handdator

Visa fullständig version : Varför ser man så liten ut avslappnad ?!


negative
2004-06-23, 14:27
Hej
Jag har haft två träningsperioder i mitt liv. På högstadiet och gymnasiet tränade jag mycket mest 10-12 reps. Nu när jag tränar efter 7års uppehåll kör jag tyngre 4-6 reps.
Det jag vill komma till är att jag ser större ut spänd nu än på gymnasiet men är bra mycket mindre avslappnad än jag var då.

Har detta nåt med den tyngre träningen att göra, och finns det nåt sätt att träna storleken avslappnd och ni förstår vad jag menar.

Vill slippa spänna mig på stranden:D


Markus

Grahn
2004-06-23, 14:34
avslappnade och opumpade muskler syns ju inte så extremt mycket, ja om man inte använder vissa olagliga preparat och får dem svullna som fan då.

Bokrea
2004-06-23, 14:34
Att se stor ut handlar oehört mycke om hur man går. och inte att man spänner varenda muskel.

Jag ser lång (192) och smal ut när jag inte trycker bak axlarna.
gör jag det så breddas axlarna, o V-ryggen formas.

Med detta mennar jag att du kanske förändrats i hållningen under dessa år?
tex fel sittställning osv.

bara en teori, den stämmer på mej .

:)

Grahn
2004-06-23, 14:36
bokrea de är ju iofs de konstant överspända(ser grymmt grova ut) som oftast har den sämsta hållningen iofs.
;)

Metal_boy_
2004-06-23, 18:54
Originally posted by Bokrea
Att se stor ut handlar oehört mycke om hur man går. och inte att man spänner varenda muskel.

Jag ser lång (192) och smal ut när jag inte trycker bak axlarna.
gör jag det så breddas axlarna, o V-ryggen formas.

Med detta mennar jag att du kanske förändrats i hållningen under dessa år?
tex fel sittställning osv.

bara en teori, den stämmer på mej .

:)

samma sak me mig armarna ser större ut me från sidan om man drar bak axlarna och har en vettig hållning

Tricklev
2004-06-23, 19:17
Kan ju också ha en del att göra med ditt BF%

Grahn
2004-06-23, 20:24
Originally posted by Tricklev
Kan ju också ha en del att göra med ditt BF%

Du får droppa bf grymmt lågt för att musklerna ska se grymma ut avslappnat iofs.

fieldmouse
2004-06-23, 20:28
Skulle vara fint om man kunde göra så att latsen var stenhårda i avslappnat läge.

Brösten ser ju biffigare ut när axlarna är framförskjutna men annars är det inte så mkt positivt med det.

Man vill iju inte gå omkring och försöka spänna sig på stranden, enbart pinsamt.

Tricklev
2004-06-23, 20:29
Originally posted by Grahn


Du får droppa bf grymmt lågt för att musklerna ska se grymma ut avslappnat iofs.


Nänä, självklart inte. Menade ju inte att dom skulle se ut som dom gör när dom är spända, men garanterat mer än ett Fat-ass bulk monster.

Fatalist
2004-06-23, 20:29
Originally posted by Grahn


Du får droppa bf grymmt lågt för att musklerna ska se grymma ut avslappnat iofs.

Min polare har äckellågt bf, man ser konturerna kring hans triceps när han skriver med en penna :(

Stora är dom också :(

Grahn
2004-06-23, 20:31
Originally posted by Fatalist


Min polare har äckellågt bf, man ser konturerna kring hans triceps när han skriver med en penna :(

Stora är dom också :(

Skjut honom så vi alla blir gladare :D hehe..skojja bara.

negative
2004-06-23, 22:36
Originally posted by Bokrea
Att se stor ut handlar oehört mycke om hur man går. och inte att man spänner varenda muskel.

Jag ser lång (192) och smal ut när jag inte trycker bak axlarna.
gör jag det så breddas axlarna, o V-ryggen formas.

Med detta mennar jag att du kanske förändrats i hållningen under dessa år?
tex fel sittställning osv.

bara en teori, den stämmer på mej .

:)

Kan nog stämma, jag är själv lång 200cm. Vi har ju en klar nackdel när det gäller att ser grov ut :(