handdator

Visa fullständig version : Träningsschema med armprioritering


Chris
2004-06-26, 15:16
Eftersom mina armar släpar rätt så bra, så funderar jag på att köra nått liknande det här, (skrev ihop jättesnabbt, har inte hunnit tänka igenom det riktigt ordentligt)

Det jag vill göra som ni ser är att köra armarna två gånger i veckan istället för bara en. Det har fungerat för mina vader, så jag tänkte prova det på armarna också. Vad ser ni för fördelar/nackdelar i det här programmet? Tror ni det blir för mycket träning för armarna?

Dag 1: Bröst Biceps (tungt) Axlar
Dag 2: Framsida Ben Vader mage
Dag 3: Rygg triceps (lätt) Baksida lår
Dag 4:
Dag 5:
Dag 6: Biceps (lätt) Triceps (tungt) Vader
Dag 7:
Dag 8:
Dag 9: Börja om

Man and Machine
2004-06-26, 15:19
Har du en tendens att använda armarna lite vid rygg och bröst träning är det förmodligen ok att köra armar 2 gånger i veckan. Ev kan du ju köra armar en gång i veckan en gång i månaden ifall du känner att dom inte orkar 2 pass per vecka.

Att köra en dag tungt en annan lätt är svårt. Believe me.

Chris
2004-06-26, 15:21
Eller så kör jag det här programmet, det är det som jag kör nu, fast jag la till armträning på dag 1 och 2. Jag tror nästan det här är bättre. Jag hade tänkt man kör bara 6-7 set biceps och triceps på de första passen, och sen 12-14 set på dag 5. Jag tror jag provar på det här, men vill gärna ha synpunkter på schemat!

Dag 1: Bröst, Axlar triceps (lätt)

Dag 2: Framsida lår vader biceps (lätt)

Dag 3:

Dag 4: Rygg, Lårbiceps

Dag 5: Biceps, triceps (tungt på båda)

Dag 6:

Dag 7:

Dag 8: börja om

Chris
2004-06-26, 15:22
Originally posted by Man and Machine
Har du en tendens att använda armarna lite vid rygg och bröst träning är det förmodligen ok att köra armar 2 gånger i veckan. Ev kan du ju köra armar en gång i veckan en gång i månaden ifall du känner att dom inte orkar 2 pass per vecka.

Att köra en dag tungt en annan lätt är svårt. Believe me.

När jag menar lätt så menar jag självklart inte jag ska mesträna utan bara köra fler reps.

Allan
2004-06-26, 16:47
Du behöver inte prioritera dina armar. Det du ska prioritera är att äta. Mycket. Massor. Då kommer armarna också!

allan

Chris
2004-06-26, 16:50
Jag vet att kosten är hur viktig som helst, men jag har verkligen så jäkla svårt för att sköta den! Men jag håller väl gradvis på att förbättra mig, har slutat käka varma mackor och kör fullkornsbröd istället osv. Men det är jäkligt svårt att bara börja käka bra på en gång när man inte alls är van. Lunchen idag bestod av en micropizza. :(

Men jag ska ändå prova träna lite mer armar, tror jag kommer få bra resultat av det!

TCOG
2004-06-26, 16:52
Originally posted by Allan
Du behöver inte prioritera dina armar. Det du ska prioritera är att äta. Mycket. Massor. Då kommer armarna också!

allan

:thumbup:

Allan
2004-06-26, 16:54
Originally posted by Chris
Lunchen idag bestod av en micropizza. :(



Jag får fan ta och adoptera dig.

allan

Chris
2004-06-26, 16:57
Du kan gärna få skicka hit matlådor :D

Grahn
2004-06-26, 17:00
Jobbigt att bli adopterad när man är myndig. :D

Otto GROV
2004-06-26, 17:03
skulle jag priorietra armar skulle ja köra ett separat armpass.
och köra triceps efter brost axlar o biceps efter rygg en gång i veckan typ.

mån=bröst,axlar, triceps(lätt)
tis=rygg,biceps(lätt)
tor=ben,vader,mage
Fre=armar(tungt)

lör o son=vila

men igentiligen behöver du säkert mer overall massa som dom flesta. o växer restan av kroppan kommer dina armar troligen också växa

Man and Machine
2004-06-26, 17:24
Originally posted by Chris


När jag menar lätt så menar jag självklart inte jag ska mesträna utan bara köra fler reps.

Jag förstår vad du menar. Men när du väl ska välja hantlar den lätta biceps dagen blir det svår ta ta dom lättare. Man vill träna tungt om man är van vid det.

z_bumbi
2004-06-26, 18:21
Lätt tolkar inte jag som högre reps utan att man kör ungefär samma antal reps på lättare vikter eller färre reps på samma vikter som på det tunga passet. Det kan funka att köra för fullt alla armpassen men då under en ganska begränsad tid, bla axlarna uppskattar nog om man vilar lite då och då från så mycket armträning.

Skulle det vara frågan om ett specifikt armprogram skulle jag skära en del i den övriga träningen också men nu är det väl mer frågan om att låta armarna få lite mer uppmärksamhet.

Det finns väl förövrigt massor av varianter att testa för armarna från att inte träna armar alls, att enbart träna för styrka en period, till att träna dem varje dag i några veckor men det är väl nästa steg om mer mat och förändrad träning inte funkar.

RobbeliRobban
2004-06-26, 18:23
Får jag föreslå ytterligare en metod?
egen armdag+ några set bic. efter ryggpasset o några set tric efter bröstpasset.

Chris
2004-06-26, 20:50
Jag har fixat klart nu, jag kör vidare på mitt gamla schema (har bara bytt dag 2 med dag 4), fast slänger in lite extra tricepsträning. Det är ändå triceps jag vill öka mest i. Biceps kan ja prioritera sen. Blev mycket lättare när man bara skulle slänga in en extra muskel i programmet isätllet för två. :)

Dag 1: Bröst, Axlar, triceps
Dag 2: Rygg vader mage
Dag 3:
Dag 4: Framsida lår , Lårbiceps
Dag 5: Biceps, triceps vader
Dag 6:
Dag 7:
Dag 8: börja om

Det här borde funka bra!

Nej nu ska ja fortsätta kolla på matchen.

Big_Vik
2004-06-27, 14:13
Vad jag sett av dina bilder tycker jag armarna är en av dina bättre muskelgrupper. vad mäter de?