handdator

Visa fullständig version : Ni med stora armar..


andersw
2004-06-14, 22:11
..hur ser era träningsscheman ut?

Kroppen svara, armarna strejkar..

TCOG
2004-06-14, 22:26
har aldrig mätt mina armar men mittt armpass set ut såhär på ett ungefär:

Biceps:

Stångcurl - 4-5 set
Scottcurl med hantel/ez-stång - 4 set
hantelcurl/hammer - 3-4 set
Cabelcurl/liggandes cabelcurl - 4 set

Triceps:

Liggande French press - 4-5 set
Pushdown - 4-5 set
Pushdown med Rep/smalbänk - 3 set
Hantel bakom huvet - 4 set

andersw
2004-06-14, 22:43
TCOG, Antar att du inte skäms för dina armar iaf! :bpump:

Hur ser ditt övriga schema ut?

scudmissile
2004-06-14, 22:49
anders! läs i hans träningsjournal

Officer
2004-06-14, 22:52
Mitt upplägg för armar ser i princip likadan ut som för TCOG, kanske lite fler set kör jag, och mina armar är en av mina bästa muskelgrupper.

RobbeliRobban
2004-06-15, 08:38
Jag har 44cm i överarm, så jag platsar kanske inte in bland stora armar, men ändå.

Skall tilläggas att armarna får numera inte direkt mycket träning. Men det de växte av var många set, få övningar. Tror att de växer bäst av ett eget pass.

Alternerande hantelcurls 7-10set*5
Preachercurl 1-3set*10+reps

Tric. press i hiss 2-4set*10
tung övning (tex dips, smalbänk, liggande tric press)7-10set*5-8reps
Utpumparövn. tex extension 1-3set*10+reps

Numero1
2004-06-15, 11:13
Tungt, många set och få repetitioner, dvs ingen skillnad mot min övriga träning.

Jense
2004-06-15, 11:20
41cm här, men jag har ingen tricep så här kommer mitt bicepprogram

stångcurl 6-7 set beroende på hur man knner sig, 7 till 10 repetitioner. 4 set hammercurl 4 set conc-curl och sen 2 set hantelcurls, alla 7-10 repetitioner

just det, underarmar

platecurl, handledscurl åt båda hållen, grippers, pinch, v-bar,

Otto GROV
2004-06-15, 12:25
mina armar är väl rätt bra om man jämför med restan av kroppen särskilt triceps. Mitt föra armpass såg ut så här.

BICEPS
skivstångscurl
Hammercurl
arnold-coc-curl

TRICEPS
sittande french-press
push-downs
enarms french-press me hantel

UNDERARMAR
hanledscurl
hanledscurl bakom ryggen
o-handledscurl

kör 5 sett per övning o ca 4-8reps lite högre reps-antal på isolationsövningarna

z_bumbi
2004-06-15, 12:57
Originally posted by andersw
..hur ser era träningsscheman ut?

Kroppen svara, armarna strejkar..

Hur ser din egen träning ut? Det borde väl vara mer intressant om det är du som har problem med armarna.


Hur det brukade se ut för min del.
Triceps (Efter bröst och axlar.)
Smalbänk
Tricepspress med hantel
Push downs ibland.

Biceps
Curl med hantel

Pingu
2004-06-15, 12:59
Pingu har 47,7 cm överarm och 40 cm underarm (mätt slutet av Maj)


Jag kör alltid tungt, känns bäst så och det funkar riktig bra för mig.
Kör alltid stående bicepscurl med hantel och stång (z) för biccarna och triccarna får alltid smalbänk och pusdowns med rep.

Sen varierar jag resten, men det blir 4 övningar för bicce och 4 för tricce

Klo
2004-06-15, 13:08
Klo 48cm (med pump)
Tungt i början av passet och mycket superset:bpump:

andersw
2004-06-15, 13:17
Tack för svaren!

En sak jag tänkte på är, hur kör ni armar förhållande till övriga kroppen?

En egen arm-dag? Uppdelat?

AngelLove
2004-06-15, 13:31
Lånar tråden då jag har precis samma "problem" som trådstartare. Vet inte om jag skall skapa en egen tråd men det känns relativt dumt då det är samma ämne som sagt.

