handdator

Visa fullständig version : mer volym längst in på brösten?


pilt77
2004-06-29, 20:04
Har bra tillväxt påuttre delarna av bröstet men längst in finns det ingeting, vilka övningar tar bäst där?

Allan
2004-06-29, 20:06
Så...innan ni börjar skrika...det finns ingen möjlighet att träna inre bröstet. Gör en liten sökning så lär du hitta en del...

Börja med den här http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10432&highlight=inre+AND+br%F6st


Sen kan du söka inre AND bröst - finns ett tjugotal trådar om det

allan

King Grub
2004-06-29, 20:27
Mer massa rent generellt så fyller det ut inåt också.

Big Al
2004-06-30, 02:08
Pullover!! :thumbup:

/Al

Shadow Warrior
2004-06-30, 05:15
Bänkpress med smalt grepp med armbågarna utåt!!

cheesian
2004-06-30, 09:27
Fan de två ovanstående, fattar ni inte att det inte går att träna specifikt inre delen ????? :smash:

Big Al
2004-07-01, 00:25
Originally posted by cheesian
Fan de två ovanstående, fattar ni inte att det inte går att träna specifikt inre delen ????? :smash: Inte specifikt men nog tar det lite mer på dom inre delarna det kan jag lova! :cool:

/Al

JAM
2004-07-01, 01:07
Originally posted by Big Al
Inte specifikt men nog tar det lite mer på dom inre delarna det kan jag lova! :cool:

/Al Det är väl snarare så att det känns mer i inre delarna, men att hela bröstet egentligen jobbar lika mycket.

Jag tycker inte att det borde vara möjligt att träna inre eller yttre bröst, ty bröstens muskelfibrer löper innefrån och ut. Jämför med ett brett gummiband som du håller mellan händerna. Kan du på något sätt dra i det så att den högre halvan spänns mer än den vänstra?

Pez
2004-07-01, 02:41
Originally posted by Big Al
Inte specifikt men nog tar det lite mer på dom inre delarna det kan jag lova! :cool:

/Al

That, my friend, is what i'd like to call an oxymoron. :D

Shadow Warrior
2004-07-01, 05:19
Originally posted by JAM
Det är väl snarare så att det känns mer i inre delarna, men att hela bröstet egentligen jobbar lika mycket.

Jag tycker inte att det borde vara möjligt att träna inre eller yttre bröst, ty bröstens muskelfibrer löper innefrån och ut. Jämför med ett brett gummiband som du håller mellan händerna. Kan du på något sätt dra i det så att den högre halvan spänns mer än den vänstra?

Jo men nu är der ju faktiskt så att muskelfibrer är nästa microskopiska och är därmed inte långa gummiband som läper flera cm, sen så kan biokemiska och fysiologiska saker spela in vilket i en specifik situation kan kräva att en del utav en muskel spänner sej lite hårdare i förhållande till en annan del....

kanske... :D

gosh
2004-07-01, 08:21
Är det någon som lyckats spänna halva biceps eller fem cm på mitten av lårmuskeln ???

Om en muskel sitter fast på två ställen så blir det lite svårt att spänna endast på ena sidan.

MasterChief
2004-07-01, 09:00
Originally posted by Shadow Warrior


Jo men nu är der ju faktiskt så att muskelfibrer är nästa microskopiska och är därmed inte långa gummiband som läper flera cm, sen så kan biokemiska och fysiologiska saker spela in vilket i en specifik situation kan kräva att en del utav en muskel spänner sej lite hårdare i förhållande till en annan del....

kanske... :D

Dom är mikroskopiska på BREDDEN, men inte på längden. Muskelceller kan vara flera decimeter långa.

De övriga biokemiska och fysiologiska "saker" som du refererar till vill jag gärna vet mer om!

Grahn
2004-07-01, 09:17
gosh, det vore onekligen ett kul trick att kunna skicka en våg över pecsen.
;)

aliquis
2004-07-01, 11:11
Originally posted by Grahn
gosh, det vore onekligen ett kul trick att kunna skicka en våg över pecsen.
;)
lol, såg ju bl.a. sådan däringa elektronisk t-shirt tidigare idag via en annan post här, där saker och ting pulserar.

Det här fick mig att tänka på de där elektriska träningsmaskinerna, tänk er att spänna fast en elektrod i mitten på bröstet så får den flexa i små pulståg hela dagarna ;D

Numero1
2004-07-01, 12:41
Det finns nog en och annan som skulle må gott av att läsa lite mer i sin Sobotta :D