handdator

Visa fullständig version : 3-4 timmar mellan målen


Callister
2004-06-26, 20:54
Är något som man ska följa, när man går ner i vikt och när man bygger. :)
MEN; Är det väldigt avgörande? Jag menar, hur viktigt är det? Kan man jämföra med något annat? Alltså hur viktigt det är.
Jag vet varför det är viktigt, men jag undrar hur mycket..
En timme hit eller dit har endast marginella påverkningar iaf. Men säg.. 5-6 timmar mellan lunch och middag vissa dagar? Ibland blir det så..

aliquis
2004-06-26, 22:35
5-6 timmar är ju bra mycket längre än 3... och man kan väl lika gärna säga 2-3 som 3-4.

Officer
2004-06-27, 00:24
Allt handlar om hur mycket du vill och kan satsa.

Kommer du tävla i Olympia? Nej det tror jag inte, då du isåfall inte skulle låtit det gå 5-6 timmar mellan målen överhuvudtaget och varit betydligt mer engagerad i ditt kostschema, tagit med mat i akutfall osv. Men tror jag om det gör någon skillnad på dina biccar storlek för att du låter det gå två timmar extra ett par gånger i veckan mellan två måltider? Det tror jag inte. Kanske efter 30 års träning.

King Grub
2004-06-27, 06:45
Låter du det gå 5-6 timmar mellan varje mål är det avgjort sämre. Är det, som du nämner, en fråga om "5-6 timmar mellan lunch och middag vissa dagar" gör det varken hit eller dit.

Mindre än 3 timmar mellan målen är heller inte bättre. Magsäcken bör få en chans att tömmas innan man trycker den full igen.

Callister
2004-06-27, 08:11
Oftast är det 3-4 timmar mellan frukost-lunch.
Men ibland blir det 4-5 timmar till middagen. :) 6 timmar är ganska sällsynt men det hade hänt. Jag försöker att inte äta oftare än var tredje timme iaf.

pellepedal
2004-06-27, 11:01
Gör ett litet lätt mellanmål. Lätt och snabbt att göra. Lätt att ta med. Snabbt att äta.

30cm
2004-06-27, 11:44
Originally posted by King Grub
Mindre än 3 timmar mellan målen är heller inte bättre. Magsäcken bör få en chans att tömmas innan man trycker den full igen.

Det hade jag inte hört:(
Men om man äter t.ex varje timme och måltiderna är 0,33 gånger så stora. (Bara ett ex) Då gör det väl inget?

Makk
2004-06-27, 12:21
Originally posted by 30cm


Det hade jag inte hört:(
Men om man äter t.ex varje timme och måltiderna är 0,33 gånger så stora. (Bara ett ex) Då gör det väl inget?

Tror inte tänderna gillar att man äter varje timme...

Bamse
2004-06-27, 21:53
Originally posted by King Grub
Mindre än 3 timmar mellan målen är heller inte bättre. Magsäcken bör få en chans att tömmas innan man trycker den full igen.

Gäller det även timmarna efter träning?

stybb
2004-06-28, 05:04
Börja äta var 3 timme så går det på automatik inom några veckor..

3h = magen skriker :D

King Grub
2004-06-28, 09:13
Originally posted by Bamse


Gäller det även timmarna efter träning?

Det gör det väl. Drinken efter träningen räknas knappast som ett mål i det avseendet, om man baserar den på druvsocker, vatten och vassle. Den brygden lämnar magsäcken på nolltid.