handdator

Visa fullständig version : Efter 1 års seriöst tränande


X-Change
2004-06-12, 23:07
Så var det dags för mig att lägga upp lite bilder här. Anledningen till att jag gör det är både därför att ha nåt att jämföra med senare och påtryckningar från en liten skara personer.
Måste passa på att säga att jag inte färdig med formen på långa vägar, den ska komma Sommarn 2006 är det tänkt.
Har sammanfattat mitt första år av seriös träning i min journal där ni kan läsa mer noggrant om hur det har gått och mina mål osv.

Stats:

Namn: Martin
Ålder: 17 i Juli
Vikt: 86 kg
Längd: 185 cm.

Tränat seriöst: 1 år
Total viktökning: 21 kg, från 65 kg till 86 kg på 1 år.

Mått:

Tyvärr så tog jag inte några mått när jag började träna, utan först efter 1 halvår, alltså i julas.
De är det som står inom parantes.

Överarmar: 34 cm (33 cm, +1 cm)
Underarmar: 28 cm (Har inte mätt tidigare)
Bröst (Vid vårtorna): 94 cm (93 cm, +1, mätte i armhålorna med armarna pressade mot sidan)
Bröst (Strax under armhålorna): 97 cm (Har inte mätt tidigare)
Axlarna: 115 cm (Har inte mätt tidigare)
Midja: 87 cm (84 cm, +3 cm)
Lår: 59,5 cm (56 cm, +3,5 cm)
Vader: 39 cm (38 cm, +1 cm)

De tre gyllene övningarna:

Marklyft: 120 kg * 1
Knäböj: Kör inte den här övningen, för stel.
Bänkpress: 70 kg * 1+1 (Från 35 kg * 8 till 70 kg * 1+1 på 1 år)

Kommentarer och kritik uppskattas! :D

PS: Har inte posat tidigare som ni kan se!

Börjar med en dubbelbiceps

X-Change
2004-06-12, 23:09
Fortsätter med en till dubbelbiceps, inzoomning

X-Change
2004-06-12, 23:11
Ännu en dubbelbiceps, framifrån helbild!

X-Change
2004-06-12, 23:11
Dubbelbiceps, inzoomning

X-Change
2004-06-12, 23:13
..Och en vad de kallar: "Lats-förminskning"! Usch!

X-Change
2004-06-12, 23:15
Avslutar med bild jag blev rätt nöjd med - Sidechest!

Karl_alfred
2004-06-12, 23:26
Framsidan utav axlarna är det första jag lägger märke till de är nog de bästa i din fysik . Hela axelpartiet är rätt bra, kanske lite mer baksida behövs, övningstips: framåtlutade sidolyft i kabel. Sen ser jag att biceps är på väg ordentligt. Underarmarna e inget att klaga på heller. Bröst ser oxå ut att ligga i fas med de övriga. Nu till de mer negativa. Dina triceps ligger efter en del tycker jag mig se. Övningstips: Tvåhandshantel bakom huvudet med stöd för ryggen i form av scottbräda. Ryggen är svårt att säga kan bero på att midjan ser lite stor ut i förhållande til de andra. Annars har du ju redan fått mitt tips som funkar riktigt bra. Men bara för att jag sa att midjan ser lite stor ut behöver du absolut inte deffa. Framsida lår behöver mer krut. Tips: Fria Böjar. Baksidan ser ok ut av det man ser.

Sparrisen
2004-06-13, 11:01
En "före-bild" vore intressant att se! Om du gått upp 21 kilo så måste du ha varit toksmal innan du bröjade träna!

Grahn
2004-06-13, 11:03
Originally posted by SwedeForce
En "före-bild" vore intressant att se! Om du gått upp 21 kilo så måste du ha varit toksmal innan du bröjade träna!

han är 17, kan mycket väl ha växt en bit. ;)

fintelligens
2004-06-13, 11:30
Ser ju stabilt ut X!

En enda sak: öva på att posera. Gör det så ofta som möjligt så blir det perfekt.

