handdator

Visa fullständig version : Försova sig!


Evensar
2004-06-17, 08:37
Vad gör du om du försover dig på morgonen och du ska va på jobbet/skolan snarast, vad äter du då till frukos? skippar du det helt eller häver du i dig en protte drink och mackor å gröt och bestämmer att komma lite senare ändå?

Vad rekomenderas att äta om man nu skulle få brottom iväg? Eller ska man vänta och äta någonting sen när man har kommit dit man ska?

tinus
2004-06-17, 08:42
Mixar i hop 1-2 dl havregryn och en dl prottepulver..tar inte många sekunder att göra..eller att dricka

Äta måste jag..hur sen jag än är!:eating:

supremo
2004-06-17, 08:43
För mig brukar det bli en mix av mjölk, banan, havregryn, proteinpulver. Ner i mixern, mixa, drick...

Supercharger
2004-06-17, 08:43
Om det var skolan så skulle jag ta det lugnt, du missar en lektion kanske två... Big Deal.

Om det var jobbet så skulkle jag nog pallra iväg mig så fort som möjligt, om det hinns så sleva i mig en tallrik gröt och ta med mig PD:n.


Annars kan du äta upp matlådan på morgonen och köpa lunch ist.

TCOG
2004-06-17, 09:40
jag lagar min frukost och äter.

om jag blev sen blev jag sen. mina lärare vet att jag måste äta för att mitt huve ska funka.

Evensar
2004-06-17, 10:31
ok... tack så mycket för dem kloka svare :thumbup:

Fors
2004-06-17, 10:45
Har jag en chans att hinna om jag hoppar frukosten, gör jag det.

Är jag redan försenad i den bemärkelsen att skolan har börjat, stannar jag hemma dagen ut.

internethjälten
2004-06-17, 11:17
Allt tar sin tid, jag behöver ca 60-90 minuter från det att jag vaknar tills dess jag ätit, badat, vaknat till, lagat mat etc... vaknar jag 2 timmar försent ringer jag och säger att jag kommer "så fort jag kan" men det tar iaf den tid det tar - är ju fan bara ett arbete.

HenrY
2004-06-17, 11:22
Hähä, själv skiter ja fullkständigt i om ja kommer några min försent...Självklart äter ja snabbare än vanligt om ja försovit mej, men äta gör jag!
ALDRIG att jag skippar frukosten, som många av mina polare...fattar inte hur dom klena fanskapen klarar sig!

Beast
2004-06-17, 13:53
Instämmer med föregående talare.... vafan spelar det för roll om du kommer lite mer försent och hinner käka bra?

tinus
2004-06-17, 14:02
Originally posted by impegas.org
Allt tar sin tid, jag behöver ca 60-90 minuter från det att jag vaknar tills dess jag ätit, badat, vaknat till, lagat mat etc... vaknar jag 2 timmar försent ringer jag och säger att jag kommer "så fort jag kan" men det tar iaf den tid det tar - är ju fan bara ett arbete.

Va!? Badar du på morgonen?? Hur tidigt kliver du upp då?:sleep: eller du kanske börjar sent..

Bada måste man ju göra läänge,gärna tillsammans med en gul gummianka och massa skum :D

Buckethead
2004-06-17, 17:01
Om det är en föreläsning eller nåt annat som bara jag blir lidande av så tar jag det lugnt och äter. Men om det däremot är jobbet eller grupparbete/labb så borstar jag tänderna och sticker så fort jag kan. Skulle inte kännas bra att veta att någon annan blir tvungen att göra ens jobb bara för att man är petig med maten.

WHITEFOLKS
2004-06-17, 17:02
finns ju mat man kan slänga i sig rätt fort.. dra i sig en burk tonfisk och några mackor lite snabbt.. tar väl nån minut ;) så borde inte vara några större problem egentligen.

LAKE
2004-06-17, 19:20
Man ska inte försova sig. Det är bara att kliva upp i tid och göra rätt för sig.

HenrY
2004-06-17, 19:42
Originally posted by LAKE
Man ska inte försova sig. Det är bara att kliva upp i tid och göra rätt för sig.

Aa, precis!
Man får ju bara se till att inte försova sig...Sen jag började sköta kosten korrekt har jag aldrig försovit mig så mycket att jag måste skippa frukosten. Då skippar jag hellre nått annat...Oftast brukar jag skita i och fixa håret och dra på en keps eller mössa!:)

snej
2004-06-17, 20:18
Jag försover mej aldrig, vill man ha kvar jobbet så är de bäst o komma upp i tid :thumbup: