handdator

Visa fullständig version : MRP


svag
2002-06-22, 13:46
Jag letar efter en god och bra
måltidsersättare. Någon som kan tipsa mig? Har hört mycket gott om AST Ny-Tro Pro-40 men vad jag förstår så innehåller den
maltodextrin vilket är snabba kolhydrater
om jag inte har helt fel? Har inte så stor koll, tyvärr. Hur är det med MyoMax från Scitec Nutrition som innehåller 7,5g kreatin och 10g glutamin per servering? Är den nåt att ha? Eller Uni-Syn som jag hört ska vara ganska så populär i USA? Och vad
är "Glukospolymerer"? Och vilken MRP är GODAST?!!!!!!

Patte
2002-06-22, 14:08
Måste bara säga att NyTro från AST är grymt god, både choklad och vanilj däremot jordgubben har jag svårt för.

Petrus
2002-06-22, 16:58
Fan Patte! Jordgubbs-smaken är ju godast av dom 3... Men choklad-smaken blandat med mjölk är Gudomlig!!!
Vänligen,

Petrus

Patte
2002-06-22, 17:06
Nänänä Vanilj blandad med 2 dl mjölk och 20 gram ner mixade linfrön *mums* ;) Chokladen tröttnade jag lite ett tag på men nu e den underbar igen. man får helt enkelt varva mellan choklad och vanilj så det blir inte blir enformigt :D :D

z_bumbi
2002-06-22, 19:53
nybörjare: Godaste MRP enligt mig, chokladproteindrink med ett äpple.
Vill man ha kasseinprotein så är milk&whey eller protek det produkter jag känner till, annars blandar man vasslen med mjölk.

mane
2002-06-23, 19:07
maltodextrin är snabba kolhydrater(GI 137)
maltodextrin kallas även glukospolymider för att den har längre kjedjor än t ex druvsocker (poly=flera)
jag svarade iaf hälften av din fråga hoppas det hjälpte. ;)

mane
2002-06-23, 20:05
kolla här och få svar på alla dina frågor http://www.paulun.com.vegasys.net//art/mrp.shtml