X-Change
2004-06-13, 12:45
Har växt 2 cm sen i 9:an.
Kan säga så här att förut kunde jag lätt snurra klockan runt handleden, men nu sitter den där den ska! ;)

Swede Force: De enda bilderna jag har är från juli förra året, tagna på tjörn i göteborg vid 14-18 juli nångång.
Vägde 72 kg när jag kom hem har jag för mig. Ni får antagligen spara bilderna och öppna de med nåt bildprogram så ni kan zooma in, fick lov att förminska de rätt mycket för att kunna posta de.

Tack alla! Alltid bra att ha nån som kan kommentera träningen! :cheers:

X-Change
2004-06-13, 12:46
En annan bild..

X-Change
2004-06-13, 12:47
Och sista då..

Karl_alfred
2004-06-13, 13:10
Även om du inte har kläder på dig på de nyare bilderna syns de att du gjort stora framsteg!

Allan
2004-06-13, 13:18
Karl-Alfred! Bra bedömning! :thumbup:

allan

Karl_alfred
2004-06-13, 13:26
Originally posted by Allan
Karl-Alfred! Bra bedömning! :thumbup:

allan

Tack!:)

Zakath
2004-06-13, 18:54
Ja du vet vad jag tycker, sa det i journalen. Ingen idé att skriva samma sak.
Men du måste absolut öva på poseringen, jag sa några tips i fintelligens journal, du ska nog också satsa på de tipsen jag gav honom.
att posera är skitkul, när du fått in bra teknik, kan du t.ex få latsen att se mer än dubbelt så stora i latsspreaden jämfört med dålig teknik!
Men öva på, kan bara bli bättre!

vacon
2004-06-19, 23:55
HUr har du lyckats öka med 21 kg på ett år. Berätta hur din kost-dag ser ut.

nordlander
2004-06-20, 11:20
Först tänkte jag fråga om du ens tränade. Men när man ser vilka framsteg du har gjort så kände man sig jävligt dum. Alla börjar ju träna med olika förutsättningar. Jag vägde 83 kilo när jag började träna så jag har väl haft lite gratis. Fortsätt bara käka och va inte rädd för att lägga på lite fett.

Lycka till :thumbup:

supremo
2004-06-20, 11:40
Bara att ÄTA och träna!

chidde
2004-06-21, 14:52
ja, berätta hur du gick upp 21 kg på ett år
jag har gått upp 5-6 kg på 2 år, en aning efter

share your secrets

Karl_alfred
2004-06-21, 15:13
Så svårt är det inte att lista ut även om inte jag är x så kan jag svara. Han har dels blivit äldre och får naturligt mer muskler och fett samt att han förmodligen börjat äta ordentligt.

Grisen
2004-06-21, 15:24
Bra gjort! Fortsätt :bpump: och ha kul!

Svensk
2004-06-22, 01:34
Väger du verkligen 86 kg... tycker du ser ut at väga aningen mindre, typ 70 =)

X-Change
2004-06-23, 11:17
Helt plötsligt när man inte har varit inne här på evigheter får man en massa respons, tack allihopa! :love:

Får väl dra min kost som inte har varit märkvärdigt alls.
Under det här året har jag inte heller använt mig av något kosttillskott alls, utan enbart husmanskost.

Lite historia då:

16-18 juli 2003 - Kom hem från semester i Göteborg, vägde 72 kg

Nu var det dags att sätta igång med träningen.
Eftersom mina föräldrar har/är rädda för att jag skulle bara lägga på mig fett så fick jag ta det lugnt, vilket innebar äta som vanligt (frukost, lunch, middag och fika efter träning)

Principen jag valde att gå efter var som sagt regelbundna måltider med stora portioner.

En dags kost såg nog ut så här:

Frukost:

1 port. Grahamnsgrynsgröt, 2-3 spisbrödmackor med pålägg och juice

Lunch - Skolan:

Ex: Pasta med köttfärsås (lasta på så mycket som går) + 1-2 glas mjölk (Dricker alltid mjölk)

Middag:

Här var/är jag alltid noggrann eftersom det är måltiden innan ett träningspass.
Alltså, samma metod här - Husmanskost, kött och potatis, sallad och bröd + mjölk.
Fylla upp tallriken maximalt, vilket ofta innebar 3-4 normalstora potatisar.

Efter träningspass:

2 bananer (I omklädningsrummet)

4 mackor med pålägg (spisbröd)
1-2 frukter (t ex Apelsin och banan)
3-4 glas mjölk (ca 0,5 liter)


Inget märkvärdigt alltså. Körde även några veckor med en tallrik fil och flingor efter träningen, men blev så mycket gnäll från föräldrarna så jag slutade med det.

Har väl inte den bästa vågen så, men 84 kg väger jag iaf. 86 kg var på de bilderna och den dagen hade jag frossat lite extra! :D
Och visst jag ser inte stor ut, de som har fått veta att jag har gått upp ca 20 kg har stått gapandes både 1 och 2 minuter om man säger så..
Just nu tar jag det "skyndalångsamt" och siktar på 100 kg om 2 år och styrkan ska förhoppningsvis matcha den vikten då!

Undrar ni nåt mer så fråga på! ;)

EDIT: Äter även ordentliga portioner med havregrynsgröt ibland, behöver dock massa sylt för att det ska gå ner. Ett exempel på det var igår när jag inte fått i mig mat på 7 timmar.

Gjorde en dubbelporttion och tryckte i 1 dl Maxgain jordgubb (som jag nyss börjat med). Behövde 0,5 liter mjölk och 2 dl sylt för att få i mig den vidervärdiga rosaaktiga sörjan, men damm vad mätt jag var sen! :D

Kreout
2004-06-23, 11:25
Bra ökningar :thumbup: Eftersom du har den karaktäristiska "kantiga" formen på magen trots lite isolering så gissar jag på att dina magmuskler är ganska väl utvecklade också :)

fintelligens
2004-06-23, 11:26
Originally posted by X-Change
:


2 bananer (I omklädningsrummet)




hahahhaha fan va jag skrattade näe jag läste det :laugh:

Zakath
2004-06-23, 19:27
Originally posted by fintelligens



hahahhaha fan va jag skrattade näe jag läste det :laugh:


Jag med :laugh: :laugh: :laugh:
Lät faktiskt lite roligt ;)

Men Xet, om du inte gillar gröt så har jag ett riktigt bra tips på en enkel "gainer", tar max 2min att göra.

0,5-1liter mjölk
1-3dl havregryn (valfri sort)
1-2 bananer

Mixa ihop allt ganska noggrant.
Drick!
Tycker detta är mycket lättare att göra än gröt, och dessutom ganska gott och inte lika onyttigt (ingen sylt).
Prova!

fintelligens
2004-06-23, 21:05
Det var en solig vårdag. X-change hade just tränat färdigt sin pumpade armar när han gick in i omklädningsrummet. Han svettades och luktade. Han tänkte att han skulle slippa idag. Men den tanken försvann snabbt. In i omklädningsrummet kom Hans och Gunther. Gymmets två största biffar. Dom log sakta. X-change började svettas. Hans drog sakta av Gunters byxor. När Gunters byxor var nerdragna så gick han fram till X. X satte igång och åt banan. Efter att X ätit den första bananen drog Gunter upp sina byxor. Fram kom Hans med nerdragna byxor. X satte igång igen. Hans drog upp sina byxor, gick fram till Gunter, viskade någoy till Gunter, sedan gick båda ut. X satte sig upp slickade sig om munnen och tänkte " Snabba kolhydrater, nu fattas bara proteinet" medan han gick ut. :laugh: :laugh:


Hoppas du inte tar illa upp X, kunde bara inte låta bli. Tar bort den om det stör dig ;)

Urban
2004-06-23, 23:23
Inte för att vara elakt på något vis eller så men jag är större än dej och jag har gymmat i 3 veckor.

Jobba på och slit som en varg:bpump:

Mindek
2004-06-23, 23:27
Originally posted by Urban
Inte för att vara elakt på något vis eller så men jag är större än dej och jag har gymmat i 3 veckor.

Jobba på och slit som en varg:bpump:


Släng upp lite bilder då ;)

stallion
2004-06-24, 00:04
21 Kg asså...damn :eek:

Halldin
2004-06-24, 08:59
Originally posted by stallion
21 Kg asså...damn :eek:
Det är inte alls omöjligt, hemligheten är att ÄTA :)
Jag gick själv upp 17,5kg+ på 4-4½ månad.

Karl_alfred
2004-06-24, 10:21
Originally posted by Urban
Inte för att vara elakt på något vis eller så men jag är större än dej och jag har gymmat i 3 veckor.

Jobba på och slit som en varg:bpump:

Herregud:smash:

Förmodligen var samuelsson mycket större och starkare än dig när han klev in på gymet första gången. Alla har olika förutsättningar. Killen har gått upp 21kg vilket är fantastiskt bra.

Urban
2004-06-24, 11:30
Originally posted by Mindek



Släng upp lite bilder då ;)

Det gör jag sen när jag har gymmat nått år:eating:


Herregud

Förmodligen var samuelsson mycket större och starkare än dig när han klev in på gymet första gången. Alla har olika förutsättningar. Killen har gått upp 21kg vilket är fantastiskt bra.

Okej jag missade att han hade gått upp 21 kilo, :hbang: Det var imponerande=)

X-Change
2004-06-24, 21:27
Fintelligens: Passa dig så jag inte kommer och klubbar ner dig! :thefinger, näe illa upp tog jag inte.. Att vara gay är inget som intresserar mig, men du som är en populär påg och som känner till hur inne det är med att vara gay ska nog uppsöka gynter och company så fort som möjligt! ..vem vet! ..kanske är det dunderkolisar av aldrig tidigare skådat slag! :D
..Illa upp tog jag inte, men jag har nu rätt att skriva ett taskigt inlägg i din journal..så det så! ;)

Tack än en gång alla! ..Känns toppen för motivationen att få så mycket feedback! :love:

Urban: Tack för kommentaren i ditt sista inlägg, men nästa gång ett tips.. läs noggrannare så hade du sett min viktökning... sen så har jag inget emot att bli slagen av någon.. förutsatt att vi kan ta diskutionen när det gäller: mått, vikt, ålder och styrkeökningar samt träningstid osv och jämföra med varandra..
Att du är större än mig och har tränat i 3 veckor säger inte mig så mycket.
Mina ökningar i styrka har inte varit enorma, men från 35 kg * 8 till 70 kg * 1+1 är jag rätt nöjd med.
Ingen personligt menat, hoppas att du inte tog illa upp!

Zakath: Tackar grabben, kanske du missade det i journalen..men min nyttighetsperiod stack åt skogen när magen gick åt skogen.. äter vad som helst och hur mycket som helst nu! hehe
men jag ska testa ditt tips!

STarfish
2004-06-30, 15:35
Originally posted by Halldin

Det är inte alls omöjligt, hemligheten är att ÄTA :)
Jag gick själv upp 17,5kg+ på 4-4½ månad.

jag gick upp 16kg på 7-8 veckor.:thumbup:

Kortslutning
2004-06-30, 15:58
om man går upp typ 16 kg på några veckor måste de ju typ vara vätska o Fett mestadels om man inte tar anabola :P
fan bygger man typ med stenhårdträning under ett år 4 - 6kg muskler om man har tur? :P

SkogshuggareN
2004-06-30, 16:45
Snarare 1-3kg, dvs om du är färdigutvecklad och tränad sedan tidigare. En kille i puberteten som fortf. växer och aldrig har tränat innan ökar betydligt mer om han börjar lyfta skrota och käka mer.

STarfish
2004-06-30, 18:33
jag började bulka direkt efter min 15 veckor långa diet... och jag var kraftigt tömd på allt! men inte mycket fett blev det... mest vätska.

Givetvis muskler oxå :bpump:


HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE- MAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!

Halldin
2004-06-30, 19:53
Originally posted by STarfish


jag gick upp 16kg på 7-8 veckor.:thumbup:

Ok, men jag ökade mest i början av den perioden. 12-13kg under 7-8 veckor skulle jag tro.

Givetvis är majoriteten av det fett och vätska, men så vägde jag inte speciellt mycket innan heller. (hade 19 BMI då)