handdator

Visa fullständig version : Action Goes "nybörjar-pose"


Action
2004-06-16, 19:02
Tänkte att det var dags för mig att ge mig på att testa den klassiska posen bland de "nybörjare" som lägger ut bilder.

Denna ser man allt som oftast i bildtrådar, så nu var det min tur.

Inte vidare snyggt, men man får visst tryck av att posera så här.. :D :D

Detta är min sommarform, vikt 90kg.

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087408335.jpg

Herkulez
2004-06-16, 19:04
:hbang:


bra sommarform Mats Snigelstig:thumbup:

Action
2004-06-16, 19:06
Originally posted by Herkulez
:hbang:


bra sommarform Mats Snigelstig:thumbup:

tack... Snigelsteg kanske.. :D :D

-=(WatchTower)=-
2004-06-16, 19:15
Sommarformen är helt klart godkänd! Visserligen är den långtifrån avatarbilden men det är ju inte heller meningen att man ska skrämma bort folk på stranden genom att glida runt i 4% underhudsfett.

wilton
2004-06-16, 19:24
Originally posted by Action
Tänkte att det var dags för mig att ge mig på att testa den klassiska posen bland de "nybörjare" som lägger ut bilder.

Denna ser man allt som oftast i bildtrådar, så nu var det min tur.

Inte vidare snyggt, men man får visst tryck av att posera så här.. :D :D

Detta är min sommarform, vikt 90kg.

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087408335.jpg

Haha ser ju tufft ut ju Mats:thumbup:

Som jag har sagt tidigare till dig Mats, du har gjort dig inom Fitness, så det är dags att börja train heavy och satsa på byggning (Gå över till The Darkside):kickass:

Dymion
2004-06-16, 19:30
Jag säger bara en sak, jag är GRYMT imponerad av din fysik!!
Jag är nöjd om jag kommer i en liknande form om ca 10år men jag kommer inte att ge mig utan jag ska ge blod, svett och tårar för att nå drömfysiken!
Mats, du är en otrolig källa till inspiration.:bow:

M v H Dymion

Action
2004-06-16, 19:45
Originally posted by -=(WatchTower)=-
Sommarformen är helt klart godkänd! Visserligen är den långtifrån avatarbilden men det är ju inte heller meningen att man ska skrämma bort folk på stranden genom att glida runt i 4% underhudsfett.

Min kropp vill bara inte ligga lägre procentmässigt under längre tid. Mår inget vidare då. Den formen jag har nu kan jag hålla, ändå orka träna hårt och äta en hel del.

Men visst vore det schysst om man kunde gå runt med den formen som jag har på avataren året runt.. :D

Action
2004-06-16, 19:46
Originally posted by wilton


Haha ser ju tufft ut ju Mats:thumbup:

Som jag har sagt tidigare till dig Mats, du har gjort dig inom Fitness, så det är dags att börja train heavy och satsa på byggning (Gå över till The Darkside):kickass:

Tack tack.. Det blir Fitness ett bra tag till. börjar mer och mer tycka om att springa och träna intervallträning också så jag satsar några år till. Kanske debuterar i byggning som veteran eller nåt.. :D

Action
2004-06-16, 19:46
Originally posted by Dymion
Jag säger bara en sak, jag är GRYMT imponerad av din fysik!!
Jag är nöjd om jag kommer i en liknande form om ca 10år men jag kommer inte att ge mig utan jag ska ge blod, svett och tårar för att nå drömfysiken!
Mats, du är en otrolig källa till inspiration.:bow:

M v H Dymion

Tackar.. Men du har säkert minst 10 år på dig innan du har nått min ålder.. ;)

zime
2004-06-16, 22:47
Finns bara ett ord: Imponerande! :thumbup:
Jävligt snygg tatuering på höger axel också.

