handdator

Visa fullständig version : Ingen pump


Avesta
2004-06-24, 20:40
En gång i tiden fick jag den omtalade "pump" känslan som Arnold berättade om, nästan varje gång jag körde bicep, eller triep, eller bröst o så. Då körde jag 4-6 reps, (anm: märkte att det inte gav så mycket resultat för just bicepsen, så just de har jag ökat till 8 reps)
för övrigt kör jag efter samma princip men nu känner jag inte alls "pumpen"....
Vet inte när den började försvinna, trots att jag nu känner bättre kontakt efter en tids erfarenhet.



någon?:rolleyes:

Karl_alfred
2004-06-24, 21:18
De är ju totalt omöjligt att svara på när man aldrig har sett dig träna.

Jorgen
2004-06-24, 23:30
Vad spelar det för roll om pumpkänslan har försvunnit (förutom att det är skönt) ? Så länge du växer så kvittar det.

//Jörgen

Avesta
2004-06-25, 00:09
Originally posted by Jorgen
Vad spelar det för roll om pumpkänslan har försvunnit (förutom att det är skönt) ? Så länge du växer så kvittar det.

//Jörgen

jag vet inte...det spelar roll i och med att det känns så skönt, det uppmuntrar en o fortsätta så att säga.
Men växer gör jag...det har du rätt i...Arnold växte och hade pump känsla hela tiden....
dunno

;)

Hnke
2004-06-25, 01:35
kroppen kanske vant sig..? fast har du bra kontakt borde du ju få pump ändå.. hmmmmmmm.

Jorgen
2004-06-25, 09:05
Originally posted by Avesta
Arnold växte och hade pump känsla hela tiden....
Kan sätta en liten peng på att det finns dom som växer och aldrig har pump.
Vill du ha pump så får du börja köra dropset eller nått, brukar funka bra för att få pump.

//Jörgen

aliquis
2004-06-25, 09:36
Räcker det inte med att bara köra typ 15reps eller så?

Officer
2004-06-25, 10:34
Pump har jag aldrig tyckt varit så särskilt bra om jag får det redan i början av passet, då det oftast hindrar mig från att köra full rörelselängd i t ex biceps, triceps eller lår.

Visst är känslan fin men man växer utan det med.

Fatalist
2004-06-25, 12:40
Jag brukar få fruktansvärd pump i triceps men biceps får jag nästan ingen i hur hårt/ många lågviktsreps jag än kör.

Så länge du växer torde det inte vara ett problem?

Men det är kul med pump, visst :)

pellepedal
2004-06-25, 14:29
Pump är överreklamerat. Skönt, men överreklamerat...

lyckegard
2004-06-25, 18:20
Originally posted by Hnke
kroppen kanske vant sig..? fast har du bra kontakt borde du ju få pump ändå.. hmmmmmmm. Pump är väl att man blir trött av mjölksyra? Och kroppen kan väl lära sig forsla bort mjölksyra (det vet jag att den kan). Lägg på 10% vikt av de vikter du tränar på nu och kör 15 reps (utan att ha en kompis som lyfter åt dig) så kommer nog pumpkänslan tillbaks!

Avesta
2004-06-26, 00:20
tack grabbar....trodde verkligen att det var nåt fel med mitt sätt o bygga muskler.
Nå om pump inte är nödvändigt för o växa o bygga, så behöver inte jag oroa mig.
Har hört att kreatin skulle hjälpa en o få pump på nåt sätt, att det skulle vara för det. Men, det är en massa snack.

Så nu kan jag köra och känna mig nöjd ändå.


:love: tackar.