handdator

Visa fullständig version : "elektrisk" känsla i underarmarna -> fingrarna


stiffler
2004-06-26, 23:26
Tjeeena

Måste bara fråga något som förbryllat mig. När jag kör övningar som tränar typ triceps och områden runt så kan det när jag är inne på mina sista reps och är riktigt trött börja kännas som jag får elchocker vid armbågen-underarmen när jag är i "toppläget"

vad fan är detta egentligen? Vet att det inte är farligt, men det vore intressant att veta vad det är

Tack!

Officer
2004-06-26, 23:35
Jag tror att du är en terminator från framtiden, därav din elektriska känsla. Därför ska du ta o skära upp din underarm och kolla läget, som Arnold i T1.



Nej men det kan vara så att du översträcker/översträckt dina armbågar eller något. Eller några nerver som hamnat i kläm?

Johan1986
2004-06-26, 23:41
Originally posted by AnabolicProtein
Jag tror att du är en terminator från framtiden, därav din elektriska känsla. Därför ska du ta o skära upp din underarm och kolla läget, som Arnold i T1.


OT: Det är i T2

stiffler
2004-06-26, 23:42
jo jag kanske är en terminator =)

lär vara en nerv eller att jag "översträcker" armen

Officer
2004-06-26, 23:55
Originally posted by Johan1986


OT: Det är i T2


Jag snackar inte om den scenen, jag snackar om T1 där han kollar "läget" i underarmen efter bilkraschen bl a, läste du inte vad jag skrev? I T2 öppnar han den bara för att visa för Dyson att han är en robot.

Arne Persson
2004-06-27, 07:28
Känns det i lillfingrarna så är det ulnarisnerven som spökar.

Johan1986
2004-06-27, 10:24
Originally posted by AnabolicProtein



Jag snackar inte om den scenen, jag snackar om T1 där han kollar "läget" i underarmen efter bilkraschen bl a, läste du inte vad jag skrev? I T2 öppnar han den bara för att visa för Dyson att han är en robot.

Jo jag läste vad du skrev. Den enda scen jag kom på i Terminator med uppskuren underarm är den i T2. Sorry mitt fel.