handdator

Visa fullständig version : Eiselt`s Protec+


Tobbeone
2002-06-14, 12:45
Någon som vet varför Protec+ är så tjock till konsistensen!? Man behöver ha minst 4dl vatten till 4 skopor för att man överhuvudtaget ska kunna dricka det och inte äta med sked. Det där med långsamm upptagning i tarmen köper jag inte. Det kanske ÄR så men hur mycket vinner/förlorar man!? Det blir in längden ganska jobbigt om man tar 3 drinkar om dagen. Ta Twinlab`s Triple Whey tex. För att få i sig 40g protein så (2 skopor) så behövs det bara 1dl vatten. En klunk så är det klart, lite lättare... Annars så är Protec+ bra smak och jag har inte märkt någon sämre effekt av Protec+ än av andra proteiner.

Munter
2002-06-14, 12:56
Jag tror att det kommer med själva proteinet. All vassle jag testat på är mycket lättlöslig och -drucken, medans kasein alltid är lite segare. Jag tycker det är underbart med lite konsistens på protein som ger mättnadskänsla, men förstår de som inte gillar det. Späd ut med mer vatten/mjölk i väntan på något vettigare svar.

spinkoo
2002-06-14, 13:58
Håller med munter till 100%, har bara provat protec en gång men mycket mätt blev man...

MVH/spinkoo

The Dwag
2002-06-14, 13:58
Jag kör med 30gram ProTec+ och 20gram Vassle + 4-5dl vatten blir hur bra som helst.

Dock så suger den "tänkte skriva *** men det vet jag ju inget om så det får någon tjej skriva istället..iofs finns säkert någon kille på forumet som gör det med "haha"

så jag säger > om man bara har Protec+ och för lite vatten...påminner det om tapet klister !

[ 14 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: The Dwag ]

Munter
2002-06-15, 20:28
Jag kör med 30gram ProTec+ och 20gram Vassle + 4-5dl vatten blir hur bra som helst. Samma laddning här efter träningen, den blir lagom konsistens och rätt god i smaken (vasslet är naturell flavör).