handdator

Visa fullständig version : Ska jag köra såhär?


stiffler
2004-06-26, 23:59
Tjena!

Tänker börja träna seriöst nu. Mitt mål är att lägga på mig muskler och sedan deffa bort så mycket fett som möjligt. Jag vill inte ha en "byggarkropp" utan helt enkelt större muskler och mindre fett.

Jag tänkte då köra såhär:

bulk i typ 6 månader där jag käkar proteindrinkar

deff i ca 4-5 månader där jag ska försöka hålla samma stil som castro gjorde med sin.

Före - bild: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=24680

Vad tror ni? Ska jag köra med proteindrinkar? Vad ska jag ändra?

Officer
2004-06-27, 00:01
Jag fattar inte riktigt vad fan du vill mena.
Du vill inte ha en "byggarkropp" men mer muskler och mindre fett? Jaha, vad är en byggarkropp då? Eller du kanske syftar på en SYMMETRISK kropp med även stora ben? Du kanske satsar endast på överkropp då eller, för att det inte är lika "byggigt"?


Proteindrinkar ska du köra med oavsett säsong, om du känner att du inte får i dig tillräckligt med protein från din vanliga kost.

stiffler
2004-06-27, 00:14
lugna könet här va

Det jag vill är att mina muskler växer och att jag förlorar lite underhudsfett.

Jag vill inte gå omkring och väga 140 kilo med ådror som hade kunnat rymma en penna.

Det jag menar är att jag inte satsar på att bli "riktigt" stor utan bara få en snyggare kropp

Officer
2004-06-27, 00:17
Originally posted by stiffler
lugna könet här va

Det jag vill är att mina muskler växer och att jag förlorar lite underhudsfett.

Jag vill inte gå omkring och väga 140 kilo med ådror som hade kunnat rymma en penna.

Det jag menar är att jag inte satsar på att bli "riktigt" stor utan bara få en snyggare kropp



Du vet ju iallafall att skönhet ligger i betraktarens ögon, och man behöver inte väga 120+ för att ha en "byggarkropp" det går likaväl med 70 kg om man gör rätt.
Dessutom ÄR det inte lätt att bli så överstor. Även om du tror det så kommer du aldrig att bli så stor så länge du inte hårdsatsar på det, men fortsätt du din "snyggare muskler"-träning.

Annars håller jag fast vid det jag sa tidigare om dina proteindrinkar.

ugly_kid
2004-06-27, 00:17
haháha.

bygg så mycket du kan, du kommer inte bli för stor.
så jävla snabbt går det inte att bygga muskler

Snubben
2004-06-27, 09:47
Hallå man behöäver bara lyfta en vikt så får man byggarkropp, ådrorna sprutar ut som fan och alla tror man tar AAS för man går till gymmet, men det är smällar man får ta! :rolleyes:


Den bilden som du har länkat till där.. Du pratar om deff, jag skulel vilja säga bulka bulka bulka, sen nästa sommar kanske du kan tänka på deff. Deffar du nu kommer du för fasen tyna bort.

stiffler
2004-06-27, 11:46
ok tack för alla svar!

Nu till nästa fråga: Vilken proteindrink är "bäst" eller är alla typ lika "bra"?

Isf tar jag gärna den som är billigast =)

aliquis
2004-06-27, 17:30
Skillnaden är att ett koncentrat har något lägre reningsgrad, så du får med lite fett och kolhydrater, du får dock även med en del andra ämnen som är bra för uppbyggnaden.

Betalar du mycket mer kan du få ett isolat som har genomgått ett reningssteg till, det är mer koncentrerat protein.

Du kan även få ett hydrolysat som redan är delvis nerbrutet och därför teoretiskt tas upp snabbare av kroppen.

Det finns ingen anledning att lägga massa extrapengar på något utöver ett koncentrat.

Vad sedan gäller proteinet så är vassle det protein som passar din kropp bäst och tas upp snabbast, ett annat snabbt men inte lika bra protein är ägg, ett annat bra men långsamt protein är kasein, ett något sämre och långsamt protein är soja, och ett i princip värdelöst protein är kollagen.

Så köp dig ett vasslekoncentrat och var nöjd, dvs det billigaste ;D

FyllSkalle
2004-06-27, 18:15
heheheheh
Alltid lika kul när någon verkar tro att man bara "råkar" bli Coleman-stor.
Ungefär som att man skulle bli 130kg:s bjässe över en natt utan att trycka i sig steroider.

Mindek
2004-06-27, 18:30
Originally posted by aliquis

Vad sedan gäller proteinet så är vassle det protein som passar din kropp bäst och tas upp snabbast, ett annat snabbt men inte lika bra protein är ägg


Det är äggvita som är snabbt protein :nono:

aliquis
2004-06-27, 18:55
mindek: sant.

btw, är det helt ägg eller äggvita i pulvrena?

stiffler
2004-06-27, 23:35
Originally posted by FyllSkalle
heheheheh
Alltid lika kul när någon verkar tro att man bara "råkar" bli Coleman-stor.
Ungefär som att man skulle bli 130kg:s bjässe över en natt utan att trycka i sig steroider.

det var inte riktigt så jag menade, jag vet att det bokstavligt talat tar åratal.

Men det är mest rädd för är att man aldrig ska bli nöjd med hur man ser ut och bara fortsätta

Tack iaf

aliquis
2004-06-28, 09:18
Klart man aldrig kommer bli nöjd...

byggarkropp kan ju vara dels jättestor, vilket det väl egentligen inte är något fel på...

eller "bulkkropp", vilket väl kanske inte är någon höjdare.

Sverker
2004-06-28, 09:47
Originally posted by aliquis


btw, är det helt ägg eller äggvita i pulvrena?

Visst finns helägg och äggula som pulver också. Används på bagerier tex.
Dessa pulver är " tunga " och klibbar lätt ihop pga den höga fetthalten.



Inom kosttillskottbranchen är det uteslutande äggvita som används i proteinpulver.

Ifall det var det du undrade över ?

stiffler
2004-06-28, 16:37
OK köpte:

Whey3
Triple Whey Protein Blend, jordgubbssmak

79g protein på 100g

Blandade 30 g till 3 dl vatten som det står på paketet, men det smakade så dåligt att det var svårt att få ner det.

Hon som jobbade i affären sa att den inte "smakade så sött" men denna smakade typ bara som något man hittat på en kemilektion.

Tror ni det blir godare med mjölk?

Någon annan som kör den?
// Peter

aliquis
2004-06-28, 16:57
kanske hjälper om du skriver fabrikat också, är whey3 dahlblad eller något?

triple whey är väl twinlab men de skriver väl inte whey3? eller?

prova med mjölk så märker du ju :)

stiffler
2004-06-28, 17:01
fast sports nutrition heter den

av scandic sport

den heter Whey3

Får testa med mjölk när jag tar en till mellanmål.

Någon som har denna som kan hålla med om att den smakar rektum? :booty: :D

Lillstrumpa
2004-06-28, 18:39
Stiffler från Daft?

Mindek
2004-06-28, 19:46
Testa både Exell jordgubb och choklad nu. Både är toppen både i mjölk och vatten och kan lätt tas med dextropur utan att de blir alltför söta :thumbup:

aliquis
2004-06-28, 20:30
Har en kompis som provade och gillade eiselt maxgain jordgubb men inte uppskattade fast whey jordgubb om det räcker, sedan provade han whey80 choklad, vet inte vad han tyckte med den, han tog den för att då kunde man fixa själv med oboy om det sket sig ;D

stiffler
2004-06-28, 22:49
Originally posted by Lillstrumpa
Stiffler från Daft?

visst är det det! Vem kan detta vara?

Lillstrumpa
2004-06-29, 21:24
Originally posted by stiffler


visst är det det! Vem kan detta vara?


Lillstrumpa aka Lord Ahriman aka Horizon. Lycka till med träningen och proteinpulvret, det är inte bra att _bara_ sitta framför burken och haxxora... ;)

stiffler
2004-06-30, 22:58
ahh tjena =) Dig minns man från Daft.

Hänger du där fortfarande? Jag försvann sedan de bytte till PHP.

Har du tränat länge?

stiffler
2004-06-30, 23:01
men alltså FYFAN vad detta smakar SKIT! det har en förjävlig bi-eftersmak som inte går att beskriva. Smakar verkligen SKIT.

Får kväljningar halvvägs genom shakern, och jag är ändå aldrig den som är den när det kommer till att dricka saker :D

Helt skadat

Lillstrumpa
2004-07-01, 22:18
Originally posted by stiffler
ahh tjena =) Dig minns man från Daft.

Hänger du där fortfarande? Jag försvann sedan de bytte till PHP.

Har du tränat länge?


Tjena, nej jag lade ner Daft när det ballade ur med PHP-idéer och allmänt hat mot Anakin som försökte styra och ställa (lite för mycket kanske)... Nu tror jag inte ens att det ligger uppe längre, om inte han peterwa huserar det hela...

Nåväl... har tränat styrka i mååånga år, men aldrig i längre sammanhängande perioder. Har för många intressen vid sidan av som stjäl tid från träningen. Men nu har jag lyft varannan dag i snart fyra månader, så lite starkare är jag väl... :)

Det där pulvret du köpt verkar galet, prova Twinlabs Triple Whey Fuel istället. Jag tycker att chokladsmaken är helt okej. Lite dyrt kanske, men vad gör man inte för att få i sig aminosyrorna... :D