handdator

Visa fullständig version : Nutella. Hur onyttigt är det?


Aeis
2004-06-28, 15:46
http://www.glorietta5.com/images/big_product/nutella.jpg

Någon som vet hur nyttigt/onyttigt detta är?
När är det ok att äta detta?

King Grub
2004-06-28, 15:52
Bra fett (hasselnötter), men 20 viktprocent och största ingrediensen strösocker. Nyttigt? Knappast.

Ironbabe
2004-06-28, 15:56
Men ack så gott :D

Callister
2004-06-28, 16:00
Det är inte speciellt gott att äta på smörgås men för några år sen åt jag direkt ur burken. :smokin:

Aeis
2004-06-28, 17:57
Det är ju gott att äta ur burken. Jag gjorde det för ett halvår sen men det kändes så onyttigt att jag nästan fick ångest;p

Men om man ska välja att äta något onyttigt en dag i veckan då är nutella ett bra alternativ?

Callister
2004-06-28, 18:17
Jordnöttssmör är ju ett bättre alternativ :P

z_bumbi
2004-06-28, 18:18
Originally posted by Aeis
Men om man ska välja att äta något onyttigt en dag i veckan då är nutella ett bra alternativ?

Om du ska äta något onyttigt en gång i veckan så äter du väl vad du vill? Då spelar det väl ingen roll om det är "ett bra alternativ".

Berry
2004-06-29, 12:26
Originally posted by z_bumbi


Om du ska äta något onyttigt en gång i veckan så äter du väl vad du vill? Då spelar det väl ingen roll om det är "ett bra alternativ".

Med om det är ett bra alternativ menar han kanske om det är det mest onyttiga han kan hitta? :)

Aeis
2004-06-29, 16:21
Originally posted by Berry


Med om det är ett bra alternativ menar han kanske om det är det mest onyttiga han kan hitta? :)

Ne=P

Klein
2004-06-30, 15:16
Om man känner att man måste äta något "onyttigt" en dag i veckan så bör man se över sitt kostupplägg. En ideal diet är att äta nyttigt hela tiden och variera mängden istället. Vad som är nyttigt tycks de flesta ha fått om bakfoten dock.

traidmill
2004-07-02, 08:14
Nyttigt för mig är en pizza och ett par burgare på helgen! :eating:

King Grub
2004-07-02, 09:00
Originally posted by traidmill
Nyttigt för mig är en pizza och ett par burgare på helgen! :eating:

Nyttigt för ditt huvud eller för din kropp? ;)

HenrY
2004-07-02, 09:55
Originally posted by King Grub


Nyttigt för ditt huvud eller för din kropp? ;)

För huvudet skulle jag gissa! ;)
Själv åt jag pizza på ätardagarna, men när jag fick veta vilken insulin bomb det var så väljer jag istället hamburgare!:eating:

King Grub
2004-07-02, 09:58
Originally posted by HenrY


För huvudet skulle jag gissa! ;)
Själv åt jag pizza på ätardagarna, men när jag fick veta vilken insulin bomb det var så väljer jag istället hamburgare!:eating:

Ja, hamburgare är ju mycket bättre på den fronten... :D

JJ
2004-07-02, 10:00
Originally posted by King Grub


Ja, hamburgare är ju mycket bättre på den fronten... :D

En egengjord hamburgare borde väl inte ha varken högt GI eller II eller?

King Grub
2004-07-02, 10:07
Hemmagjorda, eller köpta små standardburgare, nej. Men handlar det om en BigMac, gärna med pommes och läsk, då blir det en helt annan sak.

Men det är ju inte köttet, själva burgarna, som är boven.

II är ju satt vid energiintag, så man får jämföra samma energimängd från ett hamburgermål som från ett pizzamål.

JJ
2004-07-02, 12:20
Originally posted by King Grub
Hemmagjorda, eller köpta små standardburgare, nej. Men handlar det om en BigMac, gärna med pommes och läsk, då blir det en helt annan sak.

Men det är ju inte köttet, själva burgarna, som är boven.

II är ju satt vid energiintag, så man får jämföra samma energimängd från ett hamburgermål som från ett pizzamål.

Gissade att det var det du menade, danke schön! Hmm, man kanske skulle grilla egna burgare innan finalen på söndag...