handdator

Visa fullständig version : morgonpromenad-tips...

pellepedal
2004-06-26, 13:27
Ska börja med morgonpromenader nu för att bränna bort lite fett.
Har hört att man ska ta en proteindrink och lite koffein innan man beger sig ut. Och sen äta frukost när man kommer tillbaka. Stämmer det?
Vore tacksam för tips.

Fartman
2004-06-26, 13:32
skippa proteinet före. bättre förbränning och musklerna tar ingen större skada

King Grub
2004-06-26, 13:33
Jag säger detsamma. Koffein skadar däremot inte och höjer energiförbrukningen en smula. Och vatten, naturligtvis.

Grahn
2004-06-26, 15:00
teoretiskt tycker jag proteinet efter promenaden, men praktiskt tycker jag det blir lite körigt. Ofta blir förmiddagsmålen väldigt förskjutna av en lång promenad om man gör så.

Sparrisen
2004-06-26, 18:38
Originally posted by Grahn
teoretiskt tycker jag proteinet efter promenaden, men praktiskt tycker jag det blir lite körigt. Ofta blir förmiddagsmålen väldigt förskjutna av en lång promenad om man gör så.

ehh?? Går man morgonpromenad går man väl upp TIDIGARE än vanligt? Eller du kanske brukar gå upp en timma extra innan jobbet?

Callister
2004-06-26, 18:40
Originally posted by SwedeForce

ehh?? Går man morgonpromenad går man väl upp TIDIGARE än vanligt? Eller du kanske brukar gå upp en timma extra innan jobbet?
Man kanske är ledig, går till jobbet, är rik som ett snuskvider och behöver inte jobba.
Eller så är Grahn bakfull. :kinky:

Grahn
2004-06-26, 19:03
Originally posted by SwedeForce

Sover du mindre när du tar morgonpromenader?
Annars så blir ju effekten densamma förutom att klockslagen ändras.