Visa fullständig version : Fusk=bra?
krakowww
2002-03-31, 19:26
Hej alla här på kolozzeum!
Jag tänkte komma med en fråga om det eviga ämnet om man ska fuska upp vikterna. Vad tycker ni? Ska man fuska lite eller köra jätte strikt?
Ha det bra/ Magnus
Lumber Jack
2002-03-31, 20:21
Jag tycker att man skall köra så strikt som möjligt ända tills man omöjligen kan få upp vikten, då kan det vara bra att fuska för att få ut det där "sista".
Dock tycker jag personligen att det är bättre med pass. Det möjligör att man kan köra övningen strikt trots att man själv inte orkar vikten de sista repetitionerna.
Drunken_Sailor
2002-03-31, 20:38
Håller med LumberJack om att man ska köra strikt så långt de går. Men jag försöker klara mig utan att nån hjälper mig upp med vikten tills jag verkligen känner att, nu går de inte längre..
P e a c e ! :D
Hackstait
2002-03-31, 21:43
Fuska upp vikterna? :confused: Varför inte fuska upp musklerna oxå? :p
Försök att fuska så lite som möjligt, destå mer strikt du kör destå bättre bygger du musklerna! Alltså tar mindre tid att bygga större!
Att fuska är aldrig bra att göra för det blir alltid fel i längden!
Mvh/Toya
När man maxar på bänken måste man fuska lte annars tar man inte lika mycket ;) :cool: :rolleyes: :eek:
Lumber Jack
2002-03-31, 23:42
Vad som menas med "fusk" misstänker jag är att koppla in andra muskler än de som övningen avser. Att göra så för att orka de där två sista repetitionerna tror inte jag orsakar några problem i längden, snarare tvärtom. Du får ut det sista som kan göra hela skillnaden när det gäller resultat.
krakowww
2002-04-01, 12:59
På bänken kan man ta i lika mycket utan att fuska det blir bara jobbigare, eller vad tycker ni andra här på kolozzeum?
steefann
2002-04-02, 00:16
Det har du nog rätt i krakowww, veckans sanning..., förutsatt att du har pass förstås
man skall väll inte fuska alla reps, det blir ju helt skitdåligt då. fuska kan man göra på sista då man känner att man inte har någon som hellst eller väldigt liten kontakt med muskeln på grund av att den är utmattad efter tidigare reps i setet. .. är detta att kalla "positive failure" ???
krakowww
2002-04-04, 13:50
Det är vad jag kallar "positiv failure" ialla fall.
Det skadar inte någonting att fuska lite när man maxar på bänken :mad: :D :p :mad: ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.