handdator

Visa fullständig version : Europeiska Greppmästerskapet 2004


Arne Persson
2004-06-13, 21:49
European Grip Championship 2004

I am very pleased to formally invite the 12 qualified competitors from England, Sweden, France, Switzerland and Germany to participate in the first European Grip Championship. I hope it will be a great competition.

Where? Central Löddeköpinge (situated approx. 15 km northwest of Lund), Skåne, southern Sweden.

When? Saturday 14th of August. Competition begins at 10.00 am so be there at least
9.00 am.

Airport? Copenhagen International Airport (Kastrup) is the best alternative, as there is excellent train connections, via the bridge across Öresund, to Lund.. I need information from every competitor on their expected arrival time. Please send me an e-mail with your travel details.

Hotel? Hotel Ibis (in Lund). Telephone +46 46313630; reservation number: G153172
I have reserved 15 double rooms. They cost around €55-60 each per night. A third person can be accommodated for an additional €10. The price does not include breakfast, which is around €6.
Please note the hotel rooms must be confirmed before the 14th of July!

Starting fee: €25

The events? Grippers
Two hand pinch
One inch diametre vertical bar
One inch diametre one hand lift
Unbraced bending

For details, please contact (CoC)

Prizes? Gold, Silver and Bronze medals for the three best in each event. Gold, Silver and Bronze for the top three in the overall main title.


Entrance fee? For spectators there will be a 50 SEK entrance fee.

Arne Persson
2004-06-17, 23:32
Här är namnen på deltagarna som är kvalade till Grepp-EM i Löddeköpinge den 14:e augusti 2004.

Johan Albrektsson (Sweden)
Thomas Becker (Germany)
Dean Bolt (England)
Erik Franz (Germany)
Steve Gardener (England)
David Horne (England)
David Hurzeler (Switzerland)
Kalle Lane (Sweden)
Jonas Svaren (Sweden)
Benny Wennberg (Sweden)
Jim Wylie (England)
Amaury Macaire (France)

cosmo
2004-06-17, 23:40
:hbang: :hbang: :hbang:
lär åka dit och kolla om jag har fått körkortet!

Herkulez
2004-06-17, 23:49
Benny Wennberg kommer att regera :hbang:

CoC
2004-06-19, 02:09
Långt ifrån säkert även om jag hoppas du har rätt. Benny måste fixa till tekniken med grippers. Vid senaste LGC han vann satte han handtagen för djupt (klart förbi parallellt). Försöken blev godkända pga att domaren inte kunde sin sak (lär inte gå igen på EM). I tvåhandspinchen har David Horne fördelen av att träna på en tävlingsreplica. Dessa har ställbar vidd upp till ca 65-70mm. Horne kan med andra ord experimentera fram exakt denn vidd där han är starkast. Benny har så vitt jag vet inte införskaffat en replica av pinch utrustningen (kostar över 1000kr) och har därför nog ingen aning om vid vilken vidd han är starkast. Detta kommer att kosta kilon på tävlingen. I v-bar är det samma sak. Horne tränar med en tävlingsreplica medan Benny har en hemmagjord som inte exakt kan jämföras. En LGC replica finns nu tillgänglig igen tror jag och kostar inte mer än 250kr. I en hands lyftet är det samma sak. Horne tränar med en tävlingsreplica, medans Benny gör det inte (kostar runt 400 inklusive frakt). I bending är det återigen samma sak. Hoppas Benny läser detta eller nån framför detta så att han omedelbart kan avlägsna någon eller några av de fördelar David Horne har inför tävlingen. Benny är tveklöst lika stark eller starkare i alla grenar utom enhandslyftet (där Horne är extremt stark och Bennys styrka "unknown"), men kan ändå förlora pga ovannämda. Tilläggas kan även att bägge är rätt usla på viktval. Rätt vilt chansande må jag säga.

