handdator

Visa fullständig version : Ang. Graneheims pannkakor.


Zozza
2004-06-18, 13:25
När jag skulle steka pannkakorna gick dom sönder så lätt, varför kan det tänkas vara? När jag gör vanliga pannkakor så håller dom ihop så fint.

Kan det vara för att man har minimjölk istället för "vanlig" mjölk?

Eller gör fiberhavregrynen att det blir svårt?

Grahamsmjöl (har vetemjöl till vanliga pannkakor) som gör att det blir svårare?

Tacksam för svar!


EDIT: Jag halverade allting i receptet för att få rätt kcal till mig själv, kan det ha någon betydelse?

Herkulez
2004-06-18, 13:36
klart det inte har nå betydelse ifall du halverar receptet. man får steka dom lite längre på varje sida då håller dom sig bättre

WHITEFOLKS
2004-06-18, 13:42
låt alltid mixen stå en stund innan du gör pannkakorna också så grynen blir lite mjuka. de håller ju samman lite sämre än vanliga pannkakor kanske men har inte haft några större problem med de, lite lägre värme och längre tid på varje sida är det som gäller skulle jag tro.

Herkulez
2004-06-18, 13:46
Originally posted by WHITEFOLKS
låt alltid mixen stå en stund innan du gör pannkakorna också så grynen blir lite mjuka. de håller ju samman lite sämre än vanliga pannkakor kanske men har inte haft några större problem med de, lite lägre värme och längre tid på varje sida är det som gäller skulle jag tro. precis, glömde säga det :thumbup:

WHITEFOLKS
2004-06-18, 13:49
eller så kan du nog lägga till ett ägg/en äggvita för att få de att hålla ihop lite bättre.

Zozza
2004-06-18, 13:51
Ok tack för svaren alla, får göra ett nytt försök inom kort!