Toker
2004-06-20, 19:17
får man fråga vad du har för mått ?

funderar själv på att börja tävla i AF dock dröjer de nog till hösten 2005 men så man vet på ett ungefär vad man ska ligga måttmässigt för att de ska se bra ut.

tycker du har en grym fysik framför allt ryggen rockar så jävla hårt :hbang:

Piranha
2004-06-20, 19:18
Originally posted by Action
Tänkte att det var dags för mig att ge mig på att testa den klassiska posen bland de "nybörjare" som lägger ut bilder.

Denna ser man allt som oftast i bildtrådar, så nu var det min tur.

Inte vidare snyggt, men man får visst tryck av att posera så här.. :D :D

Detta är min sommarform, vikt 90kg.

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087408335.jpg

Ovanlig vinkel ... Men en fin form ... snygga ådror ..

Lite skumm separation på nedre högra bröstet ... har du panga av fästet där eller nåt tidigare ?

Tricklev
2004-06-20, 20:51
Får la lägga dom obligatoriska kommentarerna.


Ta riktiga jävla bilder där man ser hur det ser ut, kan de dig länk till bild"reglerna" om du vill;)



Nä men ärligt ser det bra ut som alltid:thumbup:

Action
2004-06-20, 21:11
Originally posted by Piranha


Ovanlig vinkel ... Men en fin form ... snygga ådror ..

Lite skumm separation på nedre högra bröstet ... har du panga av fästet där eller nåt tidigare ?

Lång historia det där... Tappade stången i bröstet när jag körde bänkpress för många år sen. Gled ur händerna, 120kg föll 40cm rakt ner. Spricka i bröstplattan. Kunde inte träna bröst ordentligt på 1 år. Såg sen när jag dietade ner mig till SM 2002 att fästen sitter lite snett på vänster sida.. Irriterande men inte mycket att göra något åt...

Nytagen bild idag..

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087756492.jpg

Action
2004-06-20, 21:13
Denna visar lite mer av det.. men som tur är syns det inte i semi-relaxed position som gäller i A-F... :D

Piranha
2004-06-20, 21:31
Syntes mer rakt ovanifrån , dipsbilden där syns de ju ifs på men då letar man ju efter det.. så de är väl en världslig sak .


Kanske unvika ta kort rakt uppifrån :)

Action
2004-06-20, 21:37
Originally posted by Piranha
Syntes mer rakt ovanifrån , dipsbilden där syns de ju ifs på men då letar man ju efter det.. så de är väl en världslig sak .


Kanske unvika ta kort rakt uppifrån :)

Ja det blir nog inga fler kort uppifrån.. :D :D

gasoliner
2004-06-20, 21:38
hehe.. På ena bilden ser du ut som en sur spansk tangodansare:D

Men Satan vilken smal midja ...:nono: :eating:

Action
2004-06-20, 21:40
Originally posted by gasoliner
hehe.. På ena bilden ser du ut som en sur spansk tangodansare:D

Men Satan vilken smal midja ...:nono: :eating:

Smal midja.. Nä inte nu.. lagt på mig massor där, lägger tyvärr mest fett i midjepartiet... Har ökat ca 6cm i midjemått från tävling. :insane:

Vic_1981
2004-06-20, 21:49
Originally posted by Action


Nytagen bild idag..

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087756492.jpg

Ser stabilt ut mats..hård blick som vanligt också..:thumbup:

Action
2004-06-20, 21:51
Originally posted by Vic_1981


Ser stabilt ut mats..hård blick som vanligt också..:thumbup:

Tack Victor...

Hård blick... Ja man måste ju försöka bättra på sitt rykte lite... :laugh: Men min ljusa, pipiga röst har jag kvar.. :angel:

gasoliner
2004-06-20, 21:53
Originally posted by Action


Smal midja.. Nä inte nu.. lagt på mig massor där, lägger tyvärr mest fett i midjepartiet... Har ökat ca 6cm i midjemått från tävling. :insane:

lider också av det..
tror nästan det är enda stället som växer numera.. :insane:
ser stabilt ut, go byggning istället !:hbang:

Action
2004-06-20, 22:00
Originally posted by gasoliner


lider också av det..
tror nästan det är enda stället som växer numera.. :insane:
ser stabilt ut, go byggning istället !:hbang:

Säger det en gång till... Är och förblir en fitnessfjolla ett bra tag till.. :D

På tal om midjemått. Dagsformen innebär 84-85cm på tjockaste stället och 79cm på smalaste. I min bästa form är de måtten 78-79, och på smalaste 73cm..

