handdator

Visa fullständig version : tricepspress fråga


Big_Vik
2004-06-27, 15:39
Blir ofta en hel del liggande tricepspress iom. att mina handleder/underarmar inte pallar för smalbänk (Jag SKA börja träna dem!) inte heller några pushdowns eftersom dragmaskinen är sönder.

Nu till min fråga: Dagen efter jag kört triceps har jag såklart värk i triccor, men även rejält med träningsvärk i latsen. Vad göra? köra rygg på samma dag som triceps? se över utförandet? Jag kör typ som Erx-snubben (stavning) hittar tyvärr inte länken. Det känns mycket bättre i armbågar och handleder men blir ju lite mer pullover och lats. Vill inte byta ut övningen. dilemma, dilemma.

tillägg: triceps är mkt bättre utvecklade än ex. biceps. spela roll om man får lite värk i lattarna?

Fatalist
2004-06-27, 17:06
Jag tycker att du ska testa att fortsätta köra som du gör, kanske se över din teknik lite.

Är dina lats jättedåliga i förhållande till resten av kroppen? Då kanske det är lika bra att fortsätta köra såhär och låta dem komma ikapp.. :confused:

Jag kopplar också in lats i en del tricepsövningar, fast någon träningsvärk ger det inte

nordland
2004-06-27, 17:37
Originally posted by Big_Vik
Nu till min fråga: Dagen efter jag kört triceps har jag såklart värk i triccor, men även rejält med träningsvärk i latsen. Vad göra?

Tror ditt problem ligger i att du släpper bak armbågarna för mycket, vilket gör det till en pullover-lik övning som aktiverar latsen.

Därmed inte sagt att du ska hållar armbågarna stilla, för det ska du inte (för statiskt), men försök att inte falla så långt bakåt som du gör nu :thumbup:

Grahn
2004-06-27, 17:38
Min första tanke var att du måste vara grymmt mkt svagare i rygg än i triceps....
;)

Big_Vik
2004-06-27, 21:49
nonono. rygg är min i särklass bästa muskelgrupp.. tack ändå. kör på som vanligt