Originally posted by MasterChief
Tack för tipset. Den lär ta bra på bröstens insida!

Hur tränar du den delen specifikt?

MasterChief
2004-06-30, 12:18
Originally posted by z_bumbi


Hur tränar du den delen specifikt?

Du, om någon här på kollo, borde väl förstå att jag fånade mig?
Kanske skulle lagt till med en smiley för att förtydliga. :D

RobbeliRobban
2004-06-30, 12:26
Tar grymt på mellarsta framsida av insida pecs, isolerar även undre halvan av det långa tricepshuvudet som stabilisator kopplas övre och undre brachioridis in, medan den känsliga mittendelen av soleus får vila.

det är en annorlunda, men rätt rolig och jobbig övning.

emmzan
2004-06-30, 19:12
Originally posted by RobbeliRobban
Tar grymt på mellarsta framsida av insida pecs, isolerar även undre halvan av det långa tricepshuvudet som stabilisator kopplas övre och undre brachioridis in, medan den känsliga mittendelen av soleus får vila.

det är en annorlunda, men rätt rolig och jobbig övning.

Skämtar du, använd någon informativ smiley för guds skull innan jag lägger massa tid på att skälla på dig!

ivandrago
2004-07-01, 11:28
Originally posted by emmzan


Skämtar du, använd någon informativ smiley för guds skull innan jag lägger massa tid på att skälla på dig!

Haha är 99.99999% säker på att han skämtar.

JAM
2004-07-01, 12:10
Originally posted by emmzan
Skämtar du, använd någon informativ smiley för guds skull innan jag lägger massa tid på att skälla på dig! Haha, klart han gör. Man brukar ju t.ex. inte ta i med vaderna under bröstträningen... :D

Men jag håller med - MasterChief och RobbeliRobban, använd smileys vid avancerade skämt som dessa... Annars är det många som inte är med på noterna. :nono: ;)

Numero1
2004-07-01, 12:23
Jag höll också på att kommentera som Z_bumbi men han var snabbare....
När den känsliga mittdelen av soleus kom med in i bilden var jag med på notorna :laugh:

Numero1
2004-07-01, 12:25
RobbeliRobban: Är det inte jobbigt med en hals som anfaller?

RobbeliRobban
2004-07-03, 19:37
Emzzan: Jag skämtar, men övningen som sådan är inget skämt (även om den inte är bra) tror den kan funka tex om man tränar hemma och inte har tillgång till tunga vikter.

Numero1: Jo det är faktiskt mycket jobbigt, fast helt klart ett sällsynt problem.