Denna är från idag..

http://www.exhalemag.com/forum/uploads/post-13-1087749368.jpg

supremo
2004-06-20, 22:12
Vore kul att veta hur du tränar och äter för att hålla sommarformen?

Dipshit
2004-06-20, 23:13
Dipsbilden är ju klart den grymmaste bilden på forumet! :hbang:
No offence, men många av de andra är ju lite gay.. ;)
Då menar jag självklart inte den där du visar stjärten! :thefinger

ztar
2004-06-21, 01:13
Har suttit och kollat lite vad ni skriver. Du sa inte likt avatar bilden.. Har faktiskt läst dina inlägg och sneglat på din bild och trott att det var en mjukglass. Har sett inlägg av dig förut och då oxå sett en mjukglass, såg först nu när du nämnd det att det faktiskt var en mage. Haha. kan ni se likheten? Typ en choklad mjukglass som virvlar sig lite. Inget ont om din mage, den är grym.
kanske dags att sova..

Jense
2004-06-21, 03:41
Originally posted by ztar
Har suttit och kollat lite vad ni skriver. Du sa inte likt avatar bilden.. Har faktiskt läst dina inlägg och sneglat på din bild och trott att det var en mjukglass. Har sett inlägg av dig förut och då oxå sett en mjukglass, såg först nu när du nämnd det att det faktiskt var en mage. Haha. kan ni se likheten? Typ en choklad mjukglass som virvlar sig lite. Inget ont om din mage, den är grym.
kanske dags att sova..

nu när du säger det, skrämmande likt förfan! haha, underbart.

mjukglassen-mats då eller?=)

gillar din rygg som fan! synd att du fick stången på bröstet

raZmus
2004-06-21, 05:06
haha, tog några sekunder innan jag såg mjukglassen med chokladtopping träda fram, men nu kommer jag se den varje gång :D haha

Action
2004-06-21, 07:14
Originally posted by raZmus
haha, tog några sekunder innan jag såg mjukglassen med chokladtopping träda fram, men nu kommer jag se den varje gång :D haha

Mjukglass.. haha.. svårt för mig att se det tror jag... :D

Man kanske ska byta bild då till något annat. :D

Olsson
2004-06-21, 11:52
Originally posted by ztar
Har suttit och kollat lite vad ni skriver. Du sa inte likt avatar bilden.. Har faktiskt läst dina inlägg och sneglat på din bild och trott att det var en mjukglass. Har sett inlägg av dig förut och då oxå sett en mjukglass, såg först nu när du nämnd det att det faktiskt var en mage. Haha. kan ni se likheten? Typ en choklad mjukglass som virvlar sig lite. Inget ont om din mage, den är grym.
kanske dags att sova..

haha deffar du eller ?

muddler
2004-06-21, 11:54
yahoo!

Pecca
2004-06-25, 13:26
Det jag tänkte på när du stod på scen uppe i Västerås var att du behöver bättra på din baksida lite. Mer bak o mellan delta. Mera tjocklek på ryggen o mera baksida lår samt vader... typ...

O så undrar jag fortfarande varför inte Klint kommer högre upp i fysikronden... men det är ju inte ditt fel utan dommarnas.... :insane:

Action
2004-06-25, 13:58
Originally posted by Pecca
Det jag tänkte på när du stod på scen uppe i Västerås var att du behöver bättra på din baksida lite. Mer bak o mellan delta. Mera tjocklek på ryggen o mera baksida lår samt vader... typ...

