handdator

Visa fullständig version : RobbeliRobbans nya Journal


RobbeliRobban
2004-06-17, 08:53
Ny slöträningsjournal, skippade den gamla för att den är just gammal. Lite snabba bakgrundsfakta, 26 år, 178cm, 97-98kg tung rejält fläskig.

Försökte deffa, men har inte disciplin, får vara nöjd med att vara en isterboll och försöka bli så stark som möjligt istället. Kanske bara kanske så skall jag i framtiden försöka tävla i bänk, om jag vågar.

Hoppar in med tisdagens pass (15e? juni)

Bänk 5*5 125kg
1*3 135kg
1*4 120kg

Har en skadad biceps, så försökte lite med chins och latsdrag men det fungerar inte, gör alldeles för ont.

Marklyft 5*5 135kg
1*10 120kg
1*7 110kg

Goodmornings 3*10 50kg -Kan inte denna övning så jag testar bara.

Shrugs 5*? (12-20reps?) 40kgs hantlar

Shrugs för mellesrta trapz i en ful rodd maskin
2*20 fullt mag 75kg? känns som 30kg i verkligheten.

supremo
2004-06-17, 09:36
Du verkar rätt stark!
Vad har du för mått?

RobbeliRobban
2004-06-17, 10:26
Originally posted by supremo
Du verkar rätt stark!
Vad har du för mått?

Tackar! Tycker själv att jag är hyfsat stark i just pecs axlar och triceps, resten är jag rätt svag i, benen väldigt svag.

Mått: Överarm 44,5cm vänster 43,5cm höger
vad 36,5cm :em:
midja 96cm(innan frukost) 100cm (innan läggdags)
hals 46cm
handled 17cm,
vet inte mer mått, men tunna ben, som jag inte vågar mäta. Väldigt oproportionerlig, markant skillnad mellan överkropp och underkropp.

Grisen
2004-06-17, 10:56
Tjena!
Starka bänkpressar! Men vad har du gjort med biceps...

RobbeliRobban
2004-06-17, 11:06
Originally posted by Grisen
Tjena!
Starka bänkpressar! Men vad har du gjort med biceps...

Tackar Grisen! Jag tror att biceps gick sönder för en 6 veckor sedan då jag körde sittande hammercurls på lite för tunga hantlar, något "small" till i högra överarmen, fick en ganska stor invärtes blödning ovanför armvecket. Har inte kunnat träna biceps sen dess, inte ens lätt, kan inte heller flexa höger biceps pga smärta, ibland fungerar det med dragövningar för ryggen men oftast gör även det väldigt ont. Får väl ta mig till doktorn om det inte går över. Lite rädd för diagnosen att inte få träna alls.

Men de flesta övningar går bra (iaf bänk, mark, ben, triceps), fast får fega lite på axlarna för att det gör ont att vända upp stången.

PetterT
2004-06-17, 12:35
Skippa övningar där biceps är involverad och kötta på ben så får den vila, och du kan bli mer symmetrisk??

och piska vaderna!! :whipped:

Grisen
2004-06-17, 13:30
Håller med PetterT!
Verkligen tråkigt! Men skippa alla bicepsövningar och ryggövningar där biceps är involverad.. Och kör hårt på fram för allt benböj, marklyft och bänkpress.
Om jag skulle vara du skulle jag även ta mig till en läkare.

/Grisen

Shadow Warrior
2004-06-17, 14:36
Gå till doktorn för fan! Du har troligtvis slitit av biceps i mindre eller större utsträckning!!

RobbeliRobban
2004-06-17, 22:18
Originally posted by Shadow Warrior
Gå till doktorn för fan! Du har troligtvis slitit av biceps i mindre eller större utsträckning!!

Möjligt, men jag erinrar mig att jag skadat samma biceps tidigare, på liknande sätt, då läkte den ihop av sig själv, fast det har gått lite lång tid. skall ge det en vecka eller två till. BTW Ser du inte att jag kör din övning? Shrugs i rodd för mellersta trapz? Tack för den, ganska skön.

PetterT och Grisen: Här skall inte piskas vader! Usch och fy, det är ju jobbigt, dessutom har jag nog testat alla möjliga upplägg på vaderna tre ggr om och de växer inte vad jag än tar mig till, får bli rik och skaffa implants.

Idag körde jag ett lite liknande pass som i tisdags (Blir så när man är "handikappad" och avskyr benträning-blir benen i helgen istället)


Försökte få lite blod i biceps, några lätta set med 18,8kgs hantlar och 20kgs ez-curl.

