handdator

Visa fullständig version : Val av Kasain Protein?


Hinds
2004-06-19, 18:23
tjena alla

Är på jakt efter ett bra kasain protein för att ta på kvällen innan sömn, rekomendationer?

Allan
2004-06-19, 18:27
Protec är inte dumt.

allan

Zozza
2004-06-19, 18:57
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=44 :thumbup:

Megatuttarna
2004-06-19, 19:13
Protec är helt okej, men variera smaken för i helvete, jag har otroligt lätt för att tröttna på sötsliskiga smaker. Undrar varför inte nån prottetillverkare inte fixar prottepulver som smakar mat?

Cayennepeppar, aromat och några andra kryddor och det hela känns som en nermalen biff istället. Börjar tröttna på den söta smaken som finns hos exakt varenda en.

bubbleman
2004-06-19, 21:24
Cayennepeppar, aromat och några andra kryddor och det hela känns som en nermalen biff istället. Börjar tröttna på den söta smaken som finns hos exakt varenda en.

Varför helt enkelt inte äta en biff istället:confused: Kasein är väl långsamt protein, likaså proteinet i en biff, har jag fel?

Det måste ju också vara godare att äta en biff än att "dricka en biff", äta jordgubbar är ju godare än att dricka en jordgubbsdrink ect.

Riktig mat är väl också att föredra framför kosttilskott (min åsikt)?

King Grub
2004-06-20, 06:29
Originally posted by bubbleman
Kasein är väl långsamt protein, likaså proteinet i en biff, har jag fel?

Nej, det har du inte. Inte lika långsamt, med visst innehåller kött, fisk och fågel långsamt protein.

Megatuttarna
2004-06-20, 18:28
Originally posted by bubbleman


Varför helt enkelt inte äta en biff istället:confused:

Av nästan samma anledning jag käkar proteinpulver, jag hinner inte laga massa biffar hit och dit när det är jobb, plugg, polare och massa annat som kommer i vägen.

Norbius
2004-06-21, 00:16
Som en tidigare talare sa, Protec + är bra.
Är blandat 80/20 ungefär. Kasein/Vassle