Hur jag än kör så vill inte armarna svara och växa något. De har helt enkelt stannat på det måttet de är nu.

Kör armar på egen dag med ungefär detta träningsupplägg:
4set curl med rak stång, 11-14 reps
4set curl med hantel, lika i reps
2-3set som blandas 5-6reps på varje övning (ex sittande hantel/hammer alt curl z-stång/koncentrationscurl).

Har testat att köra lägre vikter för att verkligen hitta muskel, ösa på tyngre och mindre reps känns bara som att jag inte kan utföra rörelsen strikt utan cheetar halva vägen upp.

Funderar på om det kan vara att jag utför hela rörelsen fel, men kollat med instruktörer på gymmet och hittar inget som skiljer sig gentemot deras visning...

Hmm, sorry till trådskaparen för att jag lånade lite space.
Tackar för all ev hjälp som fås..

/Angel

Chris
2004-06-15, 14:01
Ni som får dåliga resultat, kan det bero på att ni får dålig muskelkontakt?

Man kan ha värsta grymma programmet, men utför man inte övningarna rätt så blir de ändå inge bra..

AngelLove
2004-06-15, 14:17
Chris, jo som jag skrev så är det en fundering jag haft ett tag...

När passet är slut känns det i armarna, så kontakt till viss del borde jag ha :confused: ??

Har vart på erxx-sidan, ast:s plus bett instruktörer "visa" bara för att kunna minimera den chansen... Men ändå kan det vara där problemet ligger. Har du något bra sätt att komma runt det, om det nu är där problemet är..

Klo
2004-06-15, 14:34
Originally posted by AngelLove
Chris, jo som jag skrev så är det en fundering jag haft ett tag...

När passet är slut känns det i armarna, så kontakt till viss del borde jag ha :confused: ??

Har vart på erxx-sidan, ast:s plus bett instruktörer "visa" bara för att kunna minimera den chansen... Men ändå kan det vara där problemet ligger. Har du något bra sätt att komma runt det, om det nu är där problemet är..

Lär dig fokusera på den muskel du arbetar med KONCENTRATION.

ivandrago
2004-06-15, 15:19
Originally posted by AngelLove
Lånar tråden då jag har precis samma "problem" som trådstartare. Vet inte om jag skall skapa en egen tråd men det känns relativt dumt då det är samma ämne som sagt.

Hur jag än kör så vill inte armarna svara och växa något. De har helt enkelt stannat på det måttet de är nu.

Kör armar på egen dag med ungefär detta träningsupplägg:
4set curl med rak stång, 11-14 reps
4set curl med hantel, lika i reps
2-3set som blandas 5-6reps på varje övning (ex sittande hantel/hammer alt curl z-stång/koncentrationscurl).

Har testat att köra lägre vikter för att verkligen hitta muskel, ösa på tyngre och mindre reps känns bara som att jag inte kan utföra rörelsen strikt utan cheetar halva vägen upp.

Funderar på om det kan vara att jag utför hela rörelsen fel, men kollat med instruktörer på gymmet och hittar inget som skiljer sig gentemot deras visning...

Hmm, sorry till trådskaparen för att jag lånade lite space.
Tackar för all ev hjälp som fås..

/Angel

Du säger att du kör armar, men du skriver bara ner övningar för biceps? Det är triceps som ger volym på armen.

stybb
2004-06-15, 16:37
när blir armen stor..?

för några år sen var 38 stort.. sen var 45 stort.. nu.. ja..sorgligt :D

Vad är eran definition av stort.. runt 43-50 beroende på kroppsfett tycker jag

AngelLove
2004-06-15, 17:26
ivan, sant att jag bara skrivit ner biceps...
triceps har jag inte de problemen som med biceps. de växer så jag är nöjd (mao vad jag anser vara växa) och de är definierade.

men med biceps så är det en annan femma, det händer nada. växer inte, blir inte mer definierad.. därav mina inlägg..

har provat att köra med lägre vikter och mer strikt men tycker jag får en dålig efter träningen känsla.. möjligt att jag gått ner för mycket i vikt för att köra strikt ??

muskeltidningsfråga eller ej, poängen med det hela är att jag vill forma kroppen och hur kul är det när övriga musklerna svarar på den träningen jag gör men biceps står stilla... så det handlar inte om X antal cm utan att jag gör något fel och jag vill rätta till det felet jag gör.

jag kanske formulerade mig illa i första inlägget, well my bad.
tack ändå för svaren.

/Angel

Martinz
2004-06-15, 17:40
Biceps:

Stångcurl - 4-5 set
Scottcurl med hantel/ez-stång - 4 set
hantelcurl/hammer - 3-4 set
Cabelcurl/liggandes cabelcurl - 4 set

Triceps:

Liggande French press - 4-5 set
Pushdown - 4-5 set
Pushdown med Rep/smalbänk - 3 set
Hantel bakom huvet - 4 set [/B]
Stämmer de att du kör ca : 18 set på biceps?
Kör du till failiure då? Och hur långa blir dina pass när du tränat så som du skriver? Personligen skulle jag aldrig orka de, är helt slut efter 8 set biceps.....
:confused:

Metal_boy_
2004-06-15, 18:11
äckligt nära 48cm

tränar just nu 10 veckor såhär:

Biceps: 12-14reps och totalt 12-13set

Skivstångscurl: 3set

Hantelcurl/ EZ curl: 3set

Hammercurl me hantel / rep: 3-4set

Scottcurl me stång, hantel, kabel-handtag eller kabel-stång.


Triceps: 12-14reps 12-13set totalt

Skallkross: 3set

Tricepsextension i smith: 3set

Pushdowns: 3set

Pushdowns bakom ryggen/pushdowns med rep/smalbänk: 3-4set

z_bumbi
2004-06-15, 19:55
Diskutera storleken på era överarmar någon annanstans, det tillför inte ett dugg till den ursprungliga frågeställningen.

Edit: Jag har rensat en del...

Pingu
2004-06-16, 10:57
Har inte mätt mitt bf men jag ska ned till 100 kg. Nu ligger jag på 108 ganska exakt. Mina 47,7 or är STORA och inte pga fett :bpump:

Gripper 200 LB
2004-06-16, 11:36
Själv har jag 41 cm på båda sidorna. Har alltid haft väldigt svårt att bygga stora armar hur jag än har försökt. Har tränat i många år med några uppehåll så jag har hunnit prova på dom flesta metoderna, tungt, lätt, få set, många set, bara basövningar, isoleringsövningar etc. Det blir ingen större skillnad i tillväxt hur jag än bär mig åt. Det är bara att konstatera fakta, alla är vi olika och genetiken sätter sina begränsningar på det hela tyvärr.

41 cm är väl kanske inte klent ändå men resten av min kropp svarar mycket bättre på träningen än vad mina armar har gjort. Har inte varit några problem att varken bygga bröst, rygg, trapz etc men armarna!!

Kan tillägga att jag under armträning får mycket bra kontakt med både biceps och triceps.

Något jag också har problem med är att mina armar inte ser speciellt stora ut när dom är avslappnade men när man spänner dom så ser dom bra ut. Vissa får armarna att vara svällda och stora även när dom är helt avslappnade vilket gör att dom ser betydligt mer vältränade ut än vad jag gör.

andersw
2004-06-16, 14:04
Så till följdfråga igen, hur tränar ni armar förhållande till övriga kroppen?

Kör ni en egen armdag? Triceos med bröst? osv osv, ni fattar..

Popeye
2004-06-16, 15:18
Jag har provat både det ena och det tredje sättet att träna armar.
De tre mest distinkta:
- Separat dag för armarna
- Överkropp Push/pull på två dagar
- Biceps + Bröst / Triceps + Rygg

Givetvis har jag även haft med ben osv men detta är det som påverkar armträningen.

Just nu kör jag Bröst, axlar och Triceps på en dag och Biceps på Bendagen. Rygg och mage får en egen dag.
Alla metoderna har kännts bra då jag provat dem. Något som är bra att tänka på då man lägger upp ett program är att man ofta använder Triceps både vid bröst och axelträning samt biceps vid ryggträning.
Att träna triceps dagen efter bröst känns för mig mindre lyckat...

Steg ett skulle för mig vara att bestämma hur många dagar i veckan du vill träna. Sedan hur du vill ha vilodagarna och därefter passa in övningarna.