O så undrar jag fortfarande varför inte Klint kommer högre upp i fysikronden... men det är ju inte ditt fel utan dommarnas.... :insane:

I den formen jag var i när jag stod på scenen så såg allt dåligt ut enligt mig... Slät som en säl typ. Baksida ben ser mycket bättre ut när jag inte släpar på 3kg extra vätska som febern medförde.

Vader jobbar jag på så gott jag kan. Beträffande ryggen så vill jag ha tjockare rygg så jag kör bara T-bar o andra roddövningar. I övrigt bara chins..

Mest för egen del så vill jag ha mer ben över lag. Bättre triceps och rundare axlar....

Beträffande Klint så hade han behövt vara hårdare än vad han nu var. Sen har han en svår fysik att bedöma tycker jag. Lite stor på vissa partier och lite dåliga separationer på andra partier på kroppen. Det som drar ner helhetsintrycket i min mening är hans "för stora" axlar. Men jag håller med dig.. Några placeringar högre upp borde han kommit.

Själv är jag förvånad över att jag inte kom sist, efter att sett bilderna bore jag verkligen legat kvar i sängen den morgonen. :insane:

Pecca
2004-06-26, 17:05
Då är vi överens om vad du ska förbättra då!? :thumbup: :D
O så måste du göra några chins o dips mer också... o vara snabbast på hinderbanan... Har du bäst fysik, bäst i chins o dips samt snabbast... vet du vad? Då vinner du!!! :D

Action
2004-06-26, 17:15
Originally posted by Pecca
Då är vi överens om vad du ska förbättra då!? :thumbup: :D
O så måste du göra några chins o dips mer också... o vara snabbast på hinderbanan... Har du bäst fysik, bäst i chins o dips samt snabbast... vet du vad? Då vinner du!!! :D

Nähä... Bra uträknat..

Chinsen och dipsen har jag i kroppen, förbättrat mig avsevärt i det momentet. Men med feber i kroppen kände jag mig bara tung och sliten redan vid första repetitionen.

hinderbanan är avsevärt förbättrad sen tidigare år vilket märktes när jag sprang den i Norge. :D

Man får hitta de små positiva delarna efter ett bakslag som detta för att motivera sig inför framtida tävlingar.. :D

Pecca
2004-06-26, 17:22
Ja se fördelarna... för eftersom du är en flaggstång så kan inte jag komma -06 o göra dig ännu mer besviken! :smokin:

Tänkte du o jag skulle ha ett litet snack senare vad gäller poseringen i AF då jag tycker reglerna kring poseringen är lite luddig... ska ta några bilder nästa vecka o skicka till dig så kommer du nog förstå vad jag menar... ( O nej Action, du ska inte runka till dom porrbilderna... du behöver inte vara som tjejerna är som får se mig!) :notme:

Munter
2004-06-26, 17:44
Originally posted by ztar
Har suttit och kollat lite vad ni skriver. Du sa inte likt avatar bilden.. Har faktiskt läst dina inlägg och sneglat på din bild och trott att det var en mjukglass. Har sett inlägg av dig förut och då oxå sett en mjukglass, såg först nu när du nämnd det att det faktiskt var en mage. Haha. kan ni se likheten? Typ en choklad mjukglass som virvlar sig lite. Inget ont om din mage, den är grym.
kanske dags att sova.. Hahah :thumbup:

Ervin
2004-06-26, 18:33
Originally posted by ztar
Har suttit och kollat lite vad ni skriver. Du sa inte likt avatar bilden.. Har faktiskt läst dina inlägg och sneglat på din bild och trott att det var en mjukglass. Har sett inlägg av dig förut och då oxå sett en mjukglass, såg först nu när du nämnd det att det faktiskt var en mage. Haha. kan ni se likheten? Typ en choklad mjukglass som virvlar sig lite. Inget ont om din mage, den är grym.
kanske dags att sova..

rofl :laugh:

mr ruhl
2004-06-26, 20:46
ser ju riktigt bra ut som vanligt :hbang: dock skulle brösten kunna vara aningen bättre och så vet jag ju att det är ett turkbygge du går runt med (inga ben för er som undrar vad turkbygge är :D ) men dom är väl alldeles lagom för "din" sport, avis på midjemåtten! riktigt snygg fysik och som jag skrivit nån annanstans på dina bilder så verkar det som om fitness börjar bli mer och mer lik byggning beträffande hårdhet och massa, blir nog inga probs att byta sport den dag du skulle vilja det..

