handdator

Visa fullständig version : Snabbhjälp med pass


Zakath
2004-06-27, 14:16
Jag behöver lite snabb hjälp med mitt pass jag ska köra idag. Mitt "discopass" ;)

Behöver snabb kritik, tror ni detta kan funka, hur kan det förbättras?
Både biceps och bröst har en viss prioritering på sig (men det har resten av kroppen också )

Pass 2
Biceps, Bröst

Stångcurl 5*5
Bänkpress 5*X (Ibland lågreps, ibland medelreps)
Scottcurl 3*8
Snedbänk 4*8
Koncentrationscurl 2*8
Hantelflyes 5*10 (blandad teknik, ibland mer för övre bröst, ibland som vanligt)
Biceps i CC 1-3*8 (IBLAND)

Hjälp tack!
Kan jag köra på det här?

Jorgen
2004-06-27, 14:28
Kör först färdigt bröst innan du ger dig på biceps. Annars funkar det väl.

//Jörgen

Zakath
2004-06-27, 14:31
Originally posted by Jorgen
Kör först färdigt bröst innan du ger dig på biceps. Annars funkar det väl.

//Jörgen


Varför kan man inte köra varannan egentligen?
Är det dåligt på något sätt?

För jag presterar oftast mycket bättre om jag får lite vila mellan övningarna. Vill gärna köra så, om det går!

Löjtnant Blank
2004-06-27, 14:33
Originally posted by Zakath


För jag presterar oftast mycket bättre om jag får lite vila mellan övningarna. Vill gärna köra så, om det går!
Då kör du så.
:thumbup:

Jorgen
2004-06-27, 14:36
Klart att man kan, men blodet måste tranporteras till bröst->biceps->bröst->biceps->bröst->biceps, ja du förstår. När du skriver presterar bättre menar du lyfter mer vikt då?
Funkar det bra för dig så skall du givetvis fortsätta köra så, men jag är något tveksam.

//Jörgen

Zakath
2004-06-27, 14:37
Originally posted by Löjtnant Blank

Då kör du så.
:thumbup:


Så det är inte farligt eller dåligt för muskel/styrkeutvecklingen på något sätt?

Zakath
2004-06-27, 14:39
Originally posted by Jorgen
Klart att man kan, men blodet måste tranporteras till bröst->biceps->bröst->biceps->bröst->biceps, ja du förstår. När du skriver presterar bättre menar du lyfter mer vikt då?
Funkar det bra för dig så skall du givetvis fortsätta köra så, men jag är något tveksam.

//Jörgen


Okej, jag förstår.
Med presterar bättre menar jag att jag kan hantera mer vikt/fler repetitioner och bättre fokus. Dessutom får jag lite mental hjälp eftersom jag då tänker att muskeln har vilat länge och orkar då mer.
Sen värmer jag alltid upp med några lätta set. Nu ska jag iväg o leta gym som är öppet :D

Löjtnant Blank
2004-06-27, 16:28
Originally posted by Zakath



Så det är inte farligt eller dåligt för muskel/styrkeutvecklingen på något sätt?
Du skrev att du presterar bättre när du hoppar mellan bröst- och bicepsövningar, så då är det väl egentligen inte mycket att fundera på. Kör på det som känns bäst och skit i vad som är "optimalt" på papperet. Det är din kropp, kompis, du känner den bäst själv. Kom ihåg att konventioner är till för att brytas.
;)

Zakath
2004-06-27, 17:31
Originally posted by Löjtnant Blank

Du skrev att du presterar bättre när du hoppar mellan bröst- och bicepsövningar, så då är det väl egentligen inte mycket att fundera på. Kör på det som känns bäst och skit i vad som är "optimalt" på papperet. Det är din kropp, kompis, du känner den bäst själv. Kom ihåg att konventioner är till för att brytas.
;)



Haha, tack för det :bow:

Blev tyvärr inget pass idag, alla gymmen jag kom till skulle precis stänga :(
Men jag lyckades fixa en gratisvecka och ett gratispass på två gym!

Letar efter nåt bra gym i Gbg, helst i frölunda...