Bänk, flamsade runt lite med explosivt utförande. (läs studsade)
125*3
130*3
140*3
120*3
110*3

Axelpressmaskin (mycket patetisk maskin, så överdrivet lätt, men bra för egot)
fullt mag 5set vilade 20sek mellan seten och pressade 20 reps i första, och drastiskt mindre reps på de andra seten

Omvänd pec-dec
5 snabba set på patetisk vikt

Was in the mood för mer axelpressar
Militärpress stående med stång 65kg*10
75*10
85*6
85*5
65*9

Marklyft "RobbeliRobban"-style
60*3
90*3
120*3
140*3
170*3

Som den man jag är skippades givetvis både stretch och dusch.

Grisen
2004-06-18, 00:20
Jag ligger verkligen i lä... :(

RobbeliRobban
2004-06-18, 08:32
Originally posted by Grisen
Jag ligger verkligen i lä... :(

Vänta bara tills jag skriver ner ett benpass... då ligger jag kraftigt i lä....

PetterT
2004-06-18, 15:13
Grymma militärpressar 85kg !!! :thumbup: :kinky:

RobbeliRobban
2004-06-20, 15:10
Söndagens pass; Kunde inte ta mig till gymmet idag, körde ett snabbpass i vardagsrummet (utan att duscha givetvis) när min dotter sov middag.

Knäböj 50kg 2*30

Gående utfall med 11kgs hantlar (balkongen-vardagsrummet-hallen-köket-vänd och tillbaks)

Lite grippers och crunches.

Grymt seriös träning idag...

RobbeliRobban
2004-06-22, 19:39
tisdagspass (idag!)

För ovanlighetens skull chockar jag med ett bänkpass!

kände mig stark som satan idag
bänk 5*5 130kg, fick lyfta med häcken sista repset i de två sista seten, visade sig visst att jag inte var stark, utan lik förbannat fortfarande klen.

skevhantelpress (60 degrees) 5*?, tror det blev en 15 i första setet? sista setet håller jag för mig själv. på 40kgs hantlar

militärpress, kände mig trött så det blev att fega lite, ingen värk i bic när jag vände upp.
75kg 3set, ?reps
65kg 2set ?reps

axelpress i osexig maskin
fullt mag 5set ?reps, 10-20sek mellan seten

Enarmsdisco med hantel för triceps
19kg 3set/arm ?reps

liggannde triceps ext med hantlar
25kg 3set 4-5reps.

Funderar på att ta lite bilder och lägga upp här, vill ni (om ngn läser) se en redig fettsäck om några veckor?

emmzan
2004-06-22, 21:24
Fettsäck fettsäck! Show me!:notme:

Grisen
2004-06-22, 22:34
BILDER!!! :thumbup:

RobbeliRobban
2004-06-24, 18:53
I väntan på bilder får ni (alla 2 läsare) hålla till godo med ett pass så länge, inte ett riktigt pass, men en bit ifrån.

24e juni, dan innan midsommarpass, inte direkt alert idag min lilla huligan tyckte att det var dags att pappa skulle gå upp 04:30. VÄLLI VÄLLI PAPPI VÄLLI (välling välling pappa välling) funkar tom bättre än väckarklocka.

Marklyft, RobbeliRobban style 3*10 på 50kg
2*3 100kg
1*1 130
1*1 150
1*1 180
1*0 200
var så cool (läs dum) att jag trodde att 200 borde gå, eftersom jag kan köra hela tre på 180, den teorin höll inte i praktiken

1*14 100kg
tänkte straffa mig själv och klämma in en riktig högreppare, av någon anledning gick det så trögt att jag la av efter 14 reps (trodde att jag skulle klämma en 30-40 lätt, den teorin sprack den med)

vågade mig på att träna lite hammercurls, inte till fail, ingen smärta men jag märker att högerhanden inte vill riktigt, har ni sett evil dead2 ? Hjältens hand blir besatt av en demon, i mitt fall var hela högerarmen som besatt, flaxade omkring med hanteln, ingen styrsel, blev lite rädd för mig själv där.
Till nästa gång skall jag sänka vikterna rejält och försöka få rörelsen rätt, inte höja även om det är lätt.

sittande alternerade hammercurls
Körde en specialare 10reps på varje vikt, startade på 11kg och stegade upp till 30.

thats all for today.

RobbeliRobban
2004-06-27, 14:09
Inga bilder, skall kanske plocka fram kameran ikväll..

Söndagspass (idag)
bänkpress (klart underkänt utförande, studsar så det står härliga till, men härligt att lägga på lite)
3set*2reps 150kg

Militärpress, stående 5*5 80kg, väldigt jobbigt att genomföra faktiskt.

