handdator

Visa fullständig version : "Gropar" på bröstmuskulaturen??


VanDamage
2002-04-01, 12:46
Jo det är så att jag har börjat märka början på "gropar" i min bröstmuskulatur.. Jag kan känna det precis mellan två brösten när man spänner bröstmuskulaturen ordentligt...
jag har märkt att vissa byggare har detta, t ex Franco Columbo som är med i Pumping Iron en hel del med Arnold.. Det ser asfult ut ju mer massa man får på brösten och jag undrar om dessa gropar är genetiskt eller pga fel lutning på bröstträning eller något? Och går det att åtgärda?

rota
2002-04-01, 12:57
Menar du delningen mellan pectoralis major och minor så kan du väl inte vilja ha bort den, det är ju den man eftersträvar. Det är inte alla som kan få fram delningen så jag tycker du ska vara stolt över den.

VanDamage
2002-04-01, 13:11
hmm inte delningen precis utan en stor djävla grop som vissa byggare har..
jag kommer ihåg en latinamerikans byggare eller nåt som blev Mr America eller nåt och han opererade sig för att få bort gropen.. men operationen gick helt fel då det var en falsk kirurg o så..
hmm , nån som vet vad jag menar??

hulken
2002-04-01, 13:19
Prova att massera in glutamin i hålet :D
skojar bara ;) har för mig att det var någon mer på detta forum som hade samma problem för inte så länge sedan,kommer ej på vem det var,men tror han kallade det för sjömansbröst.

iconoclast
2002-04-01, 13:26
Jo, jag vet vad du menar, men kan inte säga att jag har någon aning om vad det beror på. Förmodligen är det genetiskt, men jag håller med dig.. det är inget man eftersträvar direkt..

VanDamage
2002-04-01, 13:28
Weehhee här har ni en bild på Columbo, spana in brösten... tänk er hur fult det blir när han spänner dom ordentligt!!
http://www.columbu.com/images/frontpage.gif

det är det jag menar... dom jävla gropen, jag är rädd för att mina små "gropar" ska bli lika fula sen när jag får ännu mer massa!!

Mattias_G
2002-04-01, 13:49
VanDamage: No offence men ingen kan ha en perfekt kropp. Var glad över att det är en liten grop mellan pecsen istället för missbildade triceps eller liknande.

iconoclast
2002-04-01, 13:51
jaså, det var den gropen du menade..

själv tänkte jag mest på den vissa kan få på utsidan av pecsen.. lite nedanför armhålan..

VanDamage
2002-04-01, 13:52
icono: jo jag har början på liten gropp där under armhålan också vid utsidan av pecsen :(
jaja får väl se hur det blir om nåt år...
men inga som har erfarenheter av detta? eller vet varför det kommer till så att säga?

Joachim B
2002-04-01, 13:52
Det där är helt genetiskt. Det beror på hur dina muskelfästen sitter. Visst kan det opereras, men det medför många risker!

rogerQ
2002-04-01, 23:53
Den där gropen såg ju asskum ut. det noterade jag inte att han hade när jag såg pumping iron. jag tyckte han såg asgrym ut. nu måste jag genast gå och titta igen...

Supercharger
2002-04-02, 11:05
Jag har inte sammma problem men på mig ser det ut som om jag inte har så mycket avde övre bröstmusklerna. det ser normalt ut men när jag spänner så blir det som en grop men bara i mitten, det e som en halvmåne som e ca 6cm brett.

Det här var väldigt svårt att förklara men hoppas att ni fattar vad jag menar, det kan oxå se lustigt när man får mer massa.

MikeW
2002-04-07, 13:11
Tjena VD, som Jocke sa, det måste vara muskelfästena som är sådana :(

Jag har en kompis som har ganska utvecklade "pecs" och han har samma grop som killen på bilden. Fast det syns bara när han spänner mycket.