handdator

Visa fullständig version : World run


Jax
2004-06-20, 15:54
Postade ett nlägg i allmänt forum som svar på hur lång tid det skulle ta att springa runt jorden. Faktum är att det finns två personer som håller på och gör det nu. Här är mitt inlägg i alla fall:

Originally posted by Jax
Två år (då springer de 26000km)!

Finns en ryss vid namn Alexander och en dansk vid namn Jesper som håller på och springer jorden runt nu. Jag har tränat lite med en vän till Jesper som springer 24 timmars lopp och andra konstigheter. Trevligt att träna med någon som är betydligt värre än en själv.

Jesper och Alexander springer nästan en mara om dagen och jag hörde att Jesper hade en puls på 90 när han sprang. Grymt låg puls med andra ord.

Dom började vid Greenwich (2004-01-01) är är numera någonstans i mitten av Ryssland och springer.

För mer info, se hemsidan:
http://www.worldrun.org/

Ett utdrag ufrån deras journal för den 18:e juni:


Route Report: Kemerova Stadium "WaXTEP"(Scaktor in english)at main tribune - Villagesign "YoMEKA"(Uspenka in english) near roadsign 344 on M53.

56km., 5:08:07h(J.).

Start 5:35am(K.), 8:43(J. and A.).
Finish 14:16(J.), 16:51(K.), 17:24(A.).

+17C., medium wind and vercast after rain at start.
+16C., rain and medium wind at finish.

There was a major surprise waiting for us today: 500m. hills up and down all through the last 35km's. Flat parts inbetween? -no!

Our maps that else have been impeckable and precise didnt mention anything remotely like that.
Large continious hills is not as such a problem, but when a runner are (mentally) unprepared for the extra strain it quickly becomes a good challenge...;-)

The landscape itself is also "something else"!
Its different from what I have seen anywhere else, and has an distinct errie feeling about it (!). Very silent, allmost no people, few animals seen; only the lowhanging clouds and the endless wind in the hillside treetops. Difficult to explain!

It has a tiny resemblance with Swizz nature, only the hills is "cut" just before they become mountains.
And there is a large variety of trees - I counted 7 different in about 10 squaremeters.
Beautifill? Hmm.. mostly peculiar and errie.

To add to it we lost all mobile connections and this may be the last report for some days.
The present one is sent from Kemerova where we were driven back for night accomodation.

But something positive: Edit Berces (Hungary) Yuo made our day!
We got your inspiring @ yesterday.
If yuo are a fan of us: well then we are stunned by your records, I(J.) do know the difference between a world champion and myself, I think that goes for all in the team!! We are honoured by your support :-)

Speaking of champions we just had news about the danish 100km championships. A delight to se that my friend from the national team, Tranum, dipped under 8 hours(7:59) on a tough course and took 1. place. Way to go! Hard work does pay off :-)
56 km på bara lite över 5 timmar, alltså en bra bit under en timme per mil, och grabbarna tycker bara att en betydligt backigare sträcka än vanligt är en trevlig utmaning. Härligt att se!

Tricklev
2004-06-20, 20:49
Nästan så man vill bli långdistans löpare:D

men sen så inser man att man inte får sparka på saker då....;)

Jax
2004-06-20, 20:51
Tar du med dig en fotboll som kan jag springa och passa med dig.
Låt mig gissa du hittade också till datorn i halvtidsvilan.

Jax
2004-06-20, 22:00
Rättelse (här också)!

Pulsen var inte alls 90, den var 62 slag/min !!!!

"After yesterdays long stage Alexander unfortunately had a return of his injury. This time even more severe than last time.
it was a little help that I had a strong day (pulse 62 beat/minute at 5:48min/km. pace).
Katzuka stayed loyally at his side all stage, while I forward and streatched or ran back.
Beeing a ca. 2:30h marathon runner, a pace much above 6min/km. will only mean that I risk to add another injury to the team."

JustinCredible
2004-06-20, 22:47
vad har han för vilopuls? 10?:D :MrT:

Tricklev
2004-06-21, 11:22
Mja är igentligen kampsportare.... så vill inte sparka på fotbollar:D

Jax
2004-06-21, 18:32
Originally posted by Tricklev
Mja är igentligen kampsportare.... så vill inte sparka på fotbollar:D
Kom på det sen, men jag var så inne i fotbollstänket med EM på tv. Underbar sport.