handdator

Visa fullständig version : Är musli bra


Ready-to-takeoff
2004-06-25, 11:21
inhandlade en hel del musli påsar och de är så javla goda, jag undra om de är bra? dom innehåller mycket kalori det ser jag men det är ju trots allt frukter, havre m.m bättre än godis iaf ska jag fortsätta äta dom eller slänga dom?

emmzan
2004-06-25, 11:31
Överväger du att slänga muslipåsarna för atat det är mycket kalorier i dom?

Varför skulle musli vara dödens döden för dig att äta?

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 11:41
för att de innehåller för mycket kalorier , jag träna normal inte på helgerna endast lätta saker som att ta några rundor runt gården och sånt, vill ju inte lägga på onödiga fett under helger efter att man jobbat hårt på vardagarna.

detta skitproblem har jag har jättelänge. Jag jobba 7 timmar i sträck så jag bränner typ 2500kcal mer än jag får i mig per dag.
sen på helgerna när jag har min ätardag på lördag så käka som en galning detta är sant


jag rensa hela kylskåpet på godis,chocklad allt som smaka sött. jag kan inte hanterar suget en gång var det så illa att jag valde att slänga allt som smaka sött i kylskåpet och det var en hel del.

vad ska jag göra för att få bot på problemmet? och ska jag äta musli

King Grub
2004-06-25, 12:01
Jag jobba 7 timmar i sträck så jag bränner typ 2500kcal mer än jag får i mig per dag.

Vad är det för sanslösa dumheter? VARFÖR?

vill ju inte lägga på onödiga fett under helger efter att man jobbat hårt på vardagarna.

...

Alltså, jag saknar ord... Med det underskottet hamnar du på ett gigantiskt underskott per vecka.

vad ska jag göra för att få bot på problemmet?

Ät vettigt i veckorna? -2500 kcal är idiotsvält.

och ska jag äta musli

Det är en bra kolhydratkälla.

Ditt energiintag och upplägg, om det nu stämmer, är nog det sämsta jag någonsin hört talas om...

Big_Vik
2004-06-25, 12:08
Originally posted by King Grub


Ät vettigt i veckorna? -2500 kcal är idiotsvält.


500 kcal är ju lika med minus 0,5 kg.
Då borde väl 2500 kcal vara minus 2,5 kg eller följer de inte varann linjärt?

Fors
2004-06-25, 12:19
Tycker att det är värt beröm att ens LYCKAS hamna på -2500 kcal.

Men ur alla vinklar är det katastrofalt för kroppen. Ät.

Man and Machine
2004-06-25, 12:22
Om det är linjärt eller inte vet jag ej men 2,5 kilo... i veckan!! Det är 10 kilo på en månad och det är massa muskler åt helvete.

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 13:24
Originally posted by Man and Machine
Om det är linjärt eller inte vet jag ej men 2,5 kilo... i veckan!! Det är 10 kilo på en månad och det är massa muskler åt helvete.

gick ner 3 kilo första veckan efter min ätardag så gick jag upp 1,5 kilo, jag vet att jag ligger på minus under jobba dagar men lägger massor på min ätardag.

ungefär som att min kropp håller igen allt söttsuget för sedan släppa på min ätardag då snacka jag om 10 magnum 1 pizza 3-4 påsar chips elelr pringles plus vanlig mat också

vad kan jag göra åt suget? jag har provat att undvika ätardag men då äter jag ännu mer till nästa ätardag och småäter hela tiden, kanske bättre att håll igen allt och vräker i sig allt under på ätardagar så vänjer inte kroppen sig elelr nåt.

Man and Machine
2004-06-25, 13:42
Ät mer vanligt mat på vardagarna och testa med frukt som sötsugsdämpare eller eventuellt skumgodis efter träningen. Om du absolut måste ha en ätardag och äta såna mängder onyttigt hade lagt ätardagen mindre ofta. Kanske varanan vecka eller var tredje.

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 13:49
Originally posted by Man and Machine
Ät mer vanligt mat på vardagarna och testa med frukt som sötsugsdämpare eller eventuellt skumgodis efter träningen. Om du absolut måste ha en ätardag och äta såna mängder onyttigt hade lagt ätardagen mindre ofta. Kanske varanan vecka eller var tredje.

jo jag har försök och som jag sa tidigare så växer suget ju längre tiden går, och ju längre ju mer äter jag på min ätardag. Jag har tänkt över det jag tror det beror något annat

kanske för att jag haft relation problem och sådant skit de senaste tiden

King Grub
2004-06-25, 13:59
Vad äter du? Skriv upp en normal dag.

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 14:31
Originally posted by King Grub
Vad äter du? Skriv upp en normal dag.

jag bygger inte muskler bara deffa lite lätt typ, jag äter inte så bra mat och regelbundet.tumregeln är en omega-1 kapsel och en matsked rapsolja per måltid sen äter jag endast när jag känner för det förutom min ätardag som jag ätar sötta saker konstant.


hur undviker jag söttsuget bäst?

Man and Machine
2004-06-25, 14:41
Ät MAT regelbundet.

Varför är du så mån om fettet?

aliquis
2004-06-25, 14:50
ät oftare än du känner för det på vardagarna så kanske din kropp inte skriker efter mat på helgerna och så slipper du vara rastlös o behöva trycka i dig saker hela tiden?

Action
2004-06-25, 14:59
Musli är bra mat så länge man inte äter START.. Då kan man lika gärna äta chips.. Ja nästan iaf.

Men de flesta musliblandningarna är helt ok. :hbang:

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 15:01
Originally posted by Man and Machine
Ät MAT regelbundet.

Varför är du så mån om fettet?

för att jag träna fotboll och då syns benen och händerna, man vill ju ser vältränad och hård ut fast ändå smal typ Henry elelr perez från frankrike titta på dom så vet ni vad jag menar

Dymion
2004-06-25, 15:15
Är du seriös?! :smash:

King Grub
2004-06-25, 15:28
Originally posted by Ready-to-takeoff


jag bygger inte muskler bara deffa lite lätt typ, jag äter inte så bra mat och regelbundet.tumregeln är en omega-1 kapsel och en matsked rapsolja per måltid sen äter jag endast när jag känner för det förutom min ätardag som jag ätar sötta saker konstant.


hur undviker jag söttsuget bäst?

Det är ju därför du har sötsug: du äter FEL FEL FEL! Regelbundna måltider, minst 4 stycker per dag, så slipper du suger, mår bättre, orkar mer, och får bättre resultat.

Ready-to-takeoff
2004-06-25, 16:21
Originally posted by King Grub


Det är ju därför du har sötsug: du äter FEL FEL FEL! Regelbundna måltider, minst 4 stycker per dag, så slipper du suger, mår bättre, orkar mer, och får bättre resultat.

ok ska försöka göra så :thumbup:

Man and Machine
2004-06-25, 23:47
Originally posted by Ready-to-takeoff


för att jag träna fotboll och då syns benen och händerna, man vill ju ser vältränad och hård ut fast ändå smal typ Henry elelr perez från frankrike titta på dom så vet ni vad jag menar

Och det blir man av att kontrollera sitt fettintag? Kolhydrater och protein är minst lika viktigt.

Ready-to-takeoff
2004-06-26, 00:20
Originally posted by Man and Machine


Och det blir man av att kontrollera sitt fettintag? Kolhydrater och protein är minst lika viktigt.

jo helt sant, har kolozeum irc eller? vill gärna har direkta svar orka inte vänta

Zozza
2004-06-26, 07:50
Originally posted by Ready-to-takeoff


jo helt sant, har kolozeum irc eller? vill gärna har direkta svar orka inte vänta

#kolozzeum @ Quakenet

lyckegard
2004-06-26, 08:46
-2500 kcal? Äter du ingenting eller? Klart som tusan att du ska äta müsli.

1,5 kilo på ätardagarna? Det blir cirkus +~7000kcal (utgår ifrån 9kcal för 1 gram fett och 4kcal för 1 gram annat). Varför inte lägga ut det på resten av veckan så du äter -1500 kcal per dag istället?

Reserverar mig för eventuella felaktigheter i det ovanstående inlägget