handdator

Visa fullständig version : Äppelcidervinäger?


Mac
2004-06-17, 17:08
För att äppelcidervinäger ska få en GI-sänkande effekt på måltiden..hur ska man då bäst inta det..?

1- typ 2msk äppelcidervinäger i ett glas vatten å dricka de direkt innan måltid?(eller ska man dricka det nån speciell tid innan man äter för att få ut full effekt?)

2 - hälla typ 2 msk över maten?

3 - hur ska man göra för att få ut bäst effekt?

4 - hur mycket sänks GI om man tar typ 2msk?

WHITEFOLKS
2004-06-17, 17:09
du verkar fråga väldigt mycket om GI och II.. du har inga planer på att äta bra mat istället? :P


edit:

sorry om jag verkade grinig, men det blir lite väl mycket II/GI för min smak ibland.. och känns bättre att säga något om det än att bara sitta och låta det hållas.

King Grub
2004-06-17, 17:12
Du skall ta det så allt blandas i magsäcken och magsäckstömningen därmed fördröjs. Tillsammans med maten, med andra ord.

Men jag håller med Whitefolks! Varför är du så fixerad? Du har ju listat din kost ett flertal gånger, och det finns inget i den som behöver sänkas, GI- eller II-mässigt. Lägre ÄR inte bättre!!! Lågt blodsocker är inget att eftersträva. Bra mat med redan lågt GI behöver inga frön eller sura vätskor för att bli ätbart. Du för bara DÅLIGT åt dig själv.

Mac
2004-06-17, 19:58
jaja.....men jag ville bara få svar på några funderingar....roligt att lära sig nya saker..:em:

King Grub
2004-06-17, 20:11
I och för sig aldrig fel! Men du får det att låta som om du är onödigt besatt av siffror och tabeller emellanåt. Det behövs helt enkelt inte om man äter en bra kost. Och det gör du ju. Även om mängderna kan vara lite tvivelaktiga ibland. :)

Mac
2004-06-17, 20:25
:em: ....jo ja vet.!