handdator

Visa fullständig version : tvådagars schema


kalle_banan
2004-06-13, 22:04
jag har hittat ett gym här på island!! man kan köpa ett tio-kort för 150 spänn, man får altså gå tio ggr (DUH!) jag ska vara här i fem veckor vilket betyder att om jag gymmar alla veckor blir det 2 ggr/vecka, ska jag vänta två veckor o köra tre ggr/vecka eller tycker ni jag ska skita i det? om ja, hur ska jag ha mitt schema då? ett pass skulle lätt bli längre än en timma gissar jag på, och jag blir tvungen o köra tre muskelgrupper/gång, hur är bäst o lägga upp det? jag gissar på att man borde lägga triceps o bröst på samma dag? kanske biceps samma, och axlar, mage o rygg den andra dagen? vilka dagar spelar väll ingen större roll bara jag vilar emellan? några synpunkter på mina funderingar är mer än hjärtligt välkommna!!

supremo
2004-06-13, 22:08
Som jag tolkade ska du inte köra ben?

Isf skulle nog ett schema som följer funka rätt hyffsat:
Dag 1: Bröst, Axlar, Triceps
Dag 2: Rygg, Biceps, Mage
Beror förstås på hur mkt vila du kommer ha mellan passen, du skulle ju kunna byta plats på triceps och biceps för att vara mer fräsch i dem när det är dags för dem...

Ska du köra ben kanske det bästa vore att dela upp framsida och baksida på de två dagarna...

Mest mina funderingar på hur jag skulle ha gjort...

kalle_banan
2004-06-13, 22:25
jag har kört biceps o rygg på samma dag tidigare o det har inte funkat, inte alls :( men varför ville du det? är det för att man aktiverar biceps när man kör lats tex? om det är därför så är det just därför det inte funkar riktigt.... jag blir så jävla slö i biceps om jag kört rygg o sen ska köra ett pass biceps =/ iofs så är det samma sak med triceps där men :cheers: äääääsch :thefinger
och nej, inte ben, kör inte ben normalt heller och just nu ska jag mest hålla uppe mina stats tills jag kommer hem till kära sverige igen.... så att köra ben här men inte hemma vore ju dumt :smash:
med lite tur så tar jag igen det jag förlorat, jag har blivit klen som ett as i biceps av ngn anledning... jag kanske är övertränad :confused: oh well, jag tar en vilovecka mitt i allt nån vecka så får jag se var jag hamnar sen.....