handdator

Visa fullständig version : kreapyr


klyftan
2002-06-14, 13:49
Är det någon skillnad i resultat vid träningen, när man använder Kreapyr i jämförelse när man avänder Kreatin vid träning. "förutom att det inte binder vätska"...

Ice
2002-06-15, 12:05
Är du sugen på att köpa kreapyr??? Jag med, men det är inte många som vet något om det.
Det jag fått höra är att det inte binder vätska och att det innehåller både kreatin och Pyruvate som är fettförbrännande.
Du kanske sett erbjudandet på framsidan att man även får med 40 g Inositol??
Det har jag ingen aning om vad det är och någon kanske vill svara??=)

The Dwag
2002-06-15, 12:10
Ursprungligen skickat av klyftan:
<STRONG>Är det någon skillnad i resultat vid träningen, när man använder Kreapyr i jämförelse när man avänder Kreatin vid träning. "förutom att det inte binder vätska"...</STRONG>

Priset :D

Fairing
2002-06-15, 12:57
Dwag , visst är kreapyr dyrare men du behöver mycket lägre dos samt ingen uppladdninsfas.
SKW (Råvaruproducenten) rekommenderar 2-5g/dag.Går du på den lägre doseringen räcker 150g 75 träningsdagar :eek:

Enligt SKW egna studier så är Kreapyr mer styrkeökande än deras egna kreatin (Creapure) samt betydligt mer fettförbrännande än deras egna Pyruvate.
Varför betala för Kalcium bundet Pyruvate när du kan köpa 2 effektiva produkter i en(kreatin/Pyruvate)

Eftersom jag är partisk så överlåter jag till andra att svara hur bra Kreapyr fungerar.
Så länge kan ni läsa Muskelbyggarns tränings Journal eller "Mallans kur i ur och skur" :)

/Lasse

The Dwag
2002-06-15, 13:12
Ursprungligen skickat av Fairing:
<STRONG>Dwag , visst är kreapyr dyrare men du behöver mycket lägre dos samt ingen uppladdninsfas.
SKW (Råvaruproducenten) rekommenderar 2-5g/dag.Går du på den lägre doseringen räcker 150g 75 träningsdagar :eek:

Enligt SKW egna studier så är Kreapyr mer styrkeökande än deras egna kreatin (Creapure) samt betydligt mer fettförbrännande än deras egna Pyruvate.
Varför betala för Kalcium bundet Pyruvate när du kan köpa 2 effektiva produkter i en(kreatin/Pyruvate)

Eftersom jag är partisk så överlåter jag till andra att svara hur bra Kreapyr fungerar.
Så länge kan ni läsa Muskelbyggarns tränings Journal eller "Mallans kur i ur och skur" :)

/Lasse</STRONG>

Joo men Pyruvate skall intagas minst 6gram per dag eller hur ?

- Burken är ju endats på 150gram

Nu vet jag inte hur % fördelningen ligger i blandningen !

Men om man tittar på någon som väger lite så kommer man ju snabbt upp i 2-3brukar i månaden !
ca 800-1200:- spänn för bara Kreapyret !

Då har vi inte endå köpt något proteinpulver...multi vitaminer&mineraler än...

Jag funderade lite på din produkt men då jag tror att den kostar mer än vad den ger så köpte jag 6st burkar kreatintransporter + extra kreatin.

Men får väl se om du kan få till en större mera ekonomisk burk om den kan bli intressant då jag tror den "kanske" är bra men den blir ju extremt dyr i plutte burkarna !

The Dwag
2002-06-15, 13:18
Jag fick det för 1400 :-
och det är med en 500grams burk kreatin extra också

Och transportern är med kreatin, ALA, Glutamine, taurin...

Så är det när man är snäll som jag ! Men man kanske bara bli fet av allt socker vad vet jag ..det lär väl märkas :D

Fairing
2002-06-15, 13:33
Dwag,jag trodde du hade fett med stålar ;)
Dosen på pyruvate(6g) gäller Kalciumbundet.

När jag käkar 6g kreapyr /dag händer det betydligt mer än när jag käkade 15g Pyruvate.

En annan sak med Kreapyr är att det ger en grym muskelkontakt och tryck i kroppen.

Sist jag skrev om varuprover på forumet så fick jag en jävla massa mail.
Men du kan väl dra ett mail så får vi se om jag är på bara humör och kanske kan ge dig ett varuprov.Gäller ENDAST Dwag för alla hans inlägg forumet.

Du skall inte kasta pengar på skräp när du kan köpa det bästa (kreapyr) :D

/Lasse

PS.är du rädd att lämna ut din adress så får du väl nyttja en postbox eller morsans brevlåda ;)

The Dwag
2002-06-15, 13:45
Ursprungligen skickat av Fairing:
<STRONG>Dwag,jag trodde du hade fett med stålar ;)
Dosen på pyruvate(6g) gäller Kalciumbundet.

När jag käkar 6g kreapyr /dag händer det betydligt mer än när jag käkade 15g Pyruvate.

En annan sak med Kreapyr är att det ger en grym muskelkontakt och tryck i kroppen.

Sist jag skrev om varuprover på forumet så fick jag en jävla massa mail.
Men du kan väl dra ett mail så får vi se om jag är på bara humör och kanske kan ge dig ett varuprov.Gäller ENDAST Dwag för alla hans inlägg forumet.

Du skall inte kasta pengar på skräp när du kan köpa det bästa (kreapyr) :D

/Lasse

PS.är du rädd att lämna ut din adress så får du väl nyttja en postbox eller morsans brevlåda ;)</STRONG>

Haha blir lite för långt att åka till mamma för att få den där burken så jag får väl ge ut min postadress =)

Men är du så snäll så du ger mig något gratis så kan du få en biceps bild att sätta fast på en Kreapyr burk :eek: hehe
;) :D

Jag kan väl offra mig att skriva om det i Journalen så får vi se vad det ger !


Du får väl hoppas på : Tested and approved by the Dwag ! ;)

Tack på förhand !

Orion911
2002-06-15, 14:11
"Tested and approved by the Dwag"

Ja då vet man att grejerna håller bra kvalite ,hehe. :D

Odjuret
2002-06-16, 14:46
den som inte har provat kreapyr, bör gjöra det. man får en mycket bra pump i musklerna
+ att det e fettförbrännande.
kombinera gärna kreapyr med inositol för att öka efekten.
kan dessutom rekomendera wheyhydro + mctfett för mycket bra o snabb återhämtning. Jag gick ner 8kg på 7 veckor med dessa produkter, o då ökade min muskelmassa som ett plus i kanten!!! om ni ej har provat så gör det, lycka till ....

CHEF
2002-06-18, 12:32
Håller med föregående talare. Jag gillar verkligen kreapyret. Kombinerar det med ALC och inositol. Ger skönt tryck och slipper dra på mig massa vätska. Springer en del i jobbet och jag lovar att det är tungt att springa en mil med 4 kg extra, som är fallet med vanligt kreatin. Lyckades dessutom spräcka två par brallor på en vecka när jag satte mig i en bil under senaste kreatinkuren.
Efter det blir det bara kreatinprodukter som ej binder så mycket vätska typ kreapyr eller KCG. Är ganska nyfiken på hur MyoformX funkar och kommer att följa PURE med intresse. Sen rycktas det om att herr Bartoll spenderade en eftermiddag i en bröllopsbutik för ett tag sen. Finns det några vittnen som kan bekräfta?

Joachim B
2002-06-18, 12:47
*host*, *host*. Du kanske ska berätta vem jag spenderade någon timme tillsammans med i bröllopsbutiken... :D :D :p

The Dwag
2002-06-18, 13:00
Jag saknar fortfarande Gratis exemplaret av KreaPyr !

Best Regards
The Dwag

Fairing
2002-06-18, 13:07
Dwag, vaknade på bra humör idag så paketet är skickat med varuprov.

Kul att Odjuret är med oss, dvs "Stor Anders".

Inte visste jag att Bartoll skulle gifta sig!! Vem är den olyckl.. jag menar lyckliga???
Det här måste vi fira!!
Kontaktar B&K så att dom lägger in det under presspytt ;)

/Lasse

The Dwag
2002-06-18, 13:16
Tackar så väldigt mycket ! Vi får väl se hur frälst man blir ! ;)

Nu skall vi se vad produkten går för !

Jag förväntar mig att riva morötter på min triceps :D

Best Regards
The Dwag

Joachim B
2002-06-18, 13:20
Ursprungligen skickat av Fairing:
<STRONG>Inte visste jag att Bartoll skulle gifta sig!! Vem är den olyckl.. jag menar lyckliga???
Det här måste vi fira!!
Kontaktar B&K så att dom lägger in det under presspytt ;)

/Lasse</STRONG>

Lugn i stormen Lasse! Inget giftermål här inte, inte ännu iaf... Och vadå olycklige?

Kan fö meddela att jag sitter och jobbar med en uppgradering till Ikonboard. Dock saknas det några Perl moduler på servern. Går det bra blir det uppgradering i natt.

Olyckliga? Sheesh...

eiselt
2002-06-18, 13:30
Man bör observera att det är ganska tor skillnad på olika produkter med kreatinpyruvat. Det som Fiaring säljer är bra och håller garanterad kvalitet, men det finns en hel del kinesiska råvaror som man bör vara försiktig med. Poängen med kretinpyruvat är att det ska vara en molekyl, inte två ämnen som har blandats ihop. speciellt pyruvat är väldigt känsligt och måste stabiliseras på rätt sätt. Det finns stor risk att både kalciumpyruvat och kreatinpyruvat från Kina inte är stabilt, och då blir effekten sämre 8även om produkterna blir billigare).

Mvh
Henrik

Pure
2002-06-19, 23:38
Odjuret: Bara för att göra en jämförelse...
Min bror som kör lastbil tyckte att han hade lagt på sig lite för många extrakilon. Jag gav honom några kostråd, dom vanligaste, och sa åt honom att äta var tredje timma, samt att han skulle börja träna med mig tre ggr i veckan.
På tre veckor hade han gått ner från 79kg och lite "mage" till 71kg och ingen "mage", samt redan märkbara resultat på framförallt armarna. Alltså 8kg på en kille under 80kg.
Detta skedde utan några tillskott överhvdtaget, en ganska hög dos disciplin och en grym träningspartner! Hehe

Min flickvän har ätit en kur Fairings Kreapyr och tycker inte att det märkts speciellt i hennes träning!

Vad vill jag ha sagt med det här... ja ingenting egentligen!

Men man har lagt ut jävligt mycket pengar på olika kosttillskott, och ska man vara ärlig så är det minst sagt svårt att fastslå vad som ger resultat och inte!

Fairing: Varför behöver man ingen uppladdningsfas vid anv av Kreapyr?
Kan det vara så att man egentligen inte behöver nån uppladdningsfas vid anv av vanligt kreatin heller? Jag vet då eg inte, men uppladdningens förklaring verkar ju logisk...

Jag vill lägga till att jag vet att det finns otaliga studier på både kreatin och pyruvate som visar på deras positiva effekter. Har själv upplevt mkt positiva resultat med olika kreatinpreparat och tyckte mig även skönja märkbara resultat efter den stora burken av Eiselts kalciumpyruvate. Så jag påstår inte att dessa preparat inte fungerar, jag vill bara upplysa folk som tror att "utan den o den burken så kommer nog ingenting att hända när jag tränar!" att man kan komma långt helt utan tillskott. Och att det är först när man har total kontroll på sin kost och träning, sömn mm som man bör och med fördel kan testa sig fram i kostillskottsdjungeln och komma fram till vad som ger det där lilla extra!
Att bygga riktiga muskler tar tid, och ska ta tid! Att leta genvägar blir oftast en dyr historia, och ev ett STORT misstag om man kommer in på helt fel preparat!

Om man drar igång med otaliga preparat på en gång när man börjar träna så kan man ju aldrig veta vart man hade kunnat ta sig med bara vanlig kost, och därmed aldrig veta vad det egentligen är som ger resultat!

Jaja nu ska jag ge mig...

-Ofantligt rika är dom som livnär sig på okunniga människors drömmar...

MVH//Pure :)

solo
2002-06-20, 07:16
Jävligt bra sagt Pure håller med dig fullständigt.Enligt många här måste man ju typ köra med minst 4-5 tillskott hela tiden för o bygga muskler till en kostnad av tusentals kronor/mån.Har själv tränat i många år o som du säger vad funkar o inte är ju minst sagt svårt o säga..provat det mesta i tillskottsbranschen, o det enda jag kan säga funkar på mig är eca stacken vilket ju inte direkt bygger muskler men kapade många kilo fett för mig utan att jag ens motionerade :)

Fairing
2002-06-20, 08:27
Bra inlägg PURE
Lite Svar:
1, Odjuret har tränat seriöst i många år , sista året med en extremt seriös och kunnig person. Eftersom han känner sin kropp väl så märker han vad som fungerar och ej.

2,Du klarar dig på 5g Kreatin mono. men du får effekten lite senare.

3, Din flickvän kanske skulle behöva höja dosen något av Kreapyr.Det finns tjejer som äter 9g/dag och 110 kg "byggare" som klarar sig på 3g/dag.Man får lov att prova sig fram till en fungerande dosering.Hon får gärna kontakta oss så kanske vi kan ge henne något bra råd.

4, Som nybörjare skulle jag aldrig lägga pengarna på Kreapyr.

5, Dom som får ut mest av produkten är personer som tränat länge och kan sin kropp väl & sköter sin kost.En annan kundkategori är damer/herrar över 50 år som tycker kreapyr ger en riktig "energikick" .

6, nu orkar jag f-n inte skriva mer,lämnar över arbetet och går ut och SOLAR :D

/Lasse

muskelbyggarn
2002-06-20, 08:44
Jasså Lasse, du har tid att sola dig du :D själv får jag slita med kundbesök idag :D


Ang. Kreapyr så kan jag bara hålla med om att det är en bra produkt. Jag kör med 3-4 teskedar per dag och det fungerade bra för mig. Något hände med fettförbränningen också märkte jag. Inte några grymma fettminskningar, men det kan man inte räkna med av endast ett tillskott heller.

Håller med om att det första man skall satsa på är kosten och sedan prova sig fram med olika tillskott. Till att börja med de som bevisligen fungerar.


Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2002-06-20, 09:16
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
<STRONG>Jasså Lasse, du har tid att sola dig du :D själv får jag slita med kundbesök idag :D


Ang. Kreapyr så kan jag bara hålla med om att det är en bra produkt. Jag kör med 3-4 teskedar per dag och det fungerade bra för mig. Något hände med fettförbränningen också märkte jag. Inte några grymma fettminskningar, men det kan man inte räkna med av endast ett tillskott heller.

Håller med om att det första man skall satsa på är kosten och sedan prova sig fram med olika tillskott. Till att börja med de som bevisligen fungerar.


Vänl,,,
Tobbe</STRONG>

FAN Tobbe skall bli kul att se när du börjar sköta kosten med ;) Kakor , Chips mm leder ju till dina 20 veckors deffar :D hehe

muskelbyggarn
2002-06-20, 09:28
Det är ju inte jag som mezzar om att det är dags för Folkbira och chips mitt på kvällarna :D :D :D

Själv äter jag morötter och lätt-gräddfils dipp till...
:D ( LOL ) :D

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2002-06-20, 09:36
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
<STRONG>Det är ju inte jag som mezzar om att det är dags för Folkbira och chips mitt på kvällarna :D :D :D

Själv äter jag morötter och lätt-gräddfils dipp till...
:D ( LOL ) :D

Vänl,,,
Tobbe</STRONG>

Haha ;) :D

Fairing
2002-06-20, 09:59
Dwag din lilla Karlstadbo , snart kan du gå ner på byn och Handla vårt Sojaberikade protein.Nämligen hos Hälsa & Tradition :D

The Dwag
2002-06-20, 10:16
Då blir ju Tobbe ledsen :(

Men han är jävligt trevlig han som har Hälsa & Tradition kan jag dock säga !

Kommer du skicka med någon slags Östrogen blokerare till Completen ? :D ;)

Tack för Kreapyret får dra och hämta det sen !

När kommer ditt Vassle/ Ägg / Kaesin protein ? och med smak hoppas jag... så det inte är naturellt ?
Visst det finns folk som tycker det är hardcore (det är det inte ) att käka Naturell smak men det är samma som köper en SKODA eller liknande ! De förstår inte bättre helt enklet !

Best Regards
The Dwag

Fairing
2002-06-20, 13:34
Dwagen , vi saluför redan vår Antioxidant som naturligt är en östrogen blockerare. ;)
Då blir du som kund tvungen att köpa 2 produkter ;) vilket vi på Fairing tjänar grova pengar på :eek: (obs ironi)
/Lasse

muskelbyggarn
2002-06-20, 16:39
&gt;Dwarfen,

Så jag är inte trevlig då? *snyft* :(

:D :D :D

&gt;Lasse,

Ja att alla tillverkare av tillskott är offantligt rika, det vet vi redan, är det en lya i innerstan som är på G nu?
:D *asg* :D

Skämt å sido, är nyfiken på vassle/ägg/kasein produkten med. Uppdatera mig när det är på G är du snäll!


!Glad midsommar!


Vänl,,,
Tobbe

Fairing
2002-06-20, 17:02
Nej Tobbe ingen ny lya.
Men jag skall köpa upp Järfälla kommun tänkte jag. ;)