handdator

Visa fullständig version : ABB Extreme Whey!


vermin_beast
2002-06-19, 20:09
Finns detta att tillgå i Sverige överhuvudtaget? Såg att Ronnie Coleman kör detta i mixern i sin träningsvideo The Unbelievable. Verkar ha samma konsistens som Myoplex fastän det finns på burk.

Någon som vet?

Petrus
2002-06-19, 20:25
...och då vill du också ha det? ;)
Inget illa menat men jag är ganska säker på att det inte finns i sverige.
Vänligen,,,

Petrus

The Dwag
2002-06-19, 20:34
inte fan gör ABB Whey... jag har då fan inte sett att vi har det ;)

Det är ett Weider företag som heter All American Body Building eller vad de kallar sig !

Men kan lova att du får ingen större biceps av det för Ronnie kör med det proteinet...däremot om du fick lite av Ronnies andra vitaminer skulle du nog växa rejält ;) :D

The Dwag
2002-06-19, 20:37
Myoplex är en MRP och det andra är ett rent Vassle proteinpulver så jag tor de inte har samma konsistens trotts att du kanske ser det i Videon ;)

MRP = Måltids Ersättare

Sverker
2002-06-20, 07:49
" inte fan gör ABB Whey... jag har då fan inte sett att vi har det "

Märks att du aldrig var inne på ABB Atom innan de såldes till Westinghouse :D

vermin_beast
2002-06-20, 10:11
Jag eftersöker detta proteinet eftersom det ger en tjock konsistens, tro det eller ej, även om det säljs på burk. Amerikanerna vill ha all mat och kosttillskott så gott som möjligt så det är inte alls omöjligt att det är sammma konsistens som Myoplex. Allting handlar ju om vilken sammansättning du har med vasslet. Myoplex innehåller exempelvis närmare 40g protein per portion.

/Mvh Mattias

Stålkrull
2002-06-20, 10:21
40g protein per portion

Hur många procent är det? För det är väl avhängigt av portionens storlek? :D

//Janne :cool:

-----------------------
Har idag ingen arbetslust p g a värme och att det snart midsommar. Därför skriver jag meningslösa inlägg.

The Dwag
2002-06-20, 10:32
Ursprungligen skickat av vermin_beast:
<STRONG>Jag eftersöker detta proteinet eftersom det ger en tjock konsistens, tro det eller ej, även om det säljs på burk. Amerikanerna vill ha all mat och kosttillskott så gott som möjligt så det är inte alls omöjligt att det är sammma konsistens som Myoplex. Allting handlar ju om vilken sammansättning du har med vasslet. Myoplex innehåller exempelvis närmare 40g protein per portion.

/Mvh Mattias</STRONG>

Haha du lilla vännen och i Europa vill ha allt äckligt eller ? ;)

var ifrån tror du alla AST, Optimum, Champion, Designer burkar mm kommer jo från USA !

Vaddå säljs på burk ? Tror du det är olika konsistens för om det säljs i engångsförpackningar eller kartonger ? Designer protein finns i "singel serving paket" och det har samma konsistens som den i burken !

Nej nu får du nog ta reda på vad du snackar om.... och konsistensen styr du med volymen av vätska du blandar i vald produkt !

fiddebeast
2002-06-20, 11:18
Ursprungligen skickat av vermin_beast:
<STRONG>Jag eftersöker detta proteinet eftersom det ger en tjock konsistens, tro det eller ej, även om det säljs på burk. Amerikanerna vill ha all mat och kosttillskott så gott som möjligt så det är inte alls omöjligt att det är sammma konsistens som Myoplex. Allting handlar ju om vilken sammansättning du har med vasslet. Myoplex innehåller exempelvis närmare 40g protein per portion.

/Mvh Mattias</STRONG>

Finns hur många goda proteiner som helst i Sverige OCH TJOCKA hahaha :D

Ursäkta men detta var ett väldigt dumt inlägg du har gjort!!
Ett tjocks vassle finns det inte all vassle e som vatten när det är blandat!!!
MEN det finns vassle med tillsatser tex. förtjockningsmedel o då får man en tjockare konsistens.
Finns vassle isolat som smakar milkshake o är som milkshake i konsistensen...

Som ovanstående skrev i Sverige finns ca 40
olika kosttillskottmärken varav ca 20 är från USA!!!

O vill du ha ett tjockt protein så köp kasin
(mjölkprotein) eller ägg, mjölk,vassle blandat menar det finns hur många olika blandningar som helst som gör ditt protein tjockt.

Eller så blandar man helt enkelt mindre vatten eller mjölk i proteinet.

Och har du tänkt på att Ronnie har ca 100-120 gram protein per drink blandat med ca 2½
dl vatten resultatet blir då ett tjockt vassle ;)

Patte
2002-06-20, 12:26
Vill du ha ett tjockt protein köp Protec+ och blanda en portion med 1.5-2 dl mjölk så har du något, som jag iaf, tycker är en mumsig pudding :D

dared
2002-06-20, 12:33
Jag blandade en choklad proteindrink med 1.5dl vatten och massor pulver. Blev som sockerkaksdeg i chokladsmak, mums...

vermin_beast
2002-06-21, 15:50
Alltså jag frågade inte om era vetenskapligt baserade åsikter utan om det fanns i Sverige eller inte.

Sedan om ni tycker mitt inlägg är korkat eller att man får en tjockare proteindrink genom att blanda mycket vassleprotein med lite vatten är en helt annan sak som jag inte ens efterfrågade.

z_bumbi
2002-06-21, 17:12
Vermin_beast: Google gav följande resultat Pris för två lbs är "Retail Price: $37.95$24.95 our price"
Hittar inga träffar på en svensk sökning, vilket förövrigt Tinner angav i i det första svaret på din fråga.....hittade däremot lite annat kul så tack för söktipset :)