handdator

Visa fullständig version : Gå ner 4 kg


ziczak
2004-06-15, 20:12
Är ca 192 lång och väger 94,4. Vill bränna bort 4 kg underhudsfett.

Frukost vid 06.00, brukar jag äta 2 grova mackor med något pålägg på, som skinka/korv/ost/liknande... :)

börjar jobbet vid 06.30, jobbar till 09 då vi har vår första rast. Käkar 2 grova mackort till. Sen blir det bara någon frukt innan middagen vid 13.30, vid middagen äter jag alltid en bra middag (ofast en bra potion värmemat sen kvällen innan). Jag slutar jobbet vid 18.00, kommer hem, 30 min senare. Äter en middag till som de lagat ihop hemma (tar även en värmelåda med samma mat).

Sen har jag ett rätt så fysiskt arbete, oftast så tycker inte att jag skulle behöva de här "gå rundorna som deff folk gör"...

gymkortet har nyligen tatt slut, men ska nog börja på det igen. Ett måste va för att gå ner i vikt?

ztar
2004-06-15, 20:34
Har nyligen köpt mig en mp3 spelare så promenderna nu är underbara. Ta med dig lite musik och gå en sväng.

lauria
2004-06-15, 20:43
Originally posted by ziczak
Ett måste va för att gå ner i vikt?

Näe det är det inte.. Men styrketräning får fart på förbränningen..Om jag minns rätt så är det så att om man tränar rätt hårt så håller förbränningen sig extra hög i tre dagar, efter senaste träningspasse...

hobbitar
2004-06-15, 21:21
Jag vet en riktigt GROV och STOR kille som tränar i dina trakter, kommer bara inte på vad han heter. Men om du frågar han om råd så tror jag säkert han kan hjälpa dig.

Det enda tipsen jag kan ge är:

1. Träna hård styrketräning!

2. Skit i promenaderna (du går tillräckligt på ditt jobb)

3. Ge dig ut och spring i lågt tempo ca 2ggr i veckan

4. Ät mycket protein och dra ner lite på kolhydraterna