Chins 3*max (vet ej antal reps)

rehab sittande alternerande hammercurl
5*10 25kg

Prövad lite vanl. bic träning men det stramade och kändes konstigt, får hålla mig till hammercurl ett tag.

shrugs
4*? på 115 alla set till fail, höll kvar statiskt för lite greppträning

marklyft
1*12 på 100, höll i toppläget för extra greppträning.

Solle
2004-06-27, 14:34
Originally posted by RobbeliRobban
I väntan på bilder får ni (alla 2 läsare)

3! :thumbup:

Mart|n
2004-06-27, 16:48
Stark är du :) Men varför så många reps i marken?

Grisen
2004-06-27, 23:30
Jag läser! Det hoppas jag att du vet... Synd på 200 kg, men samtidigt tur för då kanske jag kan ta det före dig.
;)

RobbeliRobban
2004-06-28, 09:06
Martin: Tack, jag kör sällan högreps, bara något/några enstaka set emmelanåt, mest för att bli lite extra svettig, just i mark är det nog nästan korkat eftersom det inte blir direkt strikt för mig vid högreps, men det är ganska kul att tokreppa emellanåt.

Grisen: 200 verkar nästan omöjligt, det är inte ens nära för mig får upp stången några cm, sen går det inte mer. Finns ingen annan på gymmet som ens lyfter 100kg i den övningen (är väl jag och två till som kör mark öht) så jag måste själv försöka komma på ngn bra teknik/upplägg etc. Har du testat själv på den magiska siffran än?

Grisen
2004-06-28, 11:42
Ja jag har testat för några månader sen men det kändes alldeles för tungt då. Tog 190 kg förra veckan utan bälte. Ska ta det lungt denna vecka, sen maxa nästa vecka.

Jag tycker att pyramider känns väldigt bra när jag tränar marklyft ex. 120x5 130x5 140x5 150x5. Jag har blivit inspirerad av Mart|n. Upplägget gör att man känner sig mer och mer uppvärmd, det känns bättre och bättre trots att vikten blir tyngre. Sen tror jag att det är dumt att köra till failure eller nära failure för ofta.

RobbeliRobban
2004-06-30, 08:37
Ryggpass 29 juni

mark (körde med mycket ben i rörelsen, försökte stå så upprät som möjligt, det blev mycket tyngre än vanl. att köra så)
110*5 130*5 150*3 150*3 110*8

smalt latsdrag
100kg 5set

chins 5set

enarmsrodd, sittande (använder ena sidan på en cablecross)
fulltmag 5set/arm

goodmornings
3set 60kg

omvänd pec dec
patetisk vikt 2set.

aliquis
2004-06-30, 11:14
Skulle bara säga att jag också läser, du är ju kändis på hela kolozzeum, men jag orkade inte säga fyra då innan ;D

Vad gäller marklyften är ju inte jag på samma vikter, men jag vet ju hur stor skillnad det är på att säg klara 110kg o sedan försöka med 120kg... tyngre fort ;D, men tja, får väl hoppas du fixar det så småningom.
Får väl försöka komma upp i 3-or o 5-or på 180 så skall det väl gå vägen?

Grisen
2004-06-30, 11:58
Originally posted by RobbeliRobban
Ryggpass 29 juni

mark (körde med mycket ben i rörelsen, försökte stå så upprät som möjligt, det blev mycket tyngre än vanl. att köra så)
110*5 130*5 150*3 150*3 110*8

smalt latsdrag
100kg 5set

chins 5set

enarmsrodd, sittande (använder ena sidan på en cablecross)
fulltmag 5set/arm

goodmornings
3set 60kg

omvänd pec dec
patetisk vikt 2set.

Vilka latsdrag!!

Honn
2004-06-30, 12:42
Originally posted by RobbeliRobban

Grisen: 200 verkar nästan omöjligt, det är inte ens nära för mig får upp stången några cm, sen går det inte mer. Finns ingen annan på gymmet som ens lyfter 100kg i den övningen (är väl jag och två till som kör mark öht) så jag måste själv försöka komma på ngn bra teknik/upplägg etc. Har du testat själv på den magiska siffran än?
Måste vara en egotripp utan dess like att lyfta nästan dubbelt så mycket som de andra :kickass: . Starka axlar som vanligt.
Måste lägga in lite obligatoriskt tjat.
1. Låt en läkare titta på din biceps.
2. Vader, vader, vader och mer vader.
3. Jag vill se bilder.

RobbeliRobban
2004-06-30, 13:03
Aluquis: Ah, kul att du läser min journal. Tror att man har lite spärrar på vissa vikter faktiskt, antingen ngn svag länk som omöjligjör eller mentala spärrar. Just 200 i mark känns helt omöjligt.

