handdator

Visa fullständig version : Ägggröt


Achryl
2004-06-15, 22:05
så det kan gå när man får ryck... gjorde lite äggröra av tre ägg och en sked socker, så kom jag på att det skulle vara kul o koka röran, för o se hur det blev. Jag hällde sakta ner allt i en kastrull kokande vatten, och fick en ganska kul konsistens. Jag hade en kastrull havregrynsgröt på kokning samtidigt, och av någon anledning hällde jag i äggröran i gröten, efter att jag hällt från vattnet. Jag sitter nu med en rejäl portion äggröt framför datorn och gröten är faktidkt helt OK, perfekt om man börjar tröttna på den gamla gröten... Känns ganska nyttigt också.

Munter
2004-06-15, 22:11
Huhvaligen!

puppas
2004-06-15, 22:13
Brutalt, så där ska man göra ju..Blir oftast så gott också, alltid i lumpen på torsdagar så blandade jag ärtsoppan i mina sönderskurna pannkakor...Mumma :eating:

Achryl
2004-06-15, 22:26
SÅ, nu var allt uppätet. Kan verkligen rekommendera detta. När tungan penetrerar de sötare äggrörebitarna får man en söt smak i munnen, tar bort den "tråkiga" känslan som vanlig gröt kan ge i längden.

Zozza
2004-06-15, 22:39
Hur mycket havregryn var det?

Achryl
2004-06-15, 22:48
Originally posted by Zozza
Hur mycket havregryn var det?

Tror jag tog ett par tre DL... Jag är ju inte lika stor som ni andra här och har inte så stor mage heller :(
Men men man ska väl börja nånstans :angel:

Makk
2004-06-16, 17:53
Huhu, låter liknande de som Coleman käkar till frukost i nya filmen... bara att han kör Grits istället för havregrynsgröt...

Måste testas... :eating:

MiNaX
2004-06-16, 18:10
Hahha! Bra jobbat! Achryl! Perfekt för viloveckan! :)
Men nästa vecka blir det pumpa på igen! :bpump:

Norbius
2004-06-19, 19:37
Har testat ägg med havregrynsgröt jag med, och jag måste hålla med om att det verkligen bör testas :hbang:
Väldigt gott, och dessutom NYTTIGARE än "vanlig" gröt så att säga.

Kan tillägga att jag bara använde äggvitorna och inte gulorna.