Arne Persson
2004-06-19, 20:15
Originally posted by CoC
Långt ifrån säkert även om jag hoppas du har rätt. Benny måste fixa till tekniken med grippers. Vid senaste LGC han vann satte han handtagen för djupt (klart förbi parallellt). Försöken blev godkända pga att domaren inte kunde sin sak (lär inte gå igen på EM). I tvåhandspinchen har David Horne fördelen av att träna på en tävlingsreplica. Dessa har ställbar vidd upp till ca 65-70mm. Horne kan med andra ord experimentera fram exakt denn vidd där han är starkast. Benny har så vitt jag vet inte införskaffat en replica av pinch utrustningen (kostar över 1000kr) och har därför nog ingen aning om vid vilken vidd han är starkast. Detta kommer att kosta kilon på tävlingen. I v-bar är det samma sak. Horne tränar med en tävlingsreplica medan Benny har en hemmagjord som inte exakt kan jämföras. En LGC replica finns nu tillgänglig igen tror jag och kostar inte mer än 250kr. I en hands lyftet är det samma sak. Horne tränar med en tävlingsreplica, medans Benny gör det inte (kostar runt 400 inklusive frakt). I bending är det återigen samma sak. Hoppas Benny läser detta eller nån framför detta så att han omedelbart kan avlägsna någon eller några av de fördelar David Horne har inför tävlingen. Benny är tveklöst lika stark eller starkare i alla grenar utom enhandslyftet (där Horne är extremt stark och Bennys styrka "unknown"), men kan ändå förlora pga ovannämda. Tilläggas kan även att bägge är rätt usla på viktval. Rätt vilt chansande må jag säga.

Pinchutrustningen kan varieras från David Hornes favoritbredd c:a 50 mm till närmare 70 mm. V-bars finns nu hemma hos mig för försäljning.

Numero1
2004-07-01, 12:27
Arne: saknar ditt namn på deltagar listan?

Arne Persson
2004-07-01, 15:43
Originally posted by Numero1
Arne: saknar ditt namn på deltagar listan?

Är inte kvalad, skall dessutom döma och arrangera tävlingen. Det räcker för mig.;)

Numero1
2004-07-02, 14:00
Lycka till med arrangemanget.

Tricklev
2004-07-25, 17:35
Är det 2 dagar, isf när sluter det på söndag?:D

Arne Persson
2004-07-25, 18:28
Originally posted by Tricklev
Är det 2 dagar, isf när sluter det på söndag?:D

Tävlingen avhålles på lördagen och inget annat.

Svedberg
2004-07-25, 18:33
Har du ändrat på det där? Förut var det väl 14-15 augusti sa du?

Arne Persson
2004-07-25, 18:38
Originally posted by Svedberg
Har du ändrat på det där? Förut var det väl 14-15 augusti sa du?

Det var i alla första början jag tänkte mig 2 dagar, jag fick sedan tänka lite ekonomiskt för dom tävlande. Så det blev lördagen den 14 som gäller.

Svedberg
2004-07-25, 18:45
Ookeej :)
Föresten Arne, tror du att vi nybörjare som kommer dit och ska glo kan få låna lite grejjor och ha en liten egen kompis-tävling när EMet är klart? :D

Arne Persson
2004-07-25, 18:54
Originally posted by Svedberg
Ookeej :)
Föresten Arne, tror du att vi nybörjare som kommer dit och ska glo kan få låna lite grejjor och ha en liten egen kompis-tävling när EMet är klart? :D

Jag tror att det ev får ske efter tävlingen när denna är slut efter ett antal timmar. Dom tävlande får ju inte bli distaherade direkt. Dock måste jag ägna mig en del åt städningen efteråt, men om ni hjälper till med den, så kanske.;) På kvällen är det en obligatorisk supfest i Lund.:cheers:

Svedberg
2004-07-25, 18:58
Jo självklart efter tävlingen :) Städandet kan jag väl inte svara för någon mer än mig själv men, bara jag slipper städa nån toa så :)

:cheers:

Jense
2004-07-25, 22:45
Originally posted by Arne Persson


Jag tror att det ev får ske efter tävlingen när denna är slut efter ett antal timmar. Dom tävlande får ju inte bli distaherade direkt. Dock måste jag ägna mig en del åt städningen efteråt, men om ni hjälper till med den, så kanske.;) På kvällen är det en obligatorisk supfest i Lund.:cheers:

spara ihopa pengar till wtn sen supandet :D haha

Zakath
2004-08-05, 20:24
Kan du ge en vägbeskrivning till tävlingsplatsen tror du?
Sen skulle det vara bra om nån kunde säga hur man enklast tar sig dit utan bil från Göteborg.

Jag skall iaf komma, om jag hittar dit :D
Så får jag väl vara med på städningen då så man får prova utrustningen!

Men unbraced bending?
Utan tyg runt!?

CoC
2004-08-06, 16:57
Med unbraced menas att man inte får ta stöd mot andra kroppsdelar. Handdyk o dyl kommer alla att använda.

s_himself
2004-08-09, 18:36
:hbang: :hbang: :hbang:
lär åka dit och kolla om jag har fått körkortet!


Så du tror alltså att ditt körkort levereras via Arne? Tror du får det på posten :thefinger

Zakath
2004-08-10, 20:01
Vägbeskrivning till tävlingsplatsen åtminstone?

Snapphanen
2004-08-10, 20:03
Vägbeskrivning till tävlingsplatsen åtminstone?

jepp.. tänkte med skriva det... för vi lär fan inte hitta :)

Ljungberg
2004-08-10, 23:27
Vägbeskrivning till tävlingsplatsen åtminstone?

Här kommer vägbeskrivning:

Tävlingslokalen finns i den byggnad som är markerad med den röda punkten, Motorvägen har jag markerat med rött streck..

Ljungberg
2004-08-10, 23:39
Samma här motorvägen och lokalen markerad med rött..

Ljungberg
2004-08-10, 23:50
På denna bild är tävlingslokalen markerad med grönt, X-Actgym är markerat med blått. Ingången till tävlingslokalen är markerad med röd pil, direkt efter ingången ligger ICAbutiken till vänster, tävlingslokalen ligger direkt till höger..

Zakath
2004-08-11, 18:23
Här kommer vägbeskrivning:

Tävlingslokalen finns i den byggnad som är markerad med den röda punkten, Motorvägen har jag markerat med rött streck..



Man tackar för det :bow:
Går det några tåg till Löddeköping eller måste man först åka till Malmö för att sen ta buss?

Tricklev
2004-08-13, 19:59
JAg ska dit :D

Tyvärr så hittade jag inga polare o åka med men jag lillbrorsan, morsan(som ser det som ens skoj grejj) farsan (som kör bilen :D ) så här kommer 4 pers iaf :laugh:

Antar att vi som bara ser på ska vara där runt 10 :D

Jense
2004-08-13, 20:02
JAg ska dit :D

Tyvärr så hittade jag inga polare o åka med men jag lillbrorsan, morsan(som ser det som ens skoj grejj) farsan (som kör bilen :D ) så här kommer 4 pers iaf :laugh:

Antar att vi som bara ser på ska vara där runt 10 :D


ja, 10 börjar tävlingen

Snapphanen
2004-08-13, 20:06
vi (jag och två polare) kör från kristianstad 8 (jävligt tveksamt men typ då) så vi är väl där nio så börjar jag värma lite inför tävlingen :thefinger

Zakath
2004-08-13, 20:51
Var tyvärr för dyrt att ta tåget dit så jag kommer inte. Hade väldigt gärna velat... Men 500 spänn extra är det inte värt :(
Hoppas ni tar ordentligt med bilder nu grabbar (och nån tjej kanske?) :cheers:

Snapphanen
2004-08-13, 20:56
lugnt jag ska fotta ihop ett litet coverage...

Jense
2004-08-13, 21:01
vi (jag och två polare) kör från kristianstad 8 (jävligt tveksamt men typ då) så vi är väl där nio så börjar jag värma lite inför tävlingen :thefinger


nice, jag och Mart|n är där runt 15 i 9, cert för #3 osv.