handdator

Visa fullständig version : Spänning/sträckning över armbågen vid frenchpress/pushdown


Medusa
2004-06-13, 18:36
Jag känner en sträckande smärta i/över höger armbåge, alltså på undersidan inte insidan (armveck), smärtan känns som om något sträcks ut eller spänner över armbågen. Jag upplever endast detta när jag kör tunga pushdowns eller extension/frenchpresses.

Någon som har en aning, gör rejält ont ibland under seten.

Arne Persson
2004-06-13, 20:02
Originally posted by Medusa
Jag känner en sträckande smärta i/över höger armbåge, alltså på undersidan inte insidan (armveck), smärtan känns som om något sträcks ut eller spänner över armbågen. Jag upplever endast detta när jag kör tunga pushdowns eller extension/frenchpresses.

Någon som har en aning, gör rejält ont ibland under seten.

Möjligen en smärtande tricepssena. Kör med ett skydd samt dorsalflexera handleden.

Medusa
2004-06-13, 20:07
Originally posted by Arne Persson


Möjligen en smärtande tricepssena. Kör med ett skydd samt dorsalflexera handleden.

Det smärtar precis vid triceps nedre fäste vid slutet av muskeln, vid armbågen.

Vad betyder "dorsalflaxera"? :notme:

Ett skydd, kan man tejpa eller något annat simpelt eller måste man slänga ut en slant?

OT: Arne, om du håller din höstkurs i GBG eller någon annan stad som ligger mer centralt i landet så kan du räkna in mig. Jag kommer nog om det är i Lödde med, men orka åka 60 mil :insane:

Grahn
2004-06-13, 20:09
HAHAH GBG "mer centralt i landet", dags att kolla lite på en sverigekarta Medusa? :)

Arne Persson
2004-06-13, 20:13
Originally posted by Medusa


Det smärtar precis vid triceps nedre fäste vid slutet av muskeln, vid armbågen.

Vad betyder "dorsalflaxera"? :notme:

Ett skydd, kan man tejpa eller något annat simpelt eller måste man slänga ut en slant?

OT: Arne, om du håller din höstkurs i GBG eller någon annan stad som ligger mer centralt i landet så kan du räkna in mig. Jag kommer nog om det är i Lödde med, men orka åka 60 mil :insane:

Dorsalflexerad handled finns på avbildad på en av de nerladdningsbara pdf-filrna på artikeln.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10208

Medusa
2004-06-13, 20:34
Originally posted by Grahn
HAHAH GBG "mer centralt i landet", dags att kolla lite på en sverigekarta Medusa? :)

Kanske dags att ta ut den pålen du har i r*ven Grahn? :thefinger

Grahn
2004-06-13, 20:37
Oj Medusa, så grov i munnen du är.

Känsligt ämne det där med geografi tydligen.

Jorgen
2004-06-13, 21:56
Jag har typ samma problem. Har varit hos en läkare, ortopeder och massageterapeuter men ingen har kunnat klura ut vad det är.

//Jörgen

Spiffy
2004-06-13, 21:58
Samma här.
Om det är det när man precis sträcker ut sista lilla biten.
Inte alltid, men ibland så hugger det till.

Avesta
2004-07-01, 20:35
haft det en vecka...


Idag var jag ur-förbannad på att det inte gick o köra några ticepsövningar alls...bara kickbacks kunde jag tåla lite, men kunde inte fortsätta passet...

:MrT: ska man vila? sluta köra tricar 2 veckor eller så

Avesta
2004-07-01, 20:46
Originally posted by Arne Persson


Dorsalflexerad handled finns på avbildad på en av de nerladdningsbara pdf-filrna på artikeln.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10208
Arne räddaren :bow:

Kunde inte hitta den, dorsalflexerad hanled alltså.
:MrT:

Karl_alfred
2004-07-01, 21:44
Den enda tricepsövningen som ger mig problem med armbågarna är triceps ext runt huvet. Gör precis som grabben i Arnes artikel. Fick ont av den och slutade med den och problemet försvann helt. Men det är synd för den tar ruggigt bra:(