Action
2004-06-27, 07:07
Originally posted by Pecca
Ja se fördelarna... för eftersom du är en flaggstång så kan inte jag komma -06 o göra dig ännu mer besviken! :smokin:

Tänkte du o jag skulle ha ett litet snack senare vad gäller poseringen i AF då jag tycker reglerna kring poseringen är lite luddig... ska ta några bilder nästa vecka o skicka till dig så kommer du nog förstå vad jag menar... ( O nej Action, du ska inte runka till dom porrbilderna... du behöver inte vara som tjejerna är som får se mig!) :notme:

Ja reglerna är luddiga absolut... Skicka några bilder sen när du tagit dem så ska vi se... :D

Action
2004-06-27, 07:09
Originally posted by mr ruhl
ser ju riktigt bra ut som vanligt :hbang: dock skulle brösten kunna vara aningen bättre och så vet jag ju att det är ett turkbygge du går runt med (inga ben för er som undrar vad turkbygge är :D ) men dom är väl alldeles lagom för "din" sport, avis på midjemåtten! riktigt snygg fysik och som jag skrivit nån annanstans på dina bilder så verkar det som om fitness börjar bli mer och mer lik byggning beträffande hårdhet och massa, blir nog inga probs att byta sport den dag du skulle vilja det..

eftersom du klagar på bröst och ben blir jag nästan tvungen att lägga in bilder på bröst och ben. För så dåliga tycker jag inte att de är även om jag nu vill ha bättre ben själv.

För övrigt tack :-)

Beträffande byggning så är det sånt som märks längre fram. Saknas alldeles för mycket muskelmassa för det! Ca 10kg enligt mig själv.

Action
2004-06-27, 07:12
Tar en benbild då.. :D

Lte mer svep så är jag nöjd..

Action
2004-06-27, 07:15
O sen bröst också... :D Håller alltså med Pecca mer om vad som behöver förbättras än vad Mr Ruhl påpekar... :cool:

FlexOnline
2004-06-27, 08:30
Originally posted by Action
O sen bröst också... :D Håller alltså med Pecca mer om vad som behöver förbättras än vad Mr Ruhl påpekar... :cool:

Grymma Rambo-bröst! Hur mycket tar du i bänk?

Bara o bomba benen med benspark så kommer separationerna snart ska du se!

Hur många timmar måste man träna om dan för att bli som du?:bow:

Hård_men_rättvis
2004-06-27, 08:30
Tränar du böj och mark?
Tänker främst på hur smal din midja är och att de övningarna kan bidra till "marklyftar"-midja, och om du undviker de övningarna för att hålla midjan smal?

Har själv märkt att min midja växt mkt i fettfri massa sen jag började komma upp i respektabla vikter.
Även vid låg fettprocent( 7,1%) kommer den inte under 80=/

Men fan vad ska man göra, älskar de övningarna.

Action
2004-06-27, 09:25
Originally posted by FlexOnline


Grymma Rambo-bröst! Hur mycket tar du i bänk?

Bara o bomba benen med benspark så kommer separationerna snart ska du se!

Hur många timmar måste man träna om dan för att bli som du?:bow:

:laugh: :laugh: :laugh:

Action
2004-06-27, 09:29
Originally posted by Hård_men_rättvis
Tränar du böj och mark?
Tänker främst på hur smal din midja är och att de övningarna kan bidra till "marklyftar"-midja, och om du undviker de övningarna för att hålla midjan smal?

