handdator

Visa fullständig version : sur av effedrine ?


kling
2002-06-20, 14:06
Kan man bli sur o på dåligt humör av ephedra tillskott ?

:mad: :mad: :mad:

Baha
2002-06-20, 14:29
kolla bara på the dwag!!!! sur och ggrining jämt!

gasoliner
2002-06-20, 17:47
japp,en någotsånär vanlig biverkning när man efter ett tag "går av" ephedratillskottskuren.

vet inte vad det beror på däremot? :confused:

gasoliner
2002-06-20, 18:06
svarar mig själv i den frågan
hittat på ett annat forum:

"ephedra/efedrin gör att kroppen producerar MER adrenalin då den producerar det.Och det kan leda till att man kan bli sur på något som är oviktigt men det kan du använda när du tränar, att bli sur och få ännu mer kraft av ephedra/efedrin när du tränar (men skona omgivningen och ta ut ilskan på stången och inte på nån annan)"

Thx Naxaf! ;)

[ 20 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Gasoliner ]

Lave
2002-06-20, 18:33
Och när Du väl går av kuren så kan det också påverka humöret då Du ev. känner att Du inte har samma energi som innan. Vilket gör att Du kan känna Dig sur/deppad..

Duumbo
2002-06-26, 11:43
Håller helt med Lave

Tog ephedra förut... när jag sen slutade så gick passen mycket tyngre och man kunde eventuellt inte ta lika många reps heller och en sådan sak är ju fruktansvärt frustrerande....

Har varit ganska deppig i allmänhet (inte bara med träningen alltså) ett tag nu, men jag vet inte om de beror på Ephedran...
Vad tror ni andra??


MVH Peter

200sx
2002-06-26, 15:16
Duumbo: Kan mycke väl bero på ephedran då man efter lite längre användning riskerar att drabas av deprisioner och/eller nedstämdhet....hände mig...

cjs
2002-06-26, 16:05
Tycker inte jag märkt av något sådant på väldigt länge, men på senaste tiden känner jag dock mig lite konstig ibland. Jag tar 2 st DE på morgonen innan promenaden, och efter sisådär 8h när effekten avtar kan jag känna mig lite småsur och less, samt irritera mig massvis om det är nån liten grej som stör mig. Speciellt om man är uttråkad eller så, då förstärks det rätt bra.

Men deprimerad.. njää.

Bodyblast.com
2002-06-26, 16:11
Först vill jag klargöra att jag inte rekomenderar att ta ephedrine. Men jag tycker det är viktigt för med människor att de som gör det är väl informerade, så vi slipper stöta på deras dåliga humör i vardagen.

Jag har gått in i väggen ordentligt av dessa tillskott i USA där det för övrigt är lagligt med Ephedrine. Felet jag gjorde var att hela tiden öka dosen för att känna av samma effekt som jag kände de första dagarna.

I Sverige är inte Ephedrine lagligt, men om du ändå har bestämt dig att använda det, så är det vissa grundläggande regler man bör tänka på.

1. Drick dubbelt så mycket vatten som förut.
Ephedrine är extremt vätskedrivande och de flesta kapslarna innehåller även koffein.

2. Ät inte Ephedrine för sent på kvällarna. Sömnen är A och O vid Ephedrin kurer. För lite sömn kommer leda till för mycket dosering dagen därpå som tillslut leder till depression.

3. Öka inte dosen.
Om du aldrig har tagit Ephedrin eller om det var länge sen, så kommer du känna en dramtisk skillnad i början. Men efter en vecka så kommer du inte känna samma effekt, men om du sover ordentligt och dricker mycket vatten så kommer du få bra effekt ändå.

4. Sluta i tid.
Max 8 veckor ska en kur vara enligt de utländska burkarna och det tycker jag kan vara rätt mycket, men om man sköter sömnen och dricker och äter ordentligt så är det okej.

5. Intag och dosering
Ta inte ephedrine på tom mage, för bästa effekt bör du äta mat 1 timme innan träning och ephedrine 20 minuter innan träning. Hur många mg man bör ta beror på varje person. Börja dock lungt och jag rekomenderar inte att ta mer än 40mg per träningstillfälle.


Slutsats:
Att man blir lite deppig och trött när man slutar går inte att frånkomma men dessto bättre du sköter din kur, dessto mer kan du dämpa bieffekterna.
Att man får svängigt humör under själva kuren beror oftas på, sömn, vätska, dosering.

The Dwag
2002-06-26, 17:16
Ursprungligen skickat av Peter H:
<STRONG>kolla bara på the dwag!!!! sur och ggrining jämt!</STRONG>

Haha ! Har jag skrivit något olämpligt snuttis... :eek:

Otrevlig kanske händer ! Men ärlig är jag till stor del !

Patte
2002-06-26, 17:20
Men är det Efedra eller Efedrine som diskuteras här? Efedra som är utvunnet ur MaHuang är lagligt enligt riksidrottsförbundet men dopingklassat. Efedrine är oftast kemiskt framställt och olagligt! Har citerat brevet från Riksidrottsförbundet i en tidigare tråd om detta så det är bara att söka om ni vill läsa!

Munter
2002-06-26, 18:14
Potato, potatoe. De ger samma effekt.

Jag har använt en hel del av båda och upplever ingen större humörsvängning, dock så ratar jag preparatet som ett av de mest upphaussade någonsin, i varje fall för fettförbränning. Låt gå om man nödvändigtvis behöver orken för det där sista reppet, men generellt så ser jag ingen som helst anledning till varför man behöver effedrin...hur det nu hörde till threaden, men nu var det sagt iaf.

Lave
2002-06-26, 18:33
Sen är det inte säkert att det är efedrinet/efedran som gör Dig pajad heller.. När jag ligger lågt på både kolhydrater och fett så är jag väldigt lättirriterad.. :D