handdator

Visa fullständig version : PRENET


mangs
2002-06-17, 11:37
Kanske inte direkt ett kosttillskott men en metod med måltidsersättare 2 ggr dagligen för överviktiga att bli av med fett. Den har lovordats av vissa och gett smått fantastiska resultat. Läs 5 kilos fettnedgång på 2-3 veckor utan att tappa en gnutta muskler. De gör även BIA-mätningar för att säkerställa resultatet.

Jag är väldigt tveksam till metoden men tänkte höra mer er eftersom trots allt Fredrik Paulun sitter i utvecklingsteamet.

Som jag ser det kanske det kan vara ett alternativ för överviktiga som idag inte har någon som helst koll på vad de stoppar i sig men inte för en person som redan äter bra mat och är i någorlunda form. Funkar det så bra som jag hört från en del dietister eller är det bara överdrifter? Någon som har erfarenhet av det hela? Vad jag ser på upplägget så borde det inte funka bättre än en vanlig diet, snarare sämre.
3 mål om dagen varav 2 st är måltidsersättare med ca 25 gram mjölkprotein (kasein) i varje samt kolisar huvudsakligen bestående av fruktos. Endast 200 kcal per portion.

Läs mer på www.prenet.se (http://www.prenet.se)

z_bumbi
2002-06-17, 13:37
46 g protein på två portioner, varje portion ungefär 200 g.
Inget för den som tränar...detta är däremot ett bra sätt att tjäna pengar, särskilt om man har uppbackning av den från media kända Paulun.
Finns produkter som liknar denna men som antagligen kostar betydligt mindre eller varför inte proteinpulver och ett äpple :)

[ 17 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: z_bumbi ]

The Dwag
2002-06-17, 14:04
Ja vår käre Paulun eller hur fan han stavar är nu förtiden ett levande skämt och är inblandad i mera eller mindre skumma saker!

SKulle iofs jag med vara om jag var han...då det ger Cash ! :eek: