handdator

Visa fullständig version : Avbryt träningen för protoeindrink?


vacon
2004-06-21, 11:47
Jag har en rent ut sagt galen kompis som har alla möjliga skumma teorier om träning. B.l.a så påstår han att muskeln byggs upp som mest 1 timme efter den tränats. Oftast tränart man ju längre än en timme - kanske 2 timmar. Det innebär att muskeln som mman tränat först inte får någon nytta av proteindrinken efter träning. I så fall så borde det ju vara bättre att avbryta träningen direkt efter amn tränat varje muskel och ta proteindrink. Stämmer detta?:cheers:

Sparrisen
2004-06-21, 11:59
Originally posted by vacon
Jag har en rent ut sagt galen kompis som har alla möjliga skumma teorier om träning. B.l.a så påstår han att muskeln byggs upp som mest 1 timme efter den tränats. Oftast tränart man ju längre än en timme - kanske 2 timmar. Det innebär att muskeln som mman tränat först inte får någon nytta av proteindrinken efter träning. I så fall så borde det ju vara bättre att avbryta träningen direkt efter amn tränat varje muskel och ta proteindrink. Stämmer detta?:cheers:

Jag tränar själv aldrig styrka längre än 1 timma. Varför? Jag är klar då... ser ingen medning med att hålla på i 2 hela timmar, sålänge man inte kör typ 2 pass i veckan.

En del påstår ju att kroppen utsöndrar katabola hormoner efter en viss tids träning.

RobbeliRobban
2004-06-21, 12:05
Det finns många myter om det där med tid träningen får ta, så jag får väl sprida en till, en proteindrink UNDER passet tror jag inte är bra, försämrar nog prestationen att få i sig en stor mängd mat (som en proteindrink är) under en hård ansträngning (annars kan man väl äta ett mål mat under träningen, tex beställa en pizza och slafsa på mellan seten).

Får sprida en myt till; Tror inte heller på att en muskel växer direkt (eller 1h) efter träning, isåfall skulle man ju kunna träna samma musklegrupp hårt flera gånger samma dag och få bäst resultat.

King Grub
2004-06-21, 12:24
Har man ätit någorlunda vettigt innan passet så har man aminsosyror i omlopp och behöver inte sörpla proteindrinkar mitt i passet.

emmzan
2004-06-21, 12:42
Känner jag att passet börjar sega lite, att jag börjar känna mig trött i huvudet osv börjar jag på min gainer nånstans mitt under passet - och tar en kort paus - för att sedan köra vidare. Har fungerat utmärkt !

MAXX
2004-06-21, 21:16
Att äta under eller tätt inpå passet är inte bra pga att din kropp har en begränsad mängd blod. Nör du äter blir en del av det blodet transporterat till dina tarmar för att smälta maten. Sen, om du går direkt på träningen så dras det blodet från dina tarmar till dina muskler och detta förvirrar din kropp och leder till magont eller illamående.

Jag har själv gjort misstaget att äta tätt inpå ett benpass och följdena av det var mindra behagliga.

Trytter
2004-06-22, 17:31
Originally posted by vacon
Jag har en rent ut sagt galen kompis som har alla möjliga skumma teorier om träning. B.l.a så påstår han att muskeln byggs upp som mest 1 timme efter den tränats. Oftast tränart man ju längre än en timme - kanske 2 timmar. Det innebär att muskeln som mman tränat först inte får någon nytta av proteindrinken efter träning. I så fall så borde det ju vara bättre att avbryta träningen direkt efter amn tränat varje muskel och ta proteindrink. Stämmer detta?:cheers:

Eller bara skita i proteindrinken och satsa på dropp:angel:

Numero1
2004-06-23, 09:23
Ta tillskottet efter träningen.