Logga in

Visa fullständig version : Hjälp om man tappar matlusten

Nemo
2004-06-13, 16:17
Tjenare!
Så här ligger det till.
Ju mer jag tränar och desto bättre det går i gymet
Så minskar min matlust.
Finns det någon hjälp så att jag kan börja att äta igen :eating: .
MVh Nemo

Diana
2004-06-13, 16:27
ökad fysisk aktivitet dämpar hungerkämnslor och man blir ju mindre sugen på slafs-mat, iaf jag, sen är ju minskad aptit oxå ett symptom på överträning, hur mkt/ofta tränas de?

Callister
2004-06-13, 16:28
Av regelbunden motion blir jag hungrigare, men på nyttig mat. :hbang:

Diana
2004-06-13, 16:40
ja tror de har me endorfiner att göra efter man tränat har man ju en massa sånt i omlopp och kroppen känner sej nöjd och de tar ju bort iaf mitt sug efter att "äta nåt gott"sas . sen e de ju klart som du säger att hungerkänslor ökar när energibehovet ökar oftast om man inte e på g att bli övertränad eller nått

Nemo
2004-06-13, 20:16
Förut så har jag tränat:
Måndag:Bröst,triceps
Tisdag:ben framsida,Vader
vila
Torsdag:Axlar,baksidaben,vader
Fredag:Rygg,biceps
Vila
Vila
Jag kanske skulle skära ner på träningen till att köra med en vilo dag mellan varje tränings dag.
MVH Jocke

bigmcgee
2004-06-13, 20:33
hur mycke cardio kör du? hur pass aktiv är du på övriga dagen? själv sitter jag stilla det mesta av dagen å får då ingen matlust alls. därför cyklar jag till gymmet osv..

Keirin
2004-06-13, 20:43
Originally posted by Nemo
Tjenare!
Så här ligger det till.
Ju mer jag tränar och desto bättre det går i gymet
Så minskar min matlust.
Finns det någon hjälp så att jag kan börja att äta igen :eating: .
MVh Nemo

Sedan när tappade du matlusten? Själv äter jag mindre sommartid och med vitermörkret blir jag vrålhungrig.

Jag har hört att vi blir hungriga genetiskt av mörkret för att lagra in fett för att "överleva vintern".

Just nu känner jag att jag skulle kunna leva på frukost och lunch och ett par äpplen som kvällsmål.

Sallae
2004-06-13, 23:06
har samma problem..
och man vet juh att man måste äta men man orkar inte laga en massa mat när man inte är hungrig åså får man lite ångest istället..
detta måste juh vara nån sorts ätstörning..? man vill men kan inte äta.. :)

rossi
2004-06-14, 09:49
Kan vara ett överträningssymptom att matlusten minskar... :eating:

Nemo
2004-06-15, 15:15
Jag kör ingen Cardio.
Efter som jag har ett rätt så krävande jobb.
Mycket stående och gående.
Och lyftande.
Så man är ganska så trött när man kommer hem från jobbet och sen när det är dags att träna.
Ska testa att köra med en vilo dag imellan varje pass.
MVH Jocke

Diana
2004-06-15, 18:37
tycker de ser ut som ett bra schema ,du har ju 3 vilodagar och de e ju lagom men eftersom du skriver att du har ett krävande jobb så kan de nog va överträning ändå,, ja tappade oxå matlusten mm när de under en period blev myycke stressigare och mer att göra på jobbet..