Har själv märkt att min midja växt mkt i fettfri massa sen jag började komma upp i respektabla vikter.
Även vid låg fettprocent( 7,1%) kommer den inte under 80=/

Men fan vad ska man göra, älskar de övningarna.

Kör böj i smith med bälte så fort jag kommer upp i 130kg o över så jag inte spänner ut magen för mycket. Marklyft kör jag väldigt sällan och då alltid med bälte när jag kommer upp i tyngre vikter. allt för att undvika att midjan växer och blir bredare. Jag har redan rejäla muskler på nedre delen av magen vid sidan, dessa får absolut inte växa och bli större.. Jag måste ner till runt 4% med kaliper för att krypa under 80cm på det bredaste stället. Smalaste stället är under 80 även nu när ja gått upp 6-7kg.

Jag skulle om jag vore du köra med bälte i de övningarna om du vill köra dessa så ofta som du vill.

Allan
2004-06-27, 10:00
Nu hoppas jag verkligen att ni pratar om att obliques har vuxit. Annars är det ju så att om korsryggsmuskulaturen utvecklas så ökar ju omkretsmåttet kring midjan!

allan

Action
2004-06-27, 10:02
Originally posted by Allan
Nu hoppas jag verkligen att ni pratar om att obliques har vuxit. Annars är det ju så att om korsryggsmuskulaturen utvecklas så ökar ju omkretsmåttet kring midjan!

allan

Om obliques är sidomusklerna vid lovehandles så är det de jag syftar på... Korsryggmusklerna gör ju inget om de blir större... Dessutom kan man ju öka på midjemåttet om man får större och djupare abs.

Allan
2004-06-27, 10:04
http://www.exrx.net/Graphics/ObliqueSide.gif


allan

Action
2004-06-27, 10:06
Originally posted by Allan
http://www.exrx.net/Graphics/ObliqueSide.gif


allan

Exakt... bara att mina är störst längst ner på sidan.... :insane:

Hård_men_rättvis
2004-06-27, 12:59
Ja mark och knäböj är lite som ett dubbeleggat svärd.

Det jag skulle vilja ha är en kort redogörelse över din diet inför AF- har för mig att du har rejäla ätardagar i din diet? ( läst på annan bräda)

Kalorier, makro, och ev cardio skulle uppskattas.

mr ruhl
2004-06-27, 15:02
Originally posted by Action
O sen bröst också... :D Håller alltså med Pecca mer om vad som behöver förbättras än vad Mr Ruhl påpekar... :cool:

ok bröstet såg ju riktigt bra ut på den bilden men står fortfarande fast vid att benen är som trumpinnar=) :thefinger

Action
2004-06-27, 16:51
Originally posted by mr ruhl


ok bröstet såg ju riktigt bra ut på den bilden men står fortfarande fast vid att benen är som trumpinnar=) :thefinger

Jag håller nästan med.... :thefinger Vill ha mer svep som jag skrev.. Men tycker ändå inte att benen är dåliga.. Små för byggning absolut.

Everest
2004-06-27, 16:53
Grymt starka trumpinnar i så fall;)

Har för mig att jag såg en bild där Action pressade på rätt bra i benpressen i vintras:smokin:

mangs
2004-06-29, 11:46
Var det inte bensparken du menar? :D

Action
2004-06-29, 11:48
Originally posted by Everest
Grymt starka trumpinnar i så fall;)

Har för mig att jag såg en bild där Action pressade på rätt bra i benpressen i vintras:smokin:

Stark o stark.. Beror väl på vad man jämför med. Kör i dagsläget en 2:a på 200kg och runt 10 på 170kg i knäböj i smithen. Kör till precis innan 90grader på grund av skadat knä.... Detta vid en vikt på 90kg.

adde
2004-06-29, 16:37
Originally posted by Action


Exakt... bara att mina är störst längst ner på sidan.... :insane:

Mina nedre Obliques är också jobbigt stora, som feta limpor på sidorna :insane: :insane:

/adde