handdator

Visa fullständig version : handleds lindor?


Svarten81
2004-06-13, 21:12
Hur många av er använder handleds lindor för att strama upp dem so t.ex vid bisepcs träning? Vad jag har förstått får man svagare underarmar men om man använder dessa och kompletterar med ordentlig greppträning kan inte lindorna vara bra? Man kan ju belasta mer och få ut maximalt ur muskeln.
Så jätte dåligt kan det väll inte vara?
Diskutera!

_S_e_B_B_o_X_
2004-06-13, 21:16
Originally posted by Svarten81
Hur många av er använder handleds lindor för att strama upp dem so t.ex vid bisepcs träning? Vad jag har förstått får man svagare underarmar men om man använder dessa och kompletterar med ordentlig greppträning kan inte lindorna vara bra? Man kan ju belasta mer och få ut maximalt ur muskeln.
Så jätte dåligt kan det väll inte vara?
Diskutera!



Så länge man ej har problem med smärta eller annat i leder och sånt så finns det ingen anledning att använda det.

Svarten81
2004-06-13, 21:36
vid en skada i armbågen kan det vara något då?

Alexiev
2004-06-13, 21:48
Prova och dra åt ett bälte runt din biceps(Läs: överarm) sen försöker du flexa.
Vilket sätt sådana hjälpmedel förhindrar träningen är ganska uppenbart.

Kalleh
2004-06-13, 21:49
Jag använder alltid handledslindor men detta beror främst på att jag har lätt för att få inflammationer i handlederna.

_S_e_B_B_o_X_
2004-06-13, 21:50
Originally posted by Svarten81
vid en skada i armbågen kan det vara något då?


spola armbågen under varmt vatten innan du börjar träna och använd linda om du e skadad

Svarten81
2004-06-13, 22:03
ja det där med varmt o kallt vatten funkar verkligen det?
för övrigt så om man har lidor om handleden, isolerar inte det bisepcs bättre? du har ju svårare o böja handleden?

_S_e_B_B_o_X_
2004-06-13, 22:05
Originally posted by Svarten81
ja det där med varmt o kallt vatten funkar verkligen det?
för övrigt så om man har lidor om handleden, isolerar inte det bisepcs bättre? du har ju svårare o böja handleden?


Med varmt vatten, så leder och senor blir uppvärmda och sen lindar.



nej den böjs ju inte endå

Kebab-Arne
2004-06-13, 22:09
Har lyckats skada mig i handleden på nåt sätt, kände det efter axel/biceps pass. Förmodligen när jag tränade biceps för dagen efter så kändes det i vänster handled. Kan inte träna biceps den här veckan, för gjorde ont när jag provade. Men allt annat går bra att träna, då blir ju lösningen vila från bicce träning. För måste ju ge handleden tid att läka, men om jag sket i vilan och körde med handledsskydd (om jag nu inte får ont med det) så skulle väl skadan aldrig få tid att läka... eller?

Svarten81
2004-06-13, 22:11
hmm får testa det där, kanske hjälper.thnx

Kalleh
2004-06-13, 22:19
Originally posted by Kebab-Arne
Har lyckats skada mig i handleden på nåt sätt, kände det efter axel/biceps pass. Förmodligen när jag tränade biceps för dagen efter så kändes det i vänster handled. Kan inte träna biceps den här veckan, för gjorde ont när jag provade. Men allt annat går bra att träna, då blir ju lösningen vila från bicce träning. För måste ju ge handleden tid att läka, men om jag sket i vilan och körde med handledsskydd (om jag nu inte får ont med det) så skulle väl skadan aldrig få tid att läka... eller?

Efter du vilat och handleden förhoppningvis läkt använder du handledslindor i förebyggande syfte.:thumbup:

Sen jag började med detta har jag inte haft några som helst problem med handlederna, jämfört med en inflammation i handleden vartannan månad tidigare.

Kebab-Arne
2004-06-13, 22:33
Originally posted by Kalleh


Efter du vilat och handleden förhoppningvis läkt använder du handledslindor i förebyggande syfte.:thumbup:

Sen jag började med detta har jag inte haft några som helst problem med handlederna, jämfört med en inflammation i handleden vartannan månad tidigare.

Jo, men försämras inte styrkan i handlederna när jag kör med handledsskydd då?

Kalleh
2004-06-13, 22:40
Originally posted by Kebab-Arne


Jo, men försämras inte styrkan i handlederna när jag kör med handledsskydd då?

Det vet jag ärligt talat inte. Men då är det väl bättre att köra gripperträning eller liknande upptill och skydda handlederna när man kör övningar som har lite konstig belastning på handlederna, som t.ex. bicepscurls med rak stång.

Pressarn
2004-06-13, 23:01
Gör nog mer skada än nytta. Förutom vid maxningar.

Svarten81
2004-06-14, 10:16
Originally posted by Kalleh


Det vet jag ärligt talat inte. Men då är det väl bättre att köra gripperträning eller liknande upptill och skydda handlederna när man kör övningar som har lite konstig belastning på handlederna, som t.ex. bicepscurls med rak stång.

Precis vad jag pratar om, tycker inte du att du får bättre kontakt med dessa?

Arne Persson
2004-06-14, 10:23
Jag har alltid, i tex tung conc. curl med hantel samtidigt som jag curlar upp vikten, försökt att göra en komplett handledscurl. Har funkat utmärkt!

Svarten81
2004-06-14, 10:27
Originally posted by Arne Persson
Jag har alltid, i tex tung conc. curl med hantel samtidigt som jag curlar upp vikten, försökt att göra en komplett handledscurl. Har funkat utmärkt!

jo men det är lite av det jag vill få bort i denna övning då det gör riktigt ont i armbågen om man fläskar på med vikterna, har testat med lägre vikter för att slippa curla vilket har gjort att jag inte får ont. kanske låter skumt det här...

Kalleh
2004-06-14, 13:26
Originally posted by Arne Persson
Jag har alltid, i tex tung conc. curl med hantel samtidigt som jag curlar upp vikten, försökt att göra en komplett handledscurl. Har funkat utmärkt!


Svarten81: Jag kan inte påstå att jag får bättre kontakt eller lyfter tyngre vikter med lindor, jag har de enbart för att förebygga skador på handlederna och för det ändamålet är de mycket bra.

Arne: Jag önskar att jag kunde göra sådana curls som du beskriver men det resulterar alltid i skador för min del. Har tränat handlederna och jag vill inte påstå att jag är klen i underarmar och handleder i förhållande till resten av kroppen. Det verkar bara som om de är väldigt känsliga... Något jag dock inte provat speciellt mycket är grippers, kan det vara lösningen?