handdator

Visa fullständig version : Hjälp med deffen


Hinds
2004-06-19, 20:45
Hallo

Jag hade tänkt snabba på nu med att deffa men är inte så haj på kostmängden man skall ha i sig(vet vad jag skall äta dock). Jag är 186, väger 85 kg och undrar då cirkus hur mkt P/K/F man skall ha i sig. Jag kommer att motionsträna varje dag 60-80min och kör lite av ett max ot liknade schema som är 5 dagars mån-fre. Har vassle å ta efter träningen, har beställt protec för att ta på kvällen och har effe stackers som jag skall börja gå på.

tackar för svar

Zozza
2004-06-19, 20:55
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

Där kan du räkna ut hur mycket kcal du gör av med.


EDIT: Angående hur mycket P/K/F :


Originally posted by Fredrik Paulún


För de flesta personer är det bra att ligga på energifördelningen 20% protein, 20% fett och 60% kolhydrater. Det är bra både för formen och hälsan.

King Grub
2004-06-20, 06:28
hur mkt P/K/F man skall ha i sig.

Runt 2.5 - 3 gram protein per kilo kroppsvikt, runt 1 gram fett per kilo kroppsvikt, och därefter fyller du upp med kolhydrater tills du når det energiintag du vill ligga på.

har effe stackers som jag skall börja gå på.

SUCK! Någon som inte har koll på kosten, men nog har han koll och tro på preparat att "gå på". :rolleyes:

bmwjohan
2004-06-20, 20:35
Originally posted by Zozza
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html

Där kan du räkna ut hur mycket kcal du gör av med.



hmmm... skumt. jag var inne på den sidan och fyllde i mycket noga hur jag gör varje dag. jag gör precis samma saker på dagarna nu som jag gjorde förra sommaren. förra sommaren körde jag abcde-diet och under mina ätarperioder låg jag på 2600kcal per dag. jag ökade då ungefär 3-4kg i vikt på 2 veckor. enligt den här länken ovan ska jag ligga still på 4400kcal och alltså äta typ 4900kcal för att öka i vikt. någonting är mysko...
jag har alltså fyllt i väldigt noga och ärligt

Hinds
2004-06-20, 20:41
Originally posted by King Grub
hur mkt P/K/F man skall ha i sig.

Runt 2.5 - 3 gram protein per kilo kroppsvikt, runt 1 gram fett per kilo kroppsvikt, och därefter fyller du upp med kolhydrater tills du når det energiintag du vill ligga på.

har effe stackers som jag skall börja gå på.

SUCK! Någon som inte har koll på kosten, men nog har han koll och tro på preparat att "gå på". :rolleyes:

hehe jo kan hålla med om att det låter rätt dumt ;)
Men har tränat sedan 3 år tillbaka och då 1 år seriöst och man lär sig nya saker hela tiden från duktigt folk som dig själv :D
Men kan själva träningen bra om jag får säga det själv och vet vad man ska käka dock hade ja lite funderingar kring mängderna man skall inta, men dom låg ungefär på det jag trodde ;> (tack för svar btw)