Honn:
Min biceps känns faktiskt bra nu, skall vara försiktig med den i fortsättningen för den verkar inte vilja belastas för tungt, men om det återkommer så får jag väl pallra mig till doktorn, för det var helt horribelt vad ont det gjorde för några veckor sedan.

Vader, blä tror inte de har växt något öht (inte krympt heller) på 10 år (iofs har jag inte tränat dem på 2,5år) försökt allt två ggr, högreps, lågreps, dropsets, alla och några till övningar, en gång varannan vecka, en gång/vecka, 3ggr/vecka, HIT, PFT inget vill få dem att växa, blir inte ens starkare i dem hur jag än gör. Men jag tror att jag skulle kunna få upp en snygg kvinnoshape på benen om jag piskade låren bättre.

Bilder lovar jag att lägga ut, skall låta fota mig så fort som möjligt, undra om man kan få foton på cd-rom istället för papper från fotoaffaären?

RobbeliRobban
2004-07-04, 17:05
Söndagspass,
bänk 3set* 2reps 150kg, klart underkänt utförande
Militärpress 5*5 80kg gick tungt som attan idag med!
marklyft 2*3 150kg, lite fegt men det kändes tungt och sletigt, fick bli lite högreps istället
3*12 100kg, spyfärdig

tog en liten paus

5set chins

Doctor Snuggles
2004-07-04, 17:29
Tips: Om biceps börjar göra ont igen, ja eller överhuvudtaget, kör genomblödningsträning, d.v.s en massa reps till du får pump (inte mjölksyra dock), flera gånger om dagen, för att maximera blodflödet till problemområdet.
Hade problem nånstans i biceps trakten, och sådan träning har hjälpt en hel del...

Mark, stabilt som fan! Kör du med bälte?

Mina vader suger också, men det verkar som jag fått lite effekt genom att köra dogcrapp träning på dem.... vilket i princip är få maxpump, stretcha i 15 sekunder, pumpa, stretcha... osv... ett par set (som ett slags dropstretchset) :thumbup:

RobbeliRobban
2004-07-05, 09:57
Dr. Snuggles: Kul att du skriver här! Bra idé för biceps. Mark kör jag förnärvarande utan bälte, äger ett "better bodies" bälte men det använder jag sällan.

Ja mina vader, det tipset kan vara ngt, men just vader är så förbaskat trist att köra, just den obehagliga pumpen och smärtan i dem.

Nu vill jag att du slänger upp en journal så att man får följa din minst sagt annorlunda träning, skulle vara intressant.:thumbup:

RobbeliRobban
2004-07-07, 08:25
tisdags Pass
bänk 5@122,5
5@130
3@140
5@120

Militärpress, känner mig faktiskt riktigt stark i vändningen nu, har slutat leka tyngdlyftare och helt enkelt sliter upp stången istället för att försöka mig på att frivända snyggt som jag inte kan.
5@65
5@75
5@80
2@90
3@80

8set chins-sjuk pump i armar och lats

3set baksida axlar med hantlar, magliggande på bänk@löjligt små hantlar

RobbeliRobban
2004-07-07, 19:54
Nu börjar jag skämmas, tyvärr inga bilder än...
Idag, trots att jag körde chins igår blev det ett ryggpass tok höga reps, fast jag vet att jag blir sliten och tekniken suger när jag reppar på, men det får mig att må riktigt bra, "vadfandetnuheter"-kroppsegna ämnet sprutar nästan ur öronen, det värker skönt, och svetten rinner...

marklyft 100kg 5set alla till fail
goodmornings 2set 50kg alla till fail
marklyft 40kgs hantlar 3set alla till fail
shrugs 40kgs hantlar 2set till fail

Sjuk pump, sjuk akut träningsvärk-störtskönt!

lite biceps
5set sittande hammercurl 30kgs hantlar, lugnt och försiktigt inte till fail.

grt
2004-07-08, 07:33
:hbang:

hehe du är inte glad för bänkpress, militärpress och marklyft?

RobbeliRobban
2004-07-08, 08:06
Originally posted by grt
:hbang:

hehe du är inte glad för bänkpress, militärpress och marklyft?

:em: Ja du GRT, det är nästan det enda jag kör...andra männsikor blir lite mognare, mindre disco och vettigare i sin träning med åren, jag går åt andra hållet. Jag borde egentligen skärpa mig på det området, köra mer varierat och absolut köra mer ben....Nästa pass har jag planerat att köra bänk, militärpress och marklyft för ovanlighetens skull...:em:

grt
2004-07-08, 11:34
haha! Det finns bara en Robbelirobban :bow: