handdator

Visa fullständig version : Örebro och ÖKK


aliquis
2004-06-22, 21:35
[ointressant trams]
De flesta som är något sånär regelbundet på forumet vet väl vem jag är så jag behöver kanske inte presentera mig, men om någon inte vet vem jag är så gör jag det väldigt snabbt:

[presentation av mig]
Liten o vek vegan, har tränat 2 år men fick ätstörningar o gick ner en massa i vikt första året, äter bättre nu men får damp o äter för lite ibland, baserar träningen på fria vikter och basövningar men då jag på sin höjd väger 65kg (tappade säkert nu under min ofrivilliga vila) har jag väl inte den styrka många andra har.

[gymbakgrund]
Hur som helst, först tränade jag ett år på eyra här i Örebro, sedan skulle jag se mig om efter andra gym och tog ett provapåkort på " ANNAT GYM ", bad om en instruktion som visade sig vara en nymedlemsintervju där jag bl.a. blev ombed fylla i en medlemsansökan, hade inte med kontonummer och hade ju som sagt mitt provapåkort på 5ggr så vi lämnade den i kassan till senare. Men sedan fick jag ingen instruktion, tränade själv o tyckte gymmet sög, plus att jag störde mig på personalen då jag inte fick min instruktion. Vågade inte säga något men gick dit dagen därpå och berättade att jag inte ville träna där, men se det gick ju inte för att jag hade fyllt i medlemsansökan, ombads skicka brev, blev erbjuden kost- o träningstips i gengäld för att de också hade gjort fel, men det ville jag inte ha...
Slutade med att det blev tyst och jag skaffade nytt kort på eyra, men då hade jag hunnit tappa 4kg till på en månad (från 58 till 54...).
Tränade på men möttes tre månader senare av en betalningspåminnelse på 4*229+350kr eller dylikt, jag och min mor talade med dem och jag skulle få skaffa ett nytt kort när mitt kort på eyra tog slut, för slippa träna på skitstället med den otrevliga personalen kunde jag ju inte få..
Men så lite senare kom ett brev från kronofogden på över 4000 så det slutade med att vi betalade de drygt 2600kr skiten kostade men jag tänker inte träna på stället...

[nu]
Kändes jävligt bortkastat och nu tog mitt kort på eyra slut igen, hade inga pengar o ville inte träna på skitstället men nu fick jag lite pengar av mor så jag har skaffat ett kort på ÖKK där jag borde ha tränat senaste året också.

[Det jag faktiskt skriver detta inlägg för]
Då eyra är ett nautilusgym men jag själv har föredragit att köra med fria vikter har jag kört saker som knäböj, stela marklyft, vanliga marklyft, skivstångsrodd m.m., men ingen där är väl särskilt säker på hur saker och ting skall utföras så man får ju gå efter bilder på Internet och känsla. Så min teknik kan vara urusel.
Därför undrar jag om någon på forumet råkar träna på ÖKK och isf kanske har tid, ork, lust att ta ett eller flera träningspass med mig och kanske hojta till om jag gör något helgalet. Om någon som inte har perfekt koll på utförandet ändå vill träna ihop med mig så är det också ok såklart.
Hör av er i tråden eller priv msg isf :)

[off topic]
Vad gäller " ANNAT GYM " vill jag minnas att någon sade att kontrakt o grejer inte gäller om de skrivs under press osv, men jag antar att det är rätt kört ändå. Hela grejen suger hur som helst.

Karl_alfred
2004-06-22, 22:12
Som jag nämt tidigare så tar jag gärna ett eller flera pass med dig på ÖKK! Men detta får ske till hösten då jag är tillbaka i Örebro. Men detta förutsatt att vi tränar riktig styrketräning dvs ingen HST:D

aliquis
2004-06-23, 06:36
Heh, ett pass som alla andras kan ju inte förstöra så mycket antar jag ;D

Sverker
2004-06-23, 07:00
Jag har tagit bort namnet på den andra träningsanläggningen och skrivit " ANNAT GYM ".




Hoppas att träningen kommer att fungera bra på ÖKK aliquis:thumbup:

aliquis
2004-06-23, 08:40
Originally posted by Sverker
Hoppas att träningen kommer att fungera bra på ÖKK aliquis:thumbup:
Jodå, med lite tur så kommer någon kunnig hojta till när han eller hon ser att jag kör helt galet och hjälpa mig :), bara folk inte är för förlåtande och försiktiga och utgår från att man inte alls vill ha hjälp och blir generad eller liknande av att någon påpekar hur det skall gå till. Får väl styra en t-shirt för det också ;D "Hjälp mig om jag gör något galet".
Kan ju vara kul om man hittar någon att ta några pass med då o då också.
Sedan borde jag väl gå runt o kika lite på grejerna och undersöka vad som finns, men man känner sig ju så fånig när man går runt o kollar.

Om inte namnet står med kan jag nästan lika gärna ta bort alltsammans, vitsen är ju att berätta hur de beter sig men om ingen vet vilka de är så gör det ju ingen skillnad.

Sedan kan man ju säga vad man vill om att fylla i pappren, men de visste ju som sagt att jag hade provapåkortet, det jag hade bett om var en instruktion och inte ett medlemskap... och ber de mig fylla i skiten så gör jag väl det eftersom jag är jag... Sedan var jag ju lite mer flexibel eftersom jag trodde att jag ville träna där, hade sett tidigare att det knappt var någon där och eyra är ju ett riktigt svenssongym så mellan kl 16-19 är det fullpackat, så det verkade ju schysst med lite folk, sedan hade de nyss bytt lokaler så allting såg jättefräsht ut, och det fanns ju andra aktiviteter än gymmet också som ingick i priset.
Men som sagt, ont om utrustning, inte ens en fri skivstång, inget squatrack, obekväm smith, och så den grymt otrevliga och ohjälpsamma personalen, de hade ju kunnat lösa det där hur smidigt som helst, varför inte bara låta mig slippa om jag inte har varit där en enda gång och inte trivdes... enda anledningen heter ju pengar.

aliquis
2004-06-23, 08:46
Förövrigt är det här det lite jobbiga med kolozzeum, vi har väl tryckfrihetstjosan o grejer så man borde ju få skriva att ett ställe suger om man vill det, men naturligtvis gäller ju inte det om stället man utnyttjar för att skriva det inte tillåter det.
Sedan blir det ju en viss begränsning vad gäller tillskott då man inte riktigt kan säga vad man vill och diskutrera priser o webshoppar hur som helst, men jag hoppas ändå att de som är här köper sina grejer från er. Sedan finns det väl en del pk-regler också.
Ett fritt oberoende forum vore ju smidigare av den anledningen, men det verkar ju vara ont om bra sådana... Likaså saknar jag faktiskt en gymguide här på kolo, där man kan söka på ort och se vilka gym som finns, vad de erbjuder, priser och vad folk tycker om dem. Kanske borde sätta ihop något sådant.. eventuellt med någon pricerunnerliknande funktion också.

stefannn
2004-06-23, 09:15
tror jag vet vilket gym du talar om .. frågade i pm så ingen moderator blir arg...
i övrigt tycker jag ökk ä bra men det är så smockfullt vissa tider...

Karl_alfred
2004-06-23, 10:38
Originally posted by aliquis
Heh, ett pass som alla andras kan ju inte förstöra så mycket antar jag ;D

Snarare tvärt om göra underverk. Skickar ett pm nån gång när jag e tillbaks i Örebro.

the_PL_man
2004-06-23, 11:04
....när du kommer ner på ÖKK:
http://www.orebrokk.org/lagen.htm

Mkt trevliga grabbar, vilka säkert kan hjälpa dig tillrätta!

Mvh

/the_PL_man