handdator

Visa fullständig version : Glass!!


Lellan
2004-06-24, 19:19
När solen gassar, välj en av dessa glassar; :rolleyes: :D

-i Glassmaskin (även kallad "guds gåva till mänskligheten"). Häll i valfri yoghurt (gärna frukt/bär i småbitar också.. eller nötter.. eller lyxa med krossad choklad), vänta en halvtimma -45 minuter.. äät!! :eating: Favoriten är vaniljyoghurt (gärna blåbär i) och nötter i varm honung till... Sötar gör ni ju xtra om ni vill (fun light, sötningsmedel, fruktsocker eller vanligt). Har inte testat romrussin än dock (russin i rom/romessens) men ska!

-lägg banan i kylen, mosa och mixa med frysta bär..

-vilken frukt/bärmos (mixa el passera) i glassmasking, kanske med lite juice el fun light

-melon i kylen

*dansar soldans inför glasstajm*:mallan:

z_bumbi
2004-06-24, 19:23
De flesta typerna av frysta bär mixat med mjölk eller yoghurt, är man överambitös så fryser man in annan frukt för samma proccedur men se till att det är i små bitar så mixer slipper ta död på sig. :eating:

Lellan
2004-06-24, 19:58
Ringrostig.. hur flyttar jag denna till receptavdelningen + tar bort det extra inlägget jag lyckades posta? :em:

King Grub
2004-06-24, 20:08
Originally posted by Lellan
Ringrostig.. hur flyttar jag denna till receptavdelningen + tar bort det extra inlägget jag lyckades posta? :em:

Svar: du ber din trogne slav. :whipped:

Lellan
2004-06-29, 00:33
Originally posted by King Grub


Svar: du ber din trogne slav. :whipped:

:love:

Dagens glass i glassmaskin: Vaniljyoghurt, kesella, blåbär, jordgubbar och honungsmeonbitar